2016 Chevy Volt.

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door NeufegliseThierry »

gl640 schreef:las toch hier dat iemand 100+ had gedaan,

de range is volgens chevrolet zelf van 60 naar 80 gegaan

heb ik het mis maar is dat niet meer dan 20%? dan moet bij 100km nu 120 toch zeker mogelijk zijn
natuurlijk heb ik het hier over een max wat iemand onder de beste omstandigheden kan bereiken
Volgens het verhaal van Chevrolet komt er 19 (afgerond 20) km bij en dan kijkt men al naar de praktische actieradius, niet naar de theoretische. Je kunt die 80/60 (km) verhouding niet loslaten op de 'once in a lifetime' behaalde 100 km en dan doorrekenen.

Ach, zullen we het er maar op houden dat jij en ik beiden gelijk hebben ;-) Persoonlijk hecht ik echter weinig waarde aan de theoretische rekensommen, wat in de praktijk mogelijk is zie ik liever hier op het forum terug. Als de Tesla Model III over een paar jaar daadwerkelijk 200 km haalt in plaats van de beloofde 300 dan hoef ik 'm ook niet, heb niks aan brochurepraat. Wel wat aan de ervaringen van anderen :thumbup:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door gl640 »

ik heb geen gelijk, daar gaat het hier niet om.

natuurlijk is het niet voor iedereen weggelegd.
maar zeg toch ook dat iemand 100+ heeft gehaald.. dan kan deze persoon dus nu 120+ halen lijkt me.
al is dat maar eenmalig.
ik bedoeld daarmee dus niet dat de nieuwe volt voor iedereen straks 100 km haalbaar moet zijn.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
joudejans
Bekende
Berichten: 87
Lid geworden op: do 19 dec 2013, 11:48
km-stand: 65000
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door joudejans »

Precies, ik haal in de zomer vaak genoeg tegen de 90km en soms er overheen, dan zou dat met de nieuwe capaciteit toch 110km+ moeten kunnen worden.
Gebruikersavatar
Morgoth
Harde kern
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
km-stand: 186000
Lifetime: 49
Auto: Ampera
Locatie: Eschebrügge (D)

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door Morgoth »

Dat heb ik ook. Ik haal in de zomer ook regelmatig 90km zonder daar veel moeite voor te doen.
Ik hoop dat die Volt naar Nederland komt. Of naar Duitsland, das ook goed.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door gl640 »

a mooi om te lezen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door HenryAmpera »

Nu heb ik net een stukje van de documentaire "Who killed the electric car" gekeken en heb het een en ander over de EV-1 van GM op gezocht.
En dan lees ik dat de laatste generatie daarvan een 26,4 kWh accu had en een actieradius van bijna 260 km. :shock:
Dan zou je toch verwachten dat ze na dik 13 jaar toch wel wat verder ontwikkeld zouden zijn, kwa accu's i.c.m verbruik? :?
In dat licht gezien vind ik de 80 km van de 2016 Volt eerder beschamend..... :(
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door gl640 »

leuk je rijd nu in een EV en de film word bekeken
mooi haha want is een goede docu die weergeeft hoe het echt in elkaar steekt zoals het verkopen van de rechten op de Nimh accu aan een olie partij en die dan weer verbied om er grote accus mee te maken voor EV gebruik

werd de accu van de EV1 ook zo behandeld als de Litium van de volt/ampere?

dat was een nimh accu en ik vraag me af of ze toen ook al een 30-80 % SOC hanteerde? en dus een goede levensduur hadden.

ook was die auto een stuk lichter en beter gestroomlijned als de volt/ampera en een 2 zitter.

de techiek heeft beetje stil gestaan doordat ze toen de autos hebben vernietigd of bij andere merken ook gelijk zijn gestopt met het maken van deze wagens.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door Ivo »

De EV-1 had geen "generator" volgens mij, maar wel lood-zuur accu's.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door gl640 »

geen generator idd dat maakte hem ook weeg gelijk een stuk lighter

dat was de eerste versie met die lood! de nimh die erna kwamen waren welke die grotere afstanden konden volhouden
en waarvan het pattent werd opgekocht door chevron.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Q1rene
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 22:26
km-stand: 122000
Lifetime: 50
Auto: Ampera
Locatie: Dordrecht

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door Q1rene »

Plaats reactie