Advies aan The New Motion

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
LightningBlue
Vaste klant
Berichten: 235
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:26
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Locatie: Tiel

Advies aan The New Motion

Bericht door LightningBlue »

[EDIT] *Verderop in dit topic is mijn beeld over The New Motion positiever bijgesteld ten opzichte van mijn toon hieronder. De indruk dat TNM een zwaar gesubsidieerd project is, is weggenomen.*

Oorspronkelijke tekst verder:
Een beetje gerelateerd aan het oude topic 'Wat is een Loloo' moet ik toch mijn LoLoo ei ook kwijt.

Een beetje 'advies' (tja, kritiek misschien) gericht aan The New Motion:

De hele communicatie is vanaf de aankoop van de Ampera vanuit TNM mij helemaal verkeerd geschoten.

Het begint al bij de namen. Ik word benaderd door The New Motion , vooral over het laadpunt met de 'hippe' naam Loloo. Vervolgens komt een bedrijf geheten 'NRG2Drive' de schouw nemen. Later wordt ik vooral aangemoedigd om vooral onderdeel te worden van het LoveToLoad netwerk. Zo wordt je juichend begroet bij deze Nieuwe Beweging (in het hollands krijgt dat al een eng sekte tintje) vol met mensen die het licht hebben gezien. Dat beetje creepy gevoel dat je krijgt bij sommige Apple adepten die meewarig kijken als je verkondigt dat er ook fantastische oplossingen zijn buiten Apple.

Dan blijkt vervolgens dat, om bij deze Beweging te horen, men zich ook contractueel moet vastleggen aan een maandbedrag. Als ondernemer ben je daar van nature allergisch voor. Als ik zulke contracten zie dan weet ik dat ik moet uitkijken. Vooral als ze van een adres als de Keizersgracht 452 komen. Maar, "ze verzorgen dan wel helemaal gratis je aanvraag voor een openbaar laadpunt" - die blijk je zelf in 3 minuten bij E-Laad te kunnen doen.

Afbeelding

Wat nou online verbonden, wat nu De Nieuwe Beweging, hoezo moet dat allemaal zo hip, ik wil gewoon een geschikte stekker om snel stroom te laden in mijn wagen!

En laten ze die stekker nu niet leveren, die zit niet vast aan de Loloo. Eeuh, huh?

Waarom erger ik me hier zo aan? Ik kan er niet tegen dat er zoveel geld wordt gestoken in dit soort organisaties en ontwikkelingen en uitgebreide websites in dure panden met mooie woorden en dan uiteindelijk te weinig oog hebben voor wie hun klant in de belangrijke opstart fase is. En die na 4 dure jaren roemloos verdwijnen.

Geen van de ontwerpers heeft volgens mij het dagelijks gebruiksritueel van de Electrorijder doorgenomen. Je wil gewoon niet minstens 2x per dag een kabel uitpakken en uitrollen.Je wil niet net zo vaak je laadpas nodig hebben bij je laadpunt op je eigen terrein. De eerste gebruikers zijn geen dromers die zich willen profileren als behorend bij een Nieuwe Beweging. Ze willen een geschikte stekker en niet benaderd worden als onderdeel van een nieuw netwerk.

Ik vind het helemaal niet verbazend als ze er geen geld verdienen zoals ze al aangeven. Dit soort organisaties met opgeblazen 'concepten', they 'burn the money'. Ik wil niet weten van waaruit dat gesubsidieerd is. Het zou me ook niet verbazen als de uitrol van hun LoLoo, 60% onder de target zit die vorig jaar in een strakke Powerpoint of Prezi is gepresenteerd.

Afbeelding

Dus, zoals Unit106 al zo mooi verwoordde: Loloo, ook voor mij NoNoo.

Ik hoop van harte dat mijn cynisme hierover onterecht is. Maar dit is hoe ik, door de communicatie, het geheel ervaar. En ik ben een moderne doorsnee man en bijdetijdse ondernemer voor wie het logisch is om in dit soort ontwikkelingen er vroeg bij te zijn. Dus volgens mij recht in het hart van de doelgroep van TNM - waar ik dus niet bij wil horen.

Han

PS TNM, nu niet mijn pasje afsluiten hoor
Laatst gewijzigd door LightningBlue op wo 06 jun 2012, 02:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door Poul »

Jouw ervaringen sluiten aan bij mijn eerste indrukken. Een Loloo met Sim voor EUR 30 per maand voor een duur van vijf jaar is buiten proporties om de Eur60 per maand, of minder, aan mijn werkgever door te berekenen. Naar aanleiding van een aantal kritische vragen van mij zijn werkgever en Leasemaatschappij nu aan het kijken welke oplossing de beste prijs/kwaliteitverhouding oplevert voor de specifieke situatie. Inclusief optie van vast brandstofbudget per maand. Gaat de rijder automatisch zo zuinig mogelijik rijden. Binnenkort krijg ik uitsluitsel. Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Michael
Stamgast
Berichten: 363
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door Michael »

ik ben het er ook volledig mee eens hoor. Als je bij elke auto een contract wordt aangesmeerd of allerlei gesubsidieerde welkom praatjes krijgt te verwerken ( zoals het zonnepanelen verhaal ) dan krijg je meer de indruk dat bij de aankoop van je opel ampera ook een gratis hoeveelheid spam wordt mee geleverd die er alleen op uit is om nog meer geld uit je zak te kloppen. En dat allemaal in het kader van groen is het nieuwe porno.

Bij dit soort gesprekken met the new motion ( die ik maar 1 keer heb gehad en daarna hoor je niks meer van ze ) moet ik altijd direct denken van: " die tesla en dat kantoor pand moeten toch ergens van betaald worden. "



Wie heeft er eigenlijk ooit de the new motion benaderd voor helpdesk en/of service vragen ? ( a 25 euro p/m die ze na het eerste jaar vragen )
alefarendsen
Bekende
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 11:47
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door alefarendsen »

LightningBlue schreef: PS TNM, nu niet mijn pasje afsluiten hoor
Beste Han,

dat laatste zullen we zeker niet doen. Ik wil wel graag op een aantal vlakken inhoudelijk reageren:

Communicatie
Je zegt dat de communicatie in verkeerde aarde gevallen is. Dat kan niet de bedoeling zijn. Als je er voor open staat zou ik graag bespreken wat er aan de communicatie te verbeteren valt. Dat kan een-op-een, mag ook hier.

Vaste kabel
Je merkt op dat je graag een geschikte stekker wilt om je auto mee op te laden en dat de loloo die functionaliteit niet biedt.

We hebben bij de ontwikkeling van de loloo een aantal keuzes moeten maken. We hebben gekozen voor een aantal zaken: te koppelen met de slimme meter, van afstand te managen, in te zien, aan en uit te zetten en niet te duur. In vergelijking met andere punten die deze functionaliteit bieden vind ik dat als je met deze keuzes rekening houdt, het een goed laadpunt geworden is, in alle opzichten

Voor situaties waarin andere zaken vereist zijn, zoals een vaste kabel, bieden we andere laadpunten aan, ook opties inclusief vaste kabel. De optie die we bieden inclusief vaste kabel is 650 euro (incl. BTW).

Ik had je graag een loloo met vaste kabel willen bieden, maar die is er op dit moment niet. We hebben gekozen voor een punt zonder vaste kabel mede omdat de connectie aan de autokant nogal aan verandering onderhevig is. We willen voorkomen dat mensen die nu gaan rijden over 4 jaar bij een andere auto ook een ander laadpunt moeten ophangen.

Abonnement
Je maakt melding van een abonnement en dat je dat vervelend vindt. Deze vraag hebben we vaker gehad en hebben daarom ook recentelijk wijzigingen aangebracht in de prijzen. We bieden op dit moment een loloo aan, inclusief online inzicht (hoeveel je hebt geladen, welke passen je hebt, et cetera) en verrekening van energie thuis voor 982 euro eenmalig en 4,76 euro per maand (incl. BTW). Het abonnement loopt voor minimaal 12 maanden en is daarna maandelijks opzegbaar. In vergelijking met de optie inclusief vaste kabel denk ik dat dit verschil acceptabel is. In het verleden hebben we overigens andere prijzen gehanteerd; wellicht dat jij die prijzen in je hoofd hebt.

Ik hoop dat dit een en ander een beetje voor je verduidelijkt. Graag zou ik je ook nog even persoonlijk spreken; ik wil een open discussie op een forum zoals dit niet uit de weg gaan, integendeel. Wel wil ik zorgen anderen niet dezelfde gevoelens krijgen en daar kan ik jouw hulp bij gebruiken. Laat je me weten of je prijs stelt op een belletje?

met vriendelijke groet,
Alef Arendsen
(mede-oprichter The New Motion)
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
alefarendsen
Bekende
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 11:47
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door alefarendsen »

Poul schreef:Een Loloo met Sim voor EUR 30 per maand voor een duur van vijf jaar is buiten proporties om de Eur60 per maand, of minder, aan mijn werkgever door te berekenen
Beste Poul,

We hanteren twee proposities: eentje waarbij je het laadpunt betaalt (882 incl. btw) en een maandelijkse fee van 4,76 euro (ook incl. btw, 12 maanden en daarna maandelijks opzegbaar). De andere is de 30 euro per maand die je noemt. Hierbij hoef je het laadpunt niet vooraf te betalen, dat doen wij voor je, net zoals de kosten voor datacommunicatie, et cetera. Aan jou de keus.

Voor zover wij weten gaat de belastingdienst niet akkoord met een vast bedrag aan stroom wat verrekend wordt. Er zijn uiteraard andere oplossingen met bijvoorbeeld kilowatt-uur meter en een ander laadpunt. Die zijn in de aanschaf goedkoper. Wil je een en ander geïntegreerd en zonder al te veel gedoe, dan kom je bij een oplossing als de loloo uit.

Ik hoop dat dat een en ander wat duidelijker maakt.

met vriendelijke groet,
Alef Arendsen
The New Motion
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
alefarendsen
Bekende
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 11:47
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door alefarendsen »

Michael schreef: Bij dit soort gesprekken met the new motion ( die ik maar 1 keer heb gehad en daarna hoor je niks meer van ze )
Hallo Michael,

ik zou graag willen weten of we in jouw specifieke geval dingen anders hadden kunnen doen. We willen graag iedereen die een Ampera gaat rijden helpen bij het krijgen van de juiste laadoplossing, loloo of anderszins. Je kunt me altijd bellen (vraag op kantoor even naar mij - 088 0109500).
Michael schreef: "die tesla en dat kantoor pand moeten toch ergens van betaald worden. "
Je hebt helemaal gelijk, geen enkel bedrijf wat zich in een beginnende en nog onzekere markt begeeft zou een auto van 100k kopen en een waanzinnig duur kantoor betrekken. Vandaar dat ik de auto zelf gekocht heb en we een pand betrokken hebben wat al lang leeg stond en waarvan de huren schappelijk zijn.
Michael schreef: Wie heeft er eigenlijk ooit de the new motion benaderd voor helpdesk en/of service vragen ? ( a 25 euro p/m die ze na het eerste jaar vragen )
We hebben met Opel een afspraak dat we mensen altijd helpen in het eerste jaar dat ze hun auto rijden. Daarna kun je ons ook altijd nog bellen. Als het om een loloo gaat of om onze laadpas dan zullen we je altijd helpen. Gaat het om een e-laad paal of een punt van iemand anders, dan is het een ander verhaal.

Ik hoop dat dat een en ander verduidelijkt.

groet,
Alef Arendsen
The New Motion
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
Gebruikersavatar
LightningBlue
Vaste klant
Berichten: 235
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:26
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Locatie: Tiel

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door LightningBlue »

alefarendsen schreef: Ik hoop dat dit een en ander een beetje voor je verduidelijkt. Graag zou ik je ook nog even persoonlijk spreken; ik wil een open discussie op een forum zoals dit niet uit de weg gaan, integendeel. Wel wil ik zorgen anderen niet dezelfde gevoelens krijgen en daar kan ik jouw hulp bij gebruiken. Laat je me weten of je prijs stelt op een belletje?

met vriendelijke groet,
Alef Arendsen
(mede-oprichter The New Motion)
Dag Alef,

Ik liet me natuurlijk vooral gaan op cosmetische zaken, en hoe het geheel op mij overkomt. Korter gezegd dan hierboven:

Ik kreeg de indruk dat jullie een bedrijf zijn dat, o.a. vanwege het bezig zijn in een 'hippe business', veel financiële middelen heeft die inefficiënt aangewend lijken te worden. Zo is bijv. die Loloo ontwikkeld die ondermaats aftrek lijkt te vinden onder mede-forummers. De referentie naar jullie werkadres laat bovengemiddelde kosten
vermoeden, evenals de website en uitgebreide huisstijl, een hulplijn. Het lijkt me allemaal dure communicatie. En een aanbod van abonnementen waar mensen weinig warm voor lijken te lopen.

Ik zie persoonlijk op het eerste gezicht gewoon niet zo het bestaansrecht. Wat is er mis met E-Laad? En andere aanbieders van laad-hardware? Welk gat vullen jullie op?

De uiteindelijke vraag is of jullie exploitatierekening opweegt tot de opbrengsten: extra elektrische rijders / extra oplaadpalen? Hoeveel per 10.000 euro? Waar meten jullie op? Als alles uit eigen kapitaal komt dan hoef je natuurlijk geen verantwoording af te leggen. Maar ik vermoed dat er bij jullie ook publiek geld in zit? Of zie ik dat fout?

Natuurlijk kan je me bellen.

Han
Laatst gewijzigd door LightningBlue op di 05 jun 2012, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
Gebruikersavatar
LightningBlue
Vaste klant
Berichten: 235
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:26
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Locatie: Tiel

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door LightningBlue »

alefarendsen schreef:Abonnement
Je maakt melding van een abonnement en dat je dat vervelend vindt. Deze vraag hebben we vaker gehad en hebben daarom ook recentelijk wijzigingen aangebracht in de prijzen. We bieden op dit moment een loloo aan, inclusief online inzicht (hoeveel je hebt geladen, welke passen je hebt, et cetera) en verrekening van energie thuis voor 982 euro eenmalig en 4,76 euro per maand (incl. BTW). Het abonnement loopt voor minimaal 12 maanden en is daarna maandelijks opzegbaar. In vergelijking met de optie inclusief vaste kabel denk ik dat dit verschil acceptabel is. In het verleden hebben we overigens andere prijzen gehanteerd; wellicht dat jij die prijzen in je hoofd hebt.
Die prijs klinkt inderdaad niet verkeerd. De praktijk is dan dat je elke dag: kabel pakken, kabel uitrollen, kabel aansluiten, pasje pakken, pasje swipen, pasje opbergen, -laden- , pasje pakken, pasje swipen, pasje opbergen, kabel ontkoppelen, kabel inrollen, kabel opbergen. Elke dag, bij pech alles 2x. Dat om inzicht in verbruik te hebben en te weten welke laadpasjes in je portemonnee zitten. Is dat handig en modern? Hebben jullie daar over nagedacht?

Ik heb 2 homechargers gekocht en een kwh metertje voor thuis.

Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
alefarendsen
Bekende
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 11:47
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door alefarendsen »

LightningBlue schreef: Zo is bijv. die Loloo ontwikkeld die ondermaats aftrek lijkt te vinden onder mede-forummers. De referentie naar jullie werkadres laat bovengemiddelde kosten
vermoeden, evenals de website en uitgebreide huisstijl, een hulplijn. Het lijkt me allemaal dure communicatie. En een aanbod van abonnementen waar mensen weinig warm voor lijken te lopen.
Ik kan me voorstellen dat je die indruk krijgt. Niet ieder Ampera-rijder is actief op dit forum en niet iedere Amper-rijder heeft de behoefte zelf een kilowatt-uur meter te installeren.
Han schreef: Ik zie persoonlijk op het eerste gezicht gewoon niet zo het bestaansrecht. Wat is er mis met E-Laad? En andere aanbieders van laad-hardware? Welk gat vullen jullie op?
Stichting E-Laad plaatst alleen in de publieke ruimte en doet niets voor mensen met een eigen oprijlaan. Er zijn mensen (zo merken we elke dag weer) die behoefte hebben aan ondersteuning bij realiseren van een laadoplossing. De lolo is op dit moment het enige punt met de eigenschappen die ik boven noemde tegen een acceptabele prijs. Dat er mensen zijn die iets anders willen, dat is de reden waarom we ook andere punten aanbieden.

Ander 'gat' wat we vullen is het gebrek aan publiekelijk toegankelijk punten op privaat terrein, zoals bij de Q-Park en de Van der Valk restaurants. Daar plaatsen we snelladers en lolo's die voor iedereen (met een interoperabele pas) toegankelijk zijn.

Zo zijn er nog wel wat andere zaken die ik zou kunnen noemen.
Han schreef: De uiteindelijke vraag is of jullie exploitatierekening opweegt tot de opbrengsten: extra elektrische rijders / extra oplaadpalen? Hoeveel per 10.000 euro? Waar meten jullie op? Als alles uit eigen kapitaal komt dan hoef je natuurlijk geen verantwoording af te leggen. Maar ik vermoed dat er bij jullie ook publiek geld in zit? Of zie ik dat fout?
Dat zie je fout.

Het is de verantwoordelijkheid van elk bedrijf om zo goed en slim mogelijk om te gaan met subsidiemaatregelen die er zijn; dus dat doen wij ook. Maar... stimuleringsmaatregelen in Nederland voor deze sector zijn vooral gericht op berijders zoals jij (geen bijtelling, investeringsaftrek, geen BPM, et cetera) die je zelf opstrijkt, of via de leasemaatschappij.

Ik zie dit forum verder niet als een plek om onze bedrijfsvoering helemaal uit de doeken te doen, maar ik kan je wel vertellen dat we nagenoeg alleen eigen kapitaal gebruiken om de operatie te financieren.
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
alefarendsen
Bekende
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 11:47
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Advies aan The New Motion

Bericht door alefarendsen »

LightningBlue schreef: Die prijs klinkt inderdaad niet verkeerd. De praktijk is dan dat je elke dag: kabel pakken, kabel uitrollen, kabel aansluiten, pasje pakken, pasje swipen, pasje opbergen, -laden- , pasje pakken, pasje swipen, pasje opbergen, kabel ontkoppelen, kabel inrollen, kabel opbergen. Elke dag, bij pech alles 2x. Dat om inzicht in verbruik te hebben en te weten welke laadpasjes in je portemonnee zitten. Is dat handig en modern? Hebben jullie daar over nagedacht?

Ik heb 2 homechargers gekocht en een kwh metertje voor thuis.
Begrijpelijk.

We zijn ondertussen ook druk bezig te kijken wat we hier aan gaan doen. Voor andere toepassingen is dit precies wat je nodig hebt (op het werk, parkeergarages, andere semi-publieke plekken).

Nogmaals, die keuze hebben we gemaakt en wij denken dat het de juiste keuze is. Dat we niet iedereen meteen een oplossing kunnen bieden die 100% past, dat is helaas niet anders.

alef
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
Plaats reactie