Ik heb sinds de aanschaf van de Ampera een nwe bijnaam...

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
sparky
Newbie
km-stand: 290
Lifetime: 15
Auto: Ampera

Ik heb sinds de aanschaf van de Ampera een nwe bijnaam...

Bericht door sparky »

Sinds 2 weken een: AMPERA!!

Ik moest eerst 2 weken rondjes rijden (en tussendoor uiteraard laden :lol:) voordat ik me in dit forum kon verdiepen :mrgreen: Plotseling een nwe auto uitzoeken ivm een leuke baan die op m'n pad kwam, het is een Dondergrijze Ampera geworden die nagenoeg uit voorraad geleverd kon worden. Maar goed ook want ik ben altijd erg ongeduldig met nwe auto's.

De vorige auto heb ik in juni ook nog thuis staan, letterlijk want ik pak bijna altijd de Ampera. Als er nog iemand interesse heeft in een Mitsubushi Grandis met alles erop en eraan van 1 jaar oud met heel veel korting dan hoor ik het wel. Hij rijd niet elektrisch maar als troost kan ik wel melden dat hij wel elektrisch start :clap:

Tot nu toe erg tevreden over de Ampera die me direct al een bijnaam heeft opgeleverd: Sparky ;)

Erg jammer dat de accu bij een fluwelen rechtervoet maar ca. 60 tot 65 km "prik" heeft. Ik rij elke dag 83 km heen, en vervolgens met een wederom opgeladen accu 83 km terug. De linkerbaan moet je niet opzoeken, want boven de 100 lijkt het wel of er een V8-electro-motor onder de kap zit. Over een V8 gesproken: het zou leuk zijn als ze in de sportstand een V8 geluit door de Bose luidsprekers konden sturen.... Of kan deze app via de USB op de HDD geladen worden? :idea:
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: Ik heb sinds de aanschaf van de Ampera een nwe bijnaam..

Bericht door boeuf »

sparky schreef:Erg jammer dat de accu bij een fluwelen rechtervoet maar ca. 60 tot 65 km "prik" heeft. Ik rij elke dag 83 km heen, en vervolgens met een wederom opgeladen accu 83 km terug. De linkerbaan moet je niet opzoeken, want boven de 100 lijkt het wel of er een V8-electro-motor onder de kap zit.
Ik kreeg bij de dealer de tip om juist bij constante snelheden op de snelweg de Hold mode te gebruiken op ritjes langer dan de typische range van de accu. Dan kun je lekker doorrijden zonder dat de accu extra snel leeg raakt (bij 100+ km/h nogal 'dorstig') en voor het benzineverbruik van de range extender schijnt het niet heel veel uit te maken. Als je daarbij elektrisch rijdt op provinciale wegen en in de stad, zal blijken dat je op een dergelijke rit in totaal meer elektrische kilometers haalt.

Je zou eens kunnen proberen om een keer 10 km op de snelweg in Hold mode te rijden en dan kijken of je de rest van de rit dan op de accu haalt. Als dat lukt scheelt het dus 8 tot 13 kilometer benzineverbruik. Ik zelf ga hier zeker mee experimenteren zodra mijn Volt is afgeleverd..! :)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera

Re: Ik heb sinds de aanschaf van de Ampera een nwe bijnaam..

Bericht door Hanzzzz »

Ik rij elke dag 84 km op een lading totaal en kom daarmee op een verbruik van 2liter op 100 km.
Plaats reactie