Ff voorstellen
Ff voorstellen
Sinds enkele maanden ben ik werkzaam als ZZP-er. Ik ben ruim 20.000km zakelijk onderweg. Momenteel nog met een Prius-2. Ik overweeg om op een Ampera of Volt over te stappen. Momenteel ben ik het e.e.a. aan het inventariseren.
Wat ik bv niet vind, het verbruik bij niet opladen. Dit omdat nuet al mijn opdrachtgevers laadpalen.hebben.....
Wat ik bv niet vind, het verbruik bij niet opladen. Dit omdat nuet al mijn opdrachtgevers laadpalen.hebben.....
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Re: Ff voorstellen
Welkom op het forum.
Verbruik op alleen benzine is, net als bij elke andere auto of op de accu, afhankelijk van rijstijl e.d. Ze beweren trouwens dat het benzineverbruik bij gebruik van de motor 1 op 14-16 zou moeten zijn. Sommigen zitten er fors onder, anderen behoorlijk boven.
Groeten,
Poul
Verbruik op alleen benzine is, net als bij elke andere auto of op de accu, afhankelijk van rijstijl e.d. Ze beweren trouwens dat het benzineverbruik bij gebruik van de motor 1 op 14-16 zou moeten zijn. Sommigen zitten er fors onder, anderen behoorlijk boven.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Bij (gedeeltelijk) elektrisch rijden is het inderdaad niet anders dan bij benzine gestookt rijden: je rechtervoet heeft veel invloed op het verbruik. Wanneer het je lukt om 's zomersdag 70 a 80 km elektrisch te rijden met een Volt/Ampera, dan lukt het je ook om zeker de 1 op 17 te halen op benzine.
Specifiek voor de Volt/Ampera geldt dat je beter iets meer kunt investeren in een exemplaar waarbij je nog ruimschoots gebruik kunt maken van de garantie op het elektrisch systeem (accu, motor, e.d..), die zijn er genoeg voor rond de 20.000 in BTW te vinden.
Specifiek voor de Volt/Ampera geldt dat je beter iets meer kunt investeren in een exemplaar waarbij je nog ruimschoots gebruik kunt maken van de garantie op het elektrisch systeem (accu, motor, e.d..), die zijn er genoeg voor rond de 20.000 in BTW te vinden.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Welkom!!
Benzine verbruik is inderdaad van veel dingen afhankelijk, ik haal soms met gemak 1 op 20, maar dan kom ik niet boven de 100 km/h en heb op de terugweg naar huis (61km) dan ook nog eens op 3 punten flinke vertraging. De laatste 5 km binnen de bebouwde kom (bij rustig rijgedrag) helpen ook mee (red ik dan soms zonder benzine)
Benzine verbruik is inderdaad van veel dingen afhankelijk, ik haal soms met gemak 1 op 20, maar dan kom ik niet boven de 100 km/h en heb op de terugweg naar huis (61km) dan ook nog eens op 3 punten flinke vertraging. De laatste 5 km binnen de bebouwde kom (bij rustig rijgedrag) helpen ook mee (red ik dan soms zonder benzine)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Stel jezelf gelijk ook de vraag hoeveel moeite je wilt doen voor het vinden en gebruiken van de dichtstbijzijnde laadpaal.jean schreef:Dit omdat niet al mijn opdrachtgevers laadpalen.hebben.....
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Heren bedankt voor de reacties. Indien ik een ampera rijd, zonder altijd te laden, ligt het verbruik ongeveer gelijkt met mn huidige prius uit 2006. Qua verbruik kan het dus alleen maar berer worden. Nu nog verdiepen in alle storingen die hier op het forum voor bij komen. Wordt er vooralsnog niet vrolijk van.
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Het is wel goed je te bedenken dat niet iedereen last heeft van elke storing en ook niet iedereen heeft alle storingen. Als je van het slechtste scenario uit gaat, kan dat dan in de praktijk alleen maar meevallen.
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
+ 1.Poul schreef:Het is wel goed je te bedenken dat niet iedereen last heeft van elke storing en ook niet iedereen heeft alle storingen. Als je van het slechtste scenario uit gaat, kan dat dan in de praktijk alleen maar meevallen.
Groeten,
Poul
Ik rijd sinds 12 Februari dit jaar "pas" Ampera, maar heb er inmiddels 26.000 km mee gereden zonder problemen.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
bij mij deed i 1 op 24 de ampera/volt komt ik niet beter dan 1 op 20.jean schreef:Heren bedankt voor de reacties. Indien ik een ampera rijd, zonder altijd te laden, ligt het verbruik ongeveer gelijkt met mn huidige prius uit 2006. Qua verbruik kan het dus alleen maar berer worden. Nu nog verdiepen in alle storingen die hier op het forum voor bij komen. Wordt er vooralsnog niet vrolijk van.
je kan geluk hebben of heel veel pech met deze wagens.
hoop voor je dat alles meevalt!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- edwinampera
- Newbie
- km-stand: 168000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
+1Poul schreef:Het is wel goed je te bedenken dat niet iedereen last heeft van elke storing en ook niet iedereen heeft alle storingen. Als je van het slechtste scenario uit gaat, kan dat dan in de praktijk alleen maar meevallen.
Groeten,
Poul
Na 103.000 nog geen noemenswaardige problemen. Het kan dus wel.