Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste look)

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Gebruikersavatar
Gyttja
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 22:55
km-stand: 56000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e

Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste look)

Bericht door Gyttja »

Na jaren trouw Saab fan, nu voor het eerst geen Saab gekocht.
Er staat nog wel een Saab 9-5 Aero voor de deur (2e auto), maar onze Saab 9-3 SS Aero hebben we ingeruild voor een Volt.

De volt hebben we als ex lease auto van 2 jaar oud gekocht, met ongeveer 56.000km op de teller.
De velgen hadden flinke corrosie, en heb ik laten behandelen, en meteen zwart laten spuiten.
Tussen de Ampera en Volt hebben we getwijfeld, mijn vrouw vond vooral de lampen van de Ampera niet mooi, en ik vind de achterkant niet zo. Echter vind ik de ongespoten plastic strips bij de Volt spuuglelijk.
Vervolgens hebben we besloten voor een volt te gaan en de ongespoten plastic delen te laten spuiten.
Zie hier het resultaat (kleur rood is veel donkerder in het echt, IPhone maakt er geen mooie kleur van):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder nog twee plaatjes van hoe hij bij de dealer stond.
Zelf vind ik het een hele verbetering zoals hij hierboven nu is :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gyttja op di 22 dec 2015, 11:06, 3 keer totaal gewijzigd.
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder

Bericht door Poul »

Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Welkom op dit forum en veel plezier toegewenst met jouw Volt.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder

Bericht door HenryAmpera »

+ 1 Zo zou die af fabriek moeten zijn! :thumbup:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder

Bericht door Alex »

Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Nou, de kunststof delen zitten zo laag, dat je ze gemakkelijk beschadigt. Dan heb ik ze net zo lief ongespoten.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Gyttja
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 22:55
km-stand: 56000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder

Bericht door Gyttja »

Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Welkom op dit forum en veel plezier toegewenst met jouw Volt.

Groeten,
Poul
Thanks!
HenryAmpera schreef:+ 1 Zo zou die af fabriek moeten zijn! :thumbup:
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Aan de andere kant heb ik hierdoor nu wel een unieke uitvoering :lol:
Alex schreef:
Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Nou, de kunststof delen zitten zo laag, dat je ze gemakkelijk beschadigt. Dan heb ik ze net zo lief ongespoten.
Daar heb ik geen last van, ik ben een Saab 9-3 SS Aero en 9-5 Aero met sportonderstel gewend.
Die liggen beide eerder tegen een drempel aan dan de Volt, dus ik heb er eerlijk gezegd geen last van.
Als je gewoon op een normale snelheid over een drempel rijd is er werkelijk niets aan de hand.
Alleen de rubberen slip raakt regelmatig een drempel, maar daarom is hij van rubber.
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder

Bericht door Alex »

Gyttja schreef:
Alex schreef:
Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Nou, de kunststof delen zitten zo laag, dat je ze gemakkelijk beschadigt. Dan heb ik ze net zo lief ongespoten.
Daar heb ik geen last van, ik ben een Saab 9-3 SS Aero en 9-5 Aero met sportonderstel gewend.
Die liggen beide eerder tegen een drempel aan dan de Volt, dus ik heb er eerlijk gezegd geen last van.
Als je gewoon op een normale snelheid over een drempel rijd is er werkelijk niets aan de hand.
Alleen de rubberen slip raakt regelmatig een drempel, maar daarom is hij van rubber.
Drempels zijn het probleem niet. Daar ben ik na ruim 100.000 km in 3,5 jaar wel achter. Wel hoge betonnen randen aan het eind van parkeervakken of obstakels in parkeergarages. Krassen in het kunststof laat ik lekker zitten, maar met lak moet je gelijk weer gaan bijwerken.

Ach, het is maar een auto.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Gyttja
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 22:55
km-stand: 56000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder

Bericht door Gyttja »

Alex schreef: Drempels zijn het probleem niet. Daar ben ik na ruim 100.000 km in 3,5 jaar wel achter. Wel hoge betonnen randen aan het eind van parkeervakken of obstakels in parkeergarages. Krassen in het kunststof laat ik lekker zitten, maar met lak moet je gelijk weer gaan bijwerken.

Ach, het is maar een auto.
Dat probleem heb ik ook met mijn Saabs, de voorkant kan net wel/niet over een lage stoeprand.
Een iets hogere rand, of die half ronde betonnen dingen op sommige parkeerplaatsen gaan niet goed.
Dan rijd je zo de bumper kapot.
Parkeren doe ik daarom eigenlijk altijd achteruit. de achterkant is net wat hoger, en dan gaat het net goed.
Met de Volt kun je ook mooi in de camera zien hoe ver van de stoep je zit natuurlijk, dat helpt ook.

Hier een voorbeeld van de gemiddelde stoeprand met een van mijn Saabs.
Let niet op de miljoenen dode vliegjes :mrgreen:
Afbeelding
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Bericht door japio »

Het ziet er netjes uit, die ongespoten kunststof delen :silent:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Gyttja
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 22:55
km-stand: 56000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Bericht door Gyttja »

japio schreef:Het ziet er netjes uit, die ongespoten kunststof delen :silent:
Haha smaken verschillen, ik vind het echt spuuglelijk.
Als het nou meeloopt over de wielkassen ofzo lijkt het misschien nog een beetje op een 4x4 variant (denk aan de nieuwe Opel Insignia, of Saab 9-3X).
Bij de Ampera is het allemaal wel meegenomen, dus waarom op de Volt niet. Ach ja.
2013 Chevrolet Volt
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio
2008 Saleen S331
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo

Bericht door Alex »

Gyttja schreef:Bij de Ampera is het allemaal wel meegenomen, dus waarom op de Volt niet. Ach ja.
De Volt was er eerder dan de Ampera. Dus waarom bij de Amoera wel? :mrgreen:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie