Er is een tijd van komen
-
ArjanB
- Vaste klant
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 00:11
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
- Auto: Volt
- Locatie: Rotterdam
Er is een tijd van komen
En er is een tijd van gaan.
Mijn Ampera gaat eruit, ik heb nog last minute een Mercedes C350 Hybrid kunnen regelen.
Mocht er iemand zijn die interesse heeft in het overnemen van mijn Ampera leasecontract hoor ik dat graag in een PM. Er staan nog 26 maanden te gaan met 0%.
Mijn Ampera gaat eruit, ik heb nog last minute een Mercedes C350 Hybrid kunnen regelen.
Mocht er iemand zijn die interesse heeft in het overnemen van mijn Ampera leasecontract hoor ik dat graag in een PM. Er staan nog 26 maanden te gaan met 0%.
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Er is een tijd van komen
Jammer dat die tijd van gaan nu is gekomen. Dank voor jouw bijdragen, input en meedenken.
Wat is de reden dat je Ampera er nu uit gaat? (Ik ben niet nieuwsgierig maar wil het wel graag weten.)
Goede kerstdagen en een voorspoedig 2016 toegewenst.
Groeten,
Poul
Wat is de reden dat je Ampera er nu uit gaat? (Ik ben niet nieuwsgierig maar wil het wel graag weten.)
Goede kerstdagen en een voorspoedig 2016 toegewenst.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
ArjanB
- Vaste klant
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 00:11
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
- Auto: Volt
- Locatie: Rotterdam
Re: Er is een tijd van komen
De afgelopen periode heb ik meer dan 4 uur per dag in de auto gezeten en ben tot de conclusie gekomen dat de stoel echt niet afdoende is voor mijn lengte. (1,93 mtr)
Dit en het gebrek aan ruimte achterin. Gezin met 2 kinderen en 2 honden is altijd een uitdaging hebben me doen besluiten tot het overstappen naar een ruimere auto. Andere zaken hebben zeker aan het besluit geholpen zoals een verwarming waar ik niet aan kan wennen en standaard matige verlichting bijvoorbeeld.
Uiteraard wens ik iedereen hier een paar prettige feestdagen toe en zal zo nu en dan nog komen buurten.
Dit en het gebrek aan ruimte achterin. Gezin met 2 kinderen en 2 honden is altijd een uitdaging hebben me doen besluiten tot het overstappen naar een ruimere auto. Andere zaken hebben zeker aan het besluit geholpen zoals een verwarming waar ik niet aan kan wennen en standaard matige verlichting bijvoorbeeld.
Uiteraard wens ik iedereen hier een paar prettige feestdagen toe en zal zo nu en dan nog komen buurten.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Er is een tijd van komen
Dat van de stoel merk ik ook, ben ook lang en heb al eens overwogen om te kijken naar een andere (sport?) stoel.
Ik mis vooral ondersteuning voor m'n bovenbenen.
Ik mis vooral ondersteuning voor m'n bovenbenen.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Er is een tijd van komen
Andere stoel lost wellicht probleem op voor de bestuurder, maar als je twee kinderen hebt (en die mogen nog gerust klein zijn ook) kan het kind achter de bestuurder alleen met een schoenlepel bij de voetruimte naar binnen gelepeld worden.
Als ik 1 maak of breekpunt mag noemen van de Ampera/Volt dan is het bij een gezin van 4 personen en een bestuuder van 1,8 meter of langer de gebrekkige ruimte links achterin.
En gefeliciteerd met de nieuwe auto!
Als ik 1 maak of breekpunt mag noemen van de Ampera/Volt dan is het bij een gezin van 4 personen en een bestuuder van 1,8 meter of langer de gebrekkige ruimte links achterin.
En gefeliciteerd met de nieuwe auto!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Er is een tijd van komen
Auto heeft een hoop nadelen, maar de binnenruimte is iets wat je wist toen je de auto kocht.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Er is een tijd van komen
Raar eigenlijk. Ik ben 1,86m en zit voortreffelijk in de Ampera. Ook ik zit dagelijks urenlang achtereen in de auto maar ik vind nog steeds de stoel heerlijk zitten. In mijn vorige auto (Prius) zat ik erg beroerd.
En het klopt, achter mij kan niemand zitten. Maar dat is niet erg. Mijn kinderen hebben zelf een auto.
En het klopt, achter mij kan niemand zitten. Maar dat is niet erg. Mijn kinderen hebben zelf een auto.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
-
ArjanB
- Vaste klant
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 00:11
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
- Auto: Volt
- Locatie: Rotterdam
Re: Er is een tijd van komen
Je rijd wel een proefrit met een Ampera en dan zit de stoel prima op zich.
Het probleem ga je pas merken nadat je uren / dagen / weken achter elkaar in die stoel zit. Dan zit hij lekker of niet.
Weten waar je aan begint is dus een betrekkelijk begrip imho
Een andere stoel heb ik ook aan gedacht, maar dan kun je iemand achter je wel helemaal vergeten, want die stoelen zijn vaak nog groter. Ik heb in het verleden al eens een Recaro stoel gehad namelijk.
Bovendien was het rekensommetje met nog 2 jaar te gaan en dan in een 22% auto rijden of de komende 5 jaar 7% toch nog steeds in het voordeel van de 7% auto (terwijl hij best duur is)
Het probleem ga je pas merken nadat je uren / dagen / weken achter elkaar in die stoel zit. Dan zit hij lekker of niet.
Weten waar je aan begint is dus een betrekkelijk begrip imho
Een andere stoel heb ik ook aan gedacht, maar dan kun je iemand achter je wel helemaal vergeten, want die stoelen zijn vaak nog groter. Ik heb in het verleden al eens een Recaro stoel gehad namelijk.
Bovendien was het rekensommetje met nog 2 jaar te gaan en dan in een 22% auto rijden of de komende 5 jaar 7% toch nog steeds in het voordeel van de 7% auto (terwijl hij best duur is)
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Er is een tijd van komen
Klopt. Om deze reden heb ik de Ampera een hele dag mee gehad om de stoel te testen. In 1 dag toen bijna 600 km mee gereden. De Prius koos ik na een ritje van een half uur. Daar heb ik spijt van gehad.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Er is een tijd van komen
je hoeft niet te gaan alleen omdat je geen ampera meer hebt
de ervaringen van de benz mag je ook wel soms delen hoor zou het graag horen
hoe je bijvoorbeeld niet zo ver op de accu kunt
de ervaringen van de benz mag je ook wel soms delen hoor zou het graag horen
hoe je bijvoorbeeld niet zo ver op de accu kunt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.