Grootste dealer?
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Grootste dealer?
Sponsors?
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Grootste dealer?
Vraag vanuit de leverancier van de hoedenplank, uiteindelijk. Hij kan ze niet zo slijtenjapio schreef:Vanwaar jouw vraag Ivo?Iemand enig idee welke dealers er veel Ampera's / Volts hebben geleverd en zo mogelijk de "beste" dealers zijn
http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=2462
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Grootste dealer?
Vertel ze dat er meer brood zit in fatsoenlijke software voor deze auto 
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Grootste dealer?
Ik heb afscheid genomen van de leverende dealert (vanVliet te Woerden) zij wijzen met één vingertje naar Opel.nl en vergeten dat er nog 3 op zichzelf gericht staan....
Met name beschamend dat zij de roestplek onder het logo op de achterklep niet aan hebben gepakt, ruitenwisservloeistof vul ik zelf, maar staat wel steevast op de rekening en zo goed als alle garantiereparaties zijn weer teruggekomen.
Een dealer die batterijtjes van de afstandbediening vervangt en de echte problemen niet op kan lossen, daar hebben we niets aan.
Met name beschamend dat zij de roestplek onder het logo op de achterklep niet aan hebben gepakt, ruitenwisservloeistof vul ik zelf, maar staat wel steevast op de rekening en zo goed als alle garantiereparaties zijn weer teruggekomen.
Een dealer die batterijtjes van de afstandbediening vervangt en de echte problemen niet op kan lossen, daar hebben we niets aan.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Grootste dealer?
Je kunt rustig stellen dat je me de Volt/Ampera een probleemauto koopt.
Dealers krijgen geen ondersteuning van de importeur en fabrikant
Essentieele onderdelen zijn niet of nauwelijks leverbaar.
Software wordt niet mee geupdate
nog steeds is de auto fantastisch om in te rijden
Prive neem je een heel groot risico bij aanschaf van een 2e hands
De auto is al volledig afgeschreven (vamil) en de Mia en Kia maakte de auto zakelijk betaalbaar.
(en een stukje wegenbelasting)
Dat voordeel lever je weer in na afloop garantieperiode bij verkoop of inruil.
Dealers krijgen geen ondersteuning van de importeur en fabrikant
Essentieele onderdelen zijn niet of nauwelijks leverbaar.
Software wordt niet mee geupdate
nog steeds is de auto fantastisch om in te rijden
Prive neem je een heel groot risico bij aanschaf van een 2e hands
De auto is al volledig afgeschreven (vamil) en de Mia en Kia maakte de auto zakelijk betaalbaar.
(en een stukje wegenbelasting)
Dat voordeel lever je weer in na afloop garantieperiode bij verkoop of inruil.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Grootste dealer?
Je kunt het fiscaal wel iets aantrekkelijker maken voor jezelf door de auto voor een belachelijk laag bedrag eerst over te hevelen naar privé en dan vanuit privé te verkopen. Gelet op de belachelijk lage inruilprijzen die geboden worden kun je dat goed onderbouwen en dan valt de boekwinst bij verkoop wel weer reuze mee.
Heb dit ook gedaan met de Insight van mijn vrouw (zij heeft ook een bedrijf), nadat de lage bijtelling verviel was de auto in 1 klap stuk minder waarde (= prima verdedigbaar) en dus staat 'ie sinds 1-1-2015 privé.
Terug on topic: FJ Huizen is volgens mij 1 van de grootste dealers en naar mijn ervaring uitermate coulant met zaken die buiten de garantieperiode zich openbaren.
Heb dit ook gedaan met de Insight van mijn vrouw (zij heeft ook een bedrijf), nadat de lage bijtelling verviel was de auto in 1 klap stuk minder waarde (= prima verdedigbaar) en dus staat 'ie sinds 1-1-2015 privé.
Terug on topic: FJ Huizen is volgens mij 1 van de grootste dealers en naar mijn ervaring uitermate coulant met zaken die buiten de garantieperiode zich openbaren.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Grootste dealer?
Thierry, maakt het ook niet uit dat jij gebruikt kocht en derhalve ook nog Bovag garantie kreeg?
Afhankelijk van het gebruik heeft deze auto fratsen die er in een normale testperiode uitgehaald worden, de aandrijving voldoet al is het lager een zwak punt en verder is er heel veel inferieur spul toegepast.
Afhankelijk van het gebruik heeft deze auto fratsen die er in een normale testperiode uitgehaald worden, de aandrijving voldoet al is het lager een zwak punt en verder is er heel veel inferieur spul toegepast.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Grootste dealer?
Dat is wel erg negatief.shumway schreef:Je kunt rustig stellen dat je me de Volt/Ampera een probleemauto koopt.
Ik rij al 144.000 km naar alle tevredenheid met de Ampera. Okee, ook bij mij is de bak vervangen maar verder alleen wat kleine dingetjes.
Bij mijn vorige Prius liet het rubber los van het dak waardoor lekkage in de auto ontstond en liep hij op 3 poten als het een beetje kouder werd, kraakte en rammelde alles. Bij de Fordt S-Max daarvoor blies ik de turbo op, wilde ineens de deuren niet meer open (lekker, sta je net bij een klant), werkte de voorruitontwaseming niet meer, liet de chromelaag op de pook en handrem los waardoor vlijmscherpe randen ontstonden en ik zelfs mijn vinger heb moeten laten hechten. De auto daarvoor verloor op de Duitse autobaan door een leidingbreuk plotseling alle olie en bij de auto daarvoor zijn de synchromeshringen in de versnellingsbak tot 3 x toe vervangen. Zo kan ik wel even doorgaan.
Ik vind dat de Ampera deze negativiteit niet verdiend. Het is een fijne auto die weliswaar niet geheel probleemloos is. Maar je moet niet overdrijven of alle Ampera's over een kam scheren.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Grootste dealer?
Dat is het probleem, ik overdrijf niet
JIj bent bijna aan einde garantieperiode, je loopt prive een aardig risico als je de auto dan overneemt.
JIj bent bijna aan einde garantieperiode, je loopt prive een aardig risico als je de auto dan overneemt.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Grootste dealer?
De discount op de occasionprijs spreekt voor zich.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.