Morgoth schreef:Ik heb een nieuwe Ampera besteld. Ik ga hem rijden vanaf april 2017 maar om fiscale redenen komt hij in 2015 nog op kenteken. Ik ga nu dus van 0% naar 7%. Jammer maar helaas. Maar altijd nog beter dan van 0% naar 15% in 2016.
Ga je hem meer dan een jaar wegzetten?
Tiepvout
2016 natuurlijk
japio schreef:Mijn ervaring is dat de auto van een matige kwaliteit is en dat de serviceorganisatie niet in staat is om dat wat mankeert weer recht te zetten.
Mijn ervaring niet. Okee, de bak is ooit vervangen maar daarna slechts wat kleine dingetjes gehad. Op de bevroren software na dan. Maar met een fiscaal voordeel van enkele honderden euro's per maand vergeef ik hem die paar storinkjes graag.
Ik vind het een fijne auto. Ik zit er goed in en krijg louter positieve reakties. Hij is vlot genoeg, al zou de top hoger mogen liggen, stil genoeg en ik heb ruimte genoeg. En bovendien vind ik het gewoon een mooi model. Stoer en sportief maar toch representatief.
Deze kleur. Weer eens iets anders.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
En gelijk heb je. Wij (ik incluis) mogen het dan wel dapper vinden maar als dit voor jou de beste keuze is dan gewoon lekker van genieten! En ik leid af dat het een lease auto is, correct? Ach, dan haal je eerder je schouders op over mankementen dan wanneer je de auto zelf betaald heb (= geen verwijt hoor, constatering )
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Ja, leaseauto. Mankementen zijn wel lastig. Ik moet er voor naar Assen, 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. Ze kosten me dus geen geld maar wel veel tijd en die is ook kostbaar.
Afkloppen natuurlijk maar zo vreselijk veel problemen heb ik helemaal niet gehad. Wel wat dingetjes natuurlijk maar het viel reuze mee. Ook wel wat ergernissen zoals het nog steeds aanwezige windgeruis bij de linker voordeur. Hebben ze nooit op kunnen lossen. Ook niet na tig nieuwe rubbers. Ik hoop dat de nieuwe dit niet doet.
Ik heb een moeilijke rug na 25 jaar buitendienst. In de Ampera zit ik goed. Mijn Scheel stoel hoeft er niet in. Dat is voor mij het allerbelangrijkste. mijn vorige auto's waren een bron van rugklachten. Vooral in de Prius was het slecht.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
ja denk dat hij een stuk praktischer is dan de ampera/volt
alleen voor veel kms op de weg zal hij minder geschikt zijn zeker als je meer dan 200 km per dag rijd en voornamelijk op de snelweg ( zal dat eerder 160km zijn )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Als ie theoretisch 320 haalt zal ie in de winter ruim meer dan 160 halen. Het is tenslotte een vol elektrische auto. Mijn Leaf heeft een theoretische reikwijdte van 200 (waar je overigens in de zomer met veel stadsverkeer best in de buurt van kunt komen) en redt in de winter 120 a 130 km. Parallel hieraan zou de Bolt in de winter dus tegen de 200 km moeten kunnen halen
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)