Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door Poul »

gl640 schreef:was de bolt al niet zo creatief te noemen ze dachten bij opel het beter te kunnen door er ampera-e van te maken............
"What's in a name?"
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Dan haal je het logo er toch gewoon af. :mrgreen:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
hjk
Bekende
km-stand: 81000
Lifetime: 12
Auto: Ampera-e

Bericht door hjk »

Zal er dan toch nog een Ampera komen?
http://www.caradvice.com.au/413356/2017 ... to-follow/
Volt, Cyber gray, SPX Voltec wandlader
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0

Bericht door NeufegliseThierry »

Hoe interessant ook: het blijft een automobiel met de traditionele bouwkwaliteit (of gebrek daaraan) van een Amerikaan, helaas zeg ik daarbij.

Had liever gezien dat de auto in Europa ontwikkeld zou zijn en dan een facelift naar Chevrolet of Holden zou krijgen ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Och, er is toch genoeg aanbod van elders?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Riconl
Harde kern
km-stand: 237600
Lifetime: 20
Auto: Volt

Bericht door Riconl »

Is voor de UK en Australie....
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195

Bericht door NeufegliseThierry »

Riconl schreef:Is voor de UK en Australie....
Als je het artikel goed leest staat nergens dat het de bedoeling is de nieuwe Volt enkel in de UK en (als Holden) in Australië op de markt te brengen.

Sterker nog: de linksgestuurde versie is er al dus kan met lagere kosten in een veel groter gebied afgezet worden....als Opel.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Cherokee
Vaste klant
km-stand: 98000
Lifetime: 24

Bericht door Cherokee »

In de VS kost de Bolt usd 37.500,- Dat is dan een basisversie. Ik ben bang dat de prijs hier zeker wel € 40.000,- zal gaan bedragen. Tesla Model 3 zal in de VS in 2018 op de markt komen voor usd 35.000, dit is minder dan de Bolt. De onthulling van Tesla model 3 is eind volgende maand. Voordeel van de Tesla zal zijn dat Tesla al een netwerk van snelladers in Europa heeft liggen en een snellaad mogelijkheid heeft. Ik vraag me overigens wel af of dit laden gratis zal blijven. Ik heb er wel vertrouwen in dat Franz von Holzhausen de ontwerper bij Tesla een mooiere auto zal neerzetten dan de gekopieerde Honda Jazz van GM...
Gelukkig moet ik om fiscale redenen tot in 2018 met de Volt blijven rijden en kan dan een keuze gemaakt worden. Want één ding is zeker, elektrisch rijdt super.
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000

Bericht door volt-NL »

Cherokee schreef:Voordeel van de Tesla zal zijn dat Tesla al een netwerk van snelladers in Europa heeft liggen en een snellaad mogelijkheid heeft.
Er zijn nu 7 Tesla super chargers in NL (bron). Tegelijkertijd zijn er al 50 snelladers van Fastned (bron) die de Opel Ampera-e kan gebruiken. In 2016 moeten dit er 90 zijn en in 2017 al 130 stuks.

In een video vanuit CES vertelt een GM engineer dat de Bolt (en dus zeer waarscijnlijk ook de ampera-e) minstens een 50 kW snel-laad optie krijgt, en mogelijk zelfs meer dan dat. (kan de video even niet terug vinden).

Dus momenteel zijn er nu al bijna 10x meer snel-laders in NL die de Ampera-e kan gebruiken dan er Tesla superchargers zijn. En dat worden er nog veel meer.

Als we naar Europe kijken dat heeft fastned ook plannen om dit netwerk in europa uit te bouwen. Bron

Verder is het laden bij een Tesla supercharger niet helemaal gratis. Tot een poosje geleden was de super charger een optie van ongeveer 2500 euro of zo. Kennelijk is deze optie nu standaard. Maar ga er maar van uit dat je die 2500 euro nog gewoon betaalt.

Dus ik ziet dat voordeel van de Tesla snelladers niet zo...

En als Opel ook een deal regelt met fastned zoals Nissan voor de leaf heeft gedaan: http://fastned.nl/en/blog/post/unlimite ... ssan-lea-f is het voordeel van Tesla helemaal weg.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

China heeft een geweldig productieoverschot en de EV markt in China is de grootste ter wereld, waarom kijken wij niet verder dan onze neus lang is?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie