Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door Alex »

volt-NL schreef:En als Opel ook een deal regelt met fastned zoals Nissan voor de leaf heeft gedaan: http://fastned.nl/en/blog/post/unlimite ... ssan-lea-f is het voordeel van Tesla helemaal weg.
En ook bij Nissan zijn er kleine lettertjes, want het is wel degelijk gemaximeerd, wist de Nissandealer mij te vertellen. :idea:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door gl640 »

oeioei

hoeveel?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door NeufegliseThierry »

Jammer,

Ik heb gisteren uitgebreid gereageerd op het bericht over de kleine lettertjes maar die is door een error niet geplaatst.

Los even van geneuzel of het kleine lettertjes betreft: je mag in 4 jaar 5.500 kWh tanken bij Fastned, dat komt neer op 115 kWh per maand.

Ik zit op koers voor 52.000 km per jaar en ben de afgelopen maanden van de geregistreerde gebruikers diegene die de meeste km's met een Leaf maakt in NL. Zelfs in een koude maand heb ik nauwelijks meer dan 115 kWh afgenomen van Fastned. Immers: je laadt grotendeels thuis op kantoor.

Want: hoe groot supporter ik ook ben van Fastned: voor je lol sta je -meestal- niet op te laden langs de snelweg.

Als ik al met mijn kilometergade er maar net aan toe zou komen om het totaal van 5.500 kWh binnen 4 jaar weg te werken, dan zal 99,9% van de Leaf kopers daar niet aan toekomen.

Oftewel: los van de kleine lettertjes/de feitelijke afnamerestrictie zal het voor de mensen die een nieuwe Leaf kopen toch als "onbeperkt" aanvoelen, de kans is minimaal dat er uiteindelijk voor afloop van de 4 jaar betaald zal moeten worden.

Wat dat betreft dus een prima aanbod/regeling.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door japio »

Voor de tegenwaarde van deze geweldige deal had ik toch liever een batterij van 4kWh meer in de auto gezien.
Laatst gewijzigd door japio op wo 17 feb 2016, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door Alex »

NeufegliseThierry schreef:Los even van geneuzel of het kleine lettertjes betreft: je mag in 4 jaar 5.500 kWh tanken bij Fastned, dat komt neer op 115 kWh per maand.
(...)
Oftewel: los van de kleine lettertjes/de feitelijke afnamerestrictie zal het voor de mensen die een nieuwe Leaf kopen toch als "onbeperkt" aanvoelen, de kans is minimaal dat er uiteindelijk voor afloop van de 4 jaar betaald zal moeten worden.
Voor mensen die niet op eigen terrein kunnen laden (zowel woon als werk), is 115kWh per maand veel te weinig. Dan is de kans op bijbetalen levensgroot.
Laatst gewijzigd door Alex op wo 17 feb 2016, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door japio »

Voor die groep is EV nog een ver van het bed show, jij hebt nog een redelijk exclusieve laadpaal voor de deur; ik zou op dit moment niet eens meer een EV overwegen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door shumway »

Ik wel, volgende auto wordt een volledig electrische.
Heb wel een 2e prive auto anders zou ik de stap nog niet maken.

Twijfel nog even om de volt na 5 jaar in prive over te nemen als 2e auto .

De E-ampera zou een optie kunnen zijn, de leaf ook

Ook de praktische bruikbaarheid is net een 2e priveauto ook niet belangrijk.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door gl640 »

NeufegliseThierry schreef:Jammer,

Ik heb gisteren uitgebreid gereageerd op het bericht over de kleine lettertjes maar die is door een error niet geplaatst.

Los even van geneuzel of het kleine lettertjes betreft: je mag in 4 jaar 5.500 kWh tanken bij Fastned, dat komt neer op 115 kWh per maand.

Ik zit op koers voor 52.000 km per jaar en ben de afgelopen maanden van de geregistreerde gebruikers diegene die de meeste km's met een Leaf maakt in NL. Zelfs in een koude maand heb ik nauwelijks meer dan 115 kWh afgenomen van Fastned. Immers: je laadt grotendeels thuis op kantoor.

Want: hoe groot supporter ik ook ben van Fastned: voor je lol sta je -meestal- niet op te laden langs de snelweg.

Als ik al met mijn kilometergade er maar net aan toe zou komen om het totaal van 5.500 kWh binnen 4 jaar weg te werken, dan zal 99,9% van de Leaf kopers daar niet aan toekomen.

Oftewel: los van de kleine lettertjes/de feitelijke afnamerestrictie zal het voor de mensen die een nieuwe Leaf kopen toch als "onbeperkt" aanvoelen, de kans is minimaal dat er uiteindelijk voor afloop van de 4 jaar betaald zal moeten worden.

Wat dat betreft dus een prima aanbod/regeling.
dus maar 1100kwh per jaar

als je voornamelijk langs de snelweg laad ( en ja we zijn Nederlanders dus gaan we zoveel mogelijk "gratis" laden.

1100 / 12 = 92kwh per maand bij een verbruik incl. verlies van zeg 200watt per km? zou je dus per maand 460 km kunnen afleggen gemiddeld.

dat zou voor een boodschappen wagen redelijk zijn mist je dicht bij je werkt woont en 1 x in de x dagen even naar een snellader rijd om "gratis" te laden.

het is niet gratis omdat je als je de leaf nu koopt kan kiezen meer betalen en "gratis" laden of het pakket niet erbij kopen en een paar duizende euro minder voor de auto betalen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
volt-NL
Stamgast
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Eindhoven

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door volt-NL »

5500 kW / 4 jaar is inderdaad erg weinig. Hopelijk doet Opel dat beter=meer (als ze het doen).

En weer on-topic, er zijn dus al aardig wat snelladers in Nederland en de Ampera-e moet ook een snellader krijgen anders kom ik bijvoorbeeld niet van Maastricht naar Groningen en terug. Tesla heeft daar geen voordeel want er zijn minder superchargers in NL. Buiten NL in Europa, heeft de Tesla misschien nu nog een voordeel, want daar zijn nog niet veel snelladers, maar die gaan er wel komen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Bericht door gl640 »

zover k het lees komt er een DC fast charge op de bolt.

dus je krijgt dan de combo aansluiting met boven de mennekes of j1772 ( voor usa ) en eronder de 2 dikke pinnen voor de dc fast charger.

let wel op! even 20 min de accu van leeg naar volladen is er niet bij
bij de leaf mag dat werken maar die is 24kwh groot deze is 60kwh ze schrijven dan ook zelf meer 1 uur.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Plaats reactie