Eindelijk

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
ereader
Bekende
km-stand: 196000
Lifetime: 18
Auto: anders

Eindelijk

Bericht door ereader »

Dag allemaal,

na een aantal maanden dit forum te hebben afgestruind hebben we eindelijk de knoop doorgehakt. We hebben een tweede hands Ampera gekocht. :clap:
Het is een witte geworden (nou ja, parelmoer wit dan) met rode binnenbekleding. Van mei 2012 en 98.000 km gereden en van een lease-mij geweest.
Van alles gereden, van Zafira tot Ford, Renault tot Citroen, zelfs een proefrit gemaakt in een Tesla Model S maar deze ligt ver boven budget. Maar wel een sensationele ervaring en sinds die tijd wil ik ook elektrisch rijden. Gekeken naar alternatieven zoals een Prius (niet mooi en maar 40 km op een acculading), of een Leaf (maar teveel range anxiety), en anderen, maar dus bij de Ampera uitgekomen. Als tussenoplossing naar volledig elektrisch vind ik dit het beste compromis wat je als particulier met beperkt budget momenteel kunt kopen.

Best wel spannend want het is wel een bijzonder stuk techniek en er kan nog wel het een en ander aan "stuk" gaan. Maar met de hulp van de deskundigheid op dit forum kom ik er vast wel uit, samen met de garage... 'k Zal in ieder geval sleutel 10 in de kofferbak leggen. :D

Ik zal mijn best doen om enigszins regelmatig een update van mijn ervaringen te posten.

Groet, Bert
Niet meer de Ampera mei 2012, White Diamond Tri-Coat, Leather jet black/red, Bose sound system.
Inmiddels hebben we onze Hyundai Ioniq electric Comfort, Fiery red met Infinity Sound system
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Eindelijk

Bericht door Poul »

Dank voor je introductie en welkom op dit forum en in de wereld van elektrisch rijden en het zoeken naar een vrije oplaadpaal onderweg.
Veel plezier met je Ampera.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Woziak
Newbie
km-stand: 525
Lifetime: 56
Auto: Ampera

Bericht door Woziak »

Gefeliciteerd van een andere verse eigenaar. :thumbup:

Witte met rood interieur... Heb je daar een fotootje van?

Veel plezier!
ereader
Bekende

Bericht door ereader »

Witte met rood interieur...

Haha, ik bedoel dus Lithium White (heet dat geloof ik) met zwartleren bekleding met Bordeauxrode biezen en panelen.
Overigens is het me in twee weken gelukt om de voorspelde actieradius van 55 km te verhogen naar 71 km met een verbruik van 10,1 kWh. Af en toe nog wel brandstof gebruiken met een gemiddeld verbruik van 1,4 ltr per 100 km.
Auto rijdt overigens heerlijk. Na drie weken en ruim 2000 km gereden nog geen seconde spijt van de aanschaf.
Niet meer de Ampera mei 2012, White Diamond Tri-Coat, Leather jet black/red, Bose sound system.
Inmiddels hebben we onze Hyundai Ioniq electric Comfort, Fiery red met Infinity Sound system
ereader
Bekende

Bericht door ereader »

Loop tegen kleine dingetjes aan die ik op dit forum al ben tegen gekomen. Favorieten worden ineens niet meer getoond terwijl ik wel dezelfde sleutel gebruik. Maar gelukkig komt dit dan ook als vanzelf weer terug... Het blijft wel vaag overigens. Ook heb ik het motor management lampje zien branden nadat ik 's ochtends weg ging. De volgende dag was dit weer over.
Het Bose systeem geeft overigens een erg mooi geluid, echt één van de pluspunten in de auto. Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de auto, hoewel het me niet lukt om steeds weer boven de 70 km actieradius te komen. Dat zal dan wel aan mijn rijstijl liggen...
Overigens gaat de lifetime langzaam verder naar beneden van 40 naar 39 en nu op 38!
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

ereader schreef:... hoewel het me niet lukt om steeds weer boven de 70 km actieradius te komen. Dat zal dan wel aan mijn rijstijl liggen...
Als je hoofdzakelijk snelweg rijdt, dan is 70 km bij een kruissnelheid van 120 à 130 km/u al een hele mooie. Als je hoodzakeljk 80km-wegen pakt en je hebt de kunst verstaan van het in L laten uitrollen van de auto in plaats van te remmen, dan kom je zo rond de 80 km. Trek voor die training gerust een half jaartje uit.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27

Bericht door HenryAmpera »

Welkom!! :D :D

Met de huidige temperatuur is het mij overigens vandaag gelukt om 82,5 km (9,9 kWh) te halen..... ( grotendeels snelweg, maar hoofdzakelijk rechts en 85/90 km/h gereden.. Zal me niet zo vaak gaan lukken, zeker met de vakantie periode voor de deur...)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
ereader
Bekende

Bericht door ereader »

Ik rij hoofdzakelijk buitenwegen hier in Drenthe :crazy: Heb ook al ontdekt dat het rijden in de L-stand positief is en dat een snelheid van 100 en meer killing is voor je range.
Over de range gesproken, het was voor mij een pluspunt dat de Ampera wel 70 km range had, zeker in vergelijking met andere vergelijkbare auto's als de Prius. Maar nu ik er aan wen, wil ik meer range!

Toch bijzonder hoe snel je went aan het elektrisch rijden... 8-)
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27

Bericht door HenryAmpera »

Ja, went snel.
Ik rijd elke dag 122km, kan/mag overdag niet laden, kom dus elektrische range te kort.... :cry:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
ereader
Bekende

Bericht door ereader »

En dan toch nog een lifetime van 28! :thumbup: :clap:
Plaats reactie