Ik overweeg om een tweedehands Ampera te kopen die er al 150.000 km op heeft zitten. Nou kan ik nergens informatie vinden over de verwachte levensduur van zo'n wagen.
Ik ben tot nu toe geen ampera/volt tegengekomen die al meer als 2 ton heeft gereden, nou zijn ze ook niet zo heel oud, maar ik vraag me toch wel af wat de levensduur van een ampera is.
Is er iemand hier die ervaringen heeft met een ampera na 2 ton?
Tweedehand Ampera
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Tweedehand Ampera
Tip Voor als je geen antwoord krijgt: lees een aantal topics op dit forum eens door en doe dan zelf een inschatting.
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Tweedehand Ampera
Ik denk ook niet dat er al Amperas/Volts zijn die de 200k gepasseerd zijn.Denk ook dat die eerder de export in gaan.
"Voordeel" van 1 met 150k op de teller is dat de prijs een stuk lager zal zijn, alleen dan heb je nog maar 10k garantie...
"Voordeel" van 1 met 150k op de teller is dat de prijs een stuk lager zal zijn, alleen dan heb je nog maar 10k garantie...
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tweedehand Ampera
Kijk eens op het Amerikaanse Voltforum voor ervaringen met hoge kilometerstanden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Tweedehand Ampera
Beste Tolga,
'Gek' genoeg hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken over een hoge km stand. De issues die relatief vaak voorkomen openbaarden zich vaak al na enkele tienduizenden km's. Dus als je het risico daarvan (b.v. defect lager bak, condensvorming in de lichtunits, defecte handgreepbediening om auto binnen te komen, et cetera) bereid bent te nemen maakt het weinig uit of je een auto met veel of weinig km's maakt. De benzinemotor heeft in vergelijking met een reguliere benzineauto een relatief luizenleventje, dus dat zal ook geen probleem zijn.
'Gek' genoeg hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken over een hoge km stand. De issues die relatief vaak voorkomen openbaarden zich vaak al na enkele tienduizenden km's. Dus als je het risico daarvan (b.v. defect lager bak, condensvorming in de lichtunits, defecte handgreepbediening om auto binnen te komen, et cetera) bereid bent te nemen maakt het weinig uit of je een auto met veel of weinig km's maakt. De benzinemotor heeft in vergelijking met een reguliere benzineauto een relatief luizenleventje, dus dat zal ook geen probleem zijn.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
Edcar
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 12 apr 2016, 21:11
- km-stand: 130000
- Lifetime: 3
- Auto: Ampera
- Locatie: Gemeente Volendam-Edam
Re: Tweedehand Ampera
Ik heb de mijne ook aangeschaft met een kilometerstand van 130K. Aan het rijden en het uiterlijk van deze Ampera zie of merk je de hoge kilometerstand echt niet af. Wel is net voor de tweede keer de rotorlager vervangen. Onder garantie van Opel nog. Hopelijk gaat deze nog lang mee.
Ondanks de hoge storingsgevoeligheid, wat ik onder andere hier op dit forum heb gelezen, ben ik niet snel bang voor een miskoop. Bij hoge kilometerstanden zijn de meeste kinderziektes meestal al verholpen. Wel is een nette auto en goede historie van het onderhoud wenselijk.
Ik rij gemiddeld 35K per jaar met mijn auto's en ga dit ook met deze Ampera doen. Het plan is 3 jaar door te rijden. We zien wel, maar heb wel vertrouwen in de auto.
Ondanks de hoge storingsgevoeligheid, wat ik onder andere hier op dit forum heb gelezen, ben ik niet snel bang voor een miskoop. Bij hoge kilometerstanden zijn de meeste kinderziektes meestal al verholpen. Wel is een nette auto en goede historie van het onderhoud wenselijk.
Ik rij gemiddeld 35K per jaar met mijn auto's en ga dit ook met deze Ampera doen. Het plan is 3 jaar door te rijden. We zien wel, maar heb wel vertrouwen in de auto.
Ampera Lithium White
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Tweedehand Ampera
Ik rij inmiddels in mijn tweede Ampera. De eerste is op dit wat kleine dingen na redelijk probleemloos geweest. In het begin het rotorlager. Meer niet.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.