Chevrolet Volt tweede leven
-
JandeBoer
- Newbie
- km-stand: 160000
- Lifetime: 7
- Auto: Ampera-e
Chevrolet Volt tweede leven
Laat ik me dan ook na een 1/2 jaar dat ik in het bezit ben van een Chevrolet Volt me ook nog een keer netjes voorstellen.
Ik ben Jan de Boer, woon in Den Helder en heb in tegenstelling tot de meeste forumgebruikers deze auto gekocht i.p.v. geleased. Ik ben er erg blij mee! Hij is van augustus 2013 en heeft nu 170.000 op de teller staan.
Mijn woon werkverkeer blijft binnen de 10 km dus ik rij vrijwel altijd elektrisch. Wat een heerlijke auto!
Een vraag aan de kenners: Hoe kan het dat er een achteruitrijcamera op zit (pas ontdekt) maar in de menustructuur kom ik deze nergens tegen dus ook niet aan- uit te zetten. Zou het kunnen dat er in het console de verkeerde software ooit is geplaatst of zijn alle Volts standaard uitgevoerd met camera maar niet standaard in de software is toegevoegd?
Nog een probleem: Mijn Voltec lader is onlangs overleden. Zou zoiets onder garantie vallen ondanks dat de auto boven de 160.000 km zit?
Hartelijke groet!
Ik ben Jan de Boer, woon in Den Helder en heb in tegenstelling tot de meeste forumgebruikers deze auto gekocht i.p.v. geleased. Ik ben er erg blij mee! Hij is van augustus 2013 en heeft nu 170.000 op de teller staan.
Mijn woon werkverkeer blijft binnen de 10 km dus ik rij vrijwel altijd elektrisch. Wat een heerlijke auto!
Een vraag aan de kenners: Hoe kan het dat er een achteruitrijcamera op zit (pas ontdekt) maar in de menustructuur kom ik deze nergens tegen dus ook niet aan- uit te zetten. Zou het kunnen dat er in het console de verkeerde software ooit is geplaatst of zijn alle Volts standaard uitgevoerd met camera maar niet standaard in de software is toegevoegd?
Nog een probleem: Mijn Voltec lader is onlangs overleden. Zou zoiets onder garantie vallen ondanks dat de auto boven de 160.000 km zit?
Hartelijke groet!
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: Chevrolet Volt tweede leven
Beste Jan, welkom!
Hoe heb je ontdekt dat je een achteruitrijcamera hebt?
Welke uitvoering heb je? De LT of de LTZ? De LTZ heeft itt de LT de achteruitrijcamera, niet geweldige navi, Bose boxen, harde schijf voor muziek, DAB(+) en parkeerpiepers voor en achter. Van de camera kun je via het menu de instellingen aanpassen (CONFIG > SCHERM > OPTIES ACHTERUITRIJCAMERA). Dus als je de rest ook niet hebt, dan heb je de LT en die heeft geen achteruitrijcamera. Hij kan ook kapot zijn.
Overigens is het een misvatting dat de meeste auto's leaseauto's zijn. Dank zij belastingvoordelen was de auto voor (zelfstandige) ondernemers heel interessant om aan te schaffen in plaats van te leasen. Van de nieuwe auto's was de verhouding lease-koop misschien wel 50-50.
Groet, Alex
Hoe heb je ontdekt dat je een achteruitrijcamera hebt?
Welke uitvoering heb je? De LT of de LTZ? De LTZ heeft itt de LT de achteruitrijcamera, niet geweldige navi, Bose boxen, harde schijf voor muziek, DAB(+) en parkeerpiepers voor en achter. Van de camera kun je via het menu de instellingen aanpassen (CONFIG > SCHERM > OPTIES ACHTERUITRIJCAMERA). Dus als je de rest ook niet hebt, dan heb je de LT en die heeft geen achteruitrijcamera. Hij kan ook kapot zijn.
Overigens is het een misvatting dat de meeste auto's leaseauto's zijn. Dank zij belastingvoordelen was de auto voor (zelfstandige) ondernemers heel interessant om aan te schaffen in plaats van te leasen. Van de nieuwe auto's was de verhouding lease-koop misschien wel 50-50.
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
JandeBoer
- Newbie
Hoi Alex, het is de LTZ. Alle opties die je omschrijft echter.... in het configmenu kom ik de camera niet tegen. Hij zit er wel degelijk op gemonteerd. Ik kan me haast niet voorstellen als deze stuk is dat hij uit het menu verdwijnt.
-
JandeBoer
- Newbie
Dit is wat ik krijg in het config menu:

vervolgens:

En zodra ik op "weergaveopties" klik komt direct de navigatie in beeld.
De camera onder de nummerplaat:

vervolgens:

En zodra ik op "weergaveopties" klik komt direct de navigatie in beeld.
De camera onder de nummerplaat:

- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Onder WEERGAVEOPTIES kun je aangeven of je navi wel of niet automatisch van dag- naar. nachtstand gaat. Doet je camera het wel bij het inschakelen van de achteruit?
Zoek eens op ACHTERUITRIJCAMERA op dit forum. Mogelijk is het een verschil in softwareversie.
Zoek eens op ACHTERUITRIJCAMERA op dit forum. Mogelijk is het een verschil in softwareversie.
Forum Sponsor, Buurauto
- boeuf
- Harde kern
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Na een verkeerde software update op mijn Volt waren bijvoorbeeld BlueTooth en stoelverwarming uit de menu's verdwenen. Even de dealer de juiste software voor jouw configuratie laten installeren dus lijkt me.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
-
JandeBoer
- Newbie
Ik heb een afspraak gemaakt met Nefkens in Amersfoort om te kijken naar de software, het cameraprobleem en of er updates zijn. Niet echt om de hoek van Den Helder maar de lokale Opeldealer durfde zijn vingers niet te branden aan een Chevrolet Volt.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik hou jullie op de hoogte!
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Contacteer:
Ik gok erop dat deze camera een aftermarket install is ...
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
ja lader valt onder de 8 jaar garantie!JandeBoer schreef:Laat ik me dan ook na een 1/2 jaar dat ik in het bezit ben van een Chevrolet Volt me ook nog een keer netjes voorstellen.
Hartelijke groet!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
Als je op de Opel site filtert op elektrische auto's, dan zou je ook in Wormerveer, Purmerend, Amsterdam of Hoofddorp terecht moeten kunnen voor service.JandeBoer schreef:Ik heb een afspraak gemaakt met Nefkens in Amersfoort om te kijken naar de software, het cameraprobleem en of er updates zijn. Niet echt om de hoek van Den Helder maar de lokale Opeldealer durfde zijn vingers niet te branden aan een Chevrolet Volt.
https://www.opel.nl/tools/opel-dealer-zoeken.html
Voor wat de laders betreft, die zouden weer op voorraad moeten zijn, heb wel 5 maanden op de mijne moeten wachten.......
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.