Dat is me nog eens een uitspraak, de Nissan dealer in Drachten moet een Leaf terugnemen van een klant aangezien deze bij lange na niet de aangegeven actieradius haalt
Als dit vaste jurisprudentie wordt dan zullen velen volgen.....
Elke dag(??) heen en weer Zoetermeer - Kampen.... Dat is grofweg 147 km enkele reis....
Dan is de beloofde 150km wel aan de krappe kant..... Als koper had je je misschien beter in de materie van elektrisch rijden moeten verdiepen??
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Laten we wel wezen, dit is een incident: ik heb dit verhaal al ruime tijd geleden van mijn dealer gehoord toen het nog onder de rechter was.
Je moet dit zien als een verkoper van Opel die een klant vertelt dat "de Ampera kan 80 km probleemloos elektrisch rijden, neemt u dat nu maar echt van mij aan".
Tsja en als je dat als verkoper nog een keer benadrukt zonder je af te vragen of de koper in de praktijk enkel snelweg kilometers maakt en 120 km/u rijdt, dan weet je dat het mis zal gaan en de klant zich bekocht zal voelen (en terecht!).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)