Prijs Opel Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
sigmasailor
Vaste klant
km-stand: 80000
Lifetime: 55
Auto: Volt

Re: Prijs Opel Ampera-e

Bericht door sigmasailor »

Valt nog mee...

Op mijn PHEV (besteld december 2012) heb ik bijna een jaar moeten wachten. Het schijnt, omdat die 'commitment' 5 jaar oud is) dat er geen desinvestering (KIA, MIA) nodig is; tijd voor wat nieuws dus. Die 500 km lijkt mij wel wat (nu 50). Als je je best doet in een PHEV haal je die 50 ook echt (in de zomer).

Prijzen waren er toen overigens ook niet; wel een voldoende creatieve dealer.
Misschien moet ik dat eens proberen: gewoon de dichtstbijzijnde dealer bellen?

En die weet ook nog niet veel maar zal mij informeren: wordt vervolgd.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Doen! Ben ook wel benieuwd wat een dealer gaan zeggen.

Levertijd wordt sowieso een issue. Wagenparken gaan voor losse orders denk ik. Als het in Noorwegen een succes wordt (nu al enkele honderden verkocht volgens bronnen) kan het wel eens zo zijn dat je pas begin 2018 geleverd krijgt, vrees ik.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
sigmasailor
Vaste klant

Dealer response is helemaal in lijn met de info op de GM websites: 'weten we nog niet.....'. Heb twee dealers aangeboden om direct een contract te tekenen maar zo 'creatief' zijn de Opel jongens en meisjes helaas niet. Zucht. Gelukkig heb ik andere ingangen maar moet daarvoor even geduld hebben. Is het nu echt zo overdreven er nog voor de zomer in te willen rijden? Wil ik ook eens een bijdrage doen aan het op gang houden van onze economie en wordt het moeilijk gemaakt (nog eens zucht). :angel:
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Als je de economie op gang wil houden dan kun je beter in de PHEV blijven rijden :lol:

GM heeft geen belang bij het snel uitleveren want dit project kost voorlopig nog geld.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

sigmasailor schreef:Het schijnt, omdat die 'commitment' 5 jaar oud is) dat er geen desinvestering (KIA, MIA) nodig is.
Je komt in de buurt, maar de regel luidt iets anders, zie http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=1965 en specifiek mijn post van 8 augustus 2016. Bepalend is moment van ingebruikname. Ga terug naar 1 januari vóór die datum en tel daar 60 maanden bij op.

Overigens krijg ik eind februari de sales manager Zakelijk van Henri en Herman (voorheen Nefkens Amersfoort) op bezoek met betrekking tot de Ampera A. Eerder heeft geen zin, want dan is er nog geen informatie (te delen).

En als je liever wacht op een Japanner: De nieuwe Leaf komt in 2018 (zal ook wel december worden).
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
sigmasailor
Vaste klant

Alex schreef:
sigmasailor schreef:Het schijnt, omdat die 'commitment' 5 jaar oud is) dat er geen desinvestering (KIA, MIA) nodig is.
Je komt in de buurt, maar de regel luidt iets anders, zie http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=1965 en specifiek mijn post van 8 augustus 2016. Bepalend is moment van ingebruikname. Ga terug naar 1 januari vóór die datum en tel daar 60 maanden bij op.
Interessant; heb je ook linkje naar het juiste RVO artikeltje? Echt duidelijk is het mij allemaal nog niet. Het zou zo mooi zijn als je ongelijk hebt (maar het klinkt (helaas) erg aannemelijk).

Nog wat recente teleurstellingen (demotivatie door aanpassen spelregels):
Kwam er net (tot mijn teleurstelling) achter dat KIA op EV's geschrapt is;
TNM (van de LoLo) stuurt (volgens mij ten onrechte) geen BTW facturen meer als ze vermoeden (want ze weten het niet eens zeker) dat laadpalen privé zijn. Naast problemen met mijn zakelijke thuispunt kan het je dus zomaar overkomen dat buiten de deur laden ineens al een soort 'marge stroom' gezien gaat worden.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

sigmasailor schreef:TNM (van de LoLo) stuurt (volgens mij ten onrechte) geen BTW facturen meer als ze vermoeden (want ze weten het niet eens zeker) dat laadpalen privé zijn.
Als jij een BTW nummer aan TNM verstrekt dan zullen zij een credit met BTW specificatie versturen, maar als zij géén BTW nummer hebben dan mogen zij de uitbetaalde 'BTW' zelf niet terugvorderen en zijn ze een dief van de eigen portemonee.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Zullen we na dit uitstapje weer on-topic gaan?

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
sigmasailor
Vaste klant

De eerste berichten over prijzen? : http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... ra-e-.html
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

Misschien een nog wat betere indicatie:

https://autorai.nl/opel-ampera-e-prijs-noorwegen/

Relevante tekst:

Een vraag die Opel geregeld krijgt, is hoeveel de nieuwe Opel Ampera-e moet kosten in Nederland. In Noorwegen, waar de verkoop inmiddels is gestart, bedraagt de vanafprijs 299.900 Noorse kronen. Omgerekend is dat ongeveer 33.220 euro.

Goed, dan hebben we in ieder geval een indicatie. Vergelijken we de Ampera-e met een Nissan Leaf 30 kWh Acenta – kost in Noorwegen 254.990 Noorse kronen en in Nederland 36.140 euro – dan moet je denken aan bedrag van ongeveer 40.000 tot zelfs 43.000 euro.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Plaats reactie