Dealeronderhoud en garantie
-
AmperBenzine
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Dealeronderhoud en garantie
Ik ben in overweging om zakelijk een Ampera aan te schaffen. Ik heb nog nooit eerder een nieuwe auto gekocht. Ik vraag me af hoe het zit met onderhoud door de dealer en garantie.
Als ik ergens in het land van dealer X of verkooppartij Y een nieuwe Ampera koop. Kan ik dan bij dealer Z om de hoek die ook Ampera's serviced en verkoopt terecht voor onderhoud en garantie? Gaan ze daar moeilijk over doen? Zitten er extra kosten aan verbonden?
Als ik ergens in het land van dealer X of verkooppartij Y een nieuwe Ampera koop. Kan ik dan bij dealer Z om de hoek die ook Ampera's serviced en verkoopt terecht voor onderhoud en garantie? Gaan ze daar moeilijk over doen? Zitten er extra kosten aan verbonden?
-
Ampera1
- Stamgast
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Dealeronderhoud en garantie
Je kunt bij elke Ampera servicedealer (ook in het buitenland) de Ampera laten onderhouden en garantiezaken laten afhandelen. Via een Europese mobiliteitspas (Opel Assistance) word je in 40 landen geholpen bij pech onderweg.
Zie ook:
http://www.opel.nl/Services/FactoryWarranty.aspx
Zie ook:
http://www.opel.nl/Services/FactoryWarranty.aspx
Ampera: Amper verbruik
-
AmperBenzine
- Newbie
- Auto: Bolt
Ok, dus als ik de Ampera met een goede deal van een dealer in Maastricht koop.
En een maand later moet ik een service beurt, dan kan ik voor het zelfde geld terecht bij een Ampera dealer in Amsterdam?
En een maand later moet ik een service beurt, dan kan ik voor het zelfde geld terecht bij een Ampera dealer in Amsterdam?
-
Ampera1
- Stamgast
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Contacteer:
Klik op onderstaande link, kruis Ampera aan en vul de andere gewenste gegevens (b.v. plaats) in.
Je krijgt dan het overzicht waar je terecht kunt in die omgeving. Succes.
http://www.opel.nl/Dealers/Default.aspx ... 1&carrep=1
Je krijgt dan het overzicht waar je terecht kunt in die omgeving. Succes.
http://www.opel.nl/Dealers/Default.aspx ... 1&carrep=1
Ampera: Amper verbruik
- Guinness
- Stamgast
- Lifetime: 20
Mijn ervaring was dat er moeilijk een goede deal te maken was omdat (volgens de dealer dan) opel verlies draait op de ampera verkoop en de dealer een minimale marge erop verdiend. Ik heb het niet geverieerd bij anderen. Maar dat is mijn ervaring dus.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
-
Hanzzzz
- Stamgast
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
Volgens mijn dealer is de marge 100 Euro. Hij liet me zelfde de inkoop bon zien.Guinness schreef:Mijn ervaring was dat er moeilijk een goede deal te maken was omdat (volgens de dealer dan) opel verlies draait op de ampera verkoop en de dealer een minimale marge erop verdiend. Ik heb het niet geverieerd bij anderen. Maar dat is mijn ervaring dus.
Ik snap te het niet helemaal waarom een dealer dan toch deze auto zou verkopen. De dealer gaf zelf aan dat ze wel verdienen op de inruil en het onderhoud. Een vriend wist daar nog de volgende info aan toe te voegen.
Een dealer krijgt een bonus van de fabrikant als hij een bepaalde hoeveelheid auto's per jaar verkoopt. Dus op die manier is het wel interessant voor hem. Dit gaat per jaar dus een goede deal maken kan moeilijk wellicht aan het einde van het jaar. Maar een auto met een ouder bouwjaar is wellicht minder waard bij inruil.
- Unit106
- Moderator
- Auto: anders
Volgens mijn dealer zit er een marge van 500,- op een Ampera. Door de concurrentie in het auto onderhoud (zoals de Kwikfit's) hebben dealers het steeds moeilijker. Hoe meer klanten hoe hoger de kans dat er auto's voor onderhoud komen. Alleen als er voldoende auto's voor onderhoud blijven komen kan een dealer zijn monteurs in dienst houden en ook blijven investeren in hun kennis (denk aan de kennis die nodig is voor de Ampera).Hanzzzz schreef:Ik snap te het niet helemaal waarom een dealer dan toch deze auto zou verkopen. De dealer gaf zelf aan dat ze wel verdienen op de inruil en het onderhoud.
En geen Ampera's verkopen betekent dat een klant naar een andere dealer gaat die wel Ampera's verkoopt. Als dealer zijnde zie je dit liever niet en hou je die klant liever in jouw eigen showroom! Dan maar tegen kostprijs.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Marcel
- Stamgast
- km-stand: 70000
- Lifetime: 21
Raar mijn dealer zei weer 750,- tegen ons.
Plus toen ik kwam om hem te kopen was hij even 1000,- duurder geworden binnen 6 dagen
Plus toen ik kwam om hem te kopen was hij even 1000,- duurder geworden binnen 6 dagen
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp