Ik begrijp wat je bedoelt. Vandaar mijn eerdere opmerking dat hij meer solide aanvoelt dan de Ampera.japio schreef:Ivo, is de Ampera-E in tegenstelling tot de Ampera wel af? Over de kwaliteit valt er natuurlijk in een paar daagjes nog niet veel aan de auto af te dingen.
Ik ben benieuwd naar hoe een Leaf of I3 rijder deze Ampera-E ervaart.
Gebruikte materialen zijn beter, geen rammeltjes. Blijft een Amerikaans product natuurlijk, maar het valt me echt op. Goed voorbeeld is de automaat pook. Die is gewoon een stuk beter vormgegeven en werkt prettig.
In de software nog geen rare glitches gezien en ook de vertaling lijkt goed te zijn gegaan.
Het afkoppelen van de oplaadkabel lukt me soms niet, de vergrendeling aan autozijde zit dan vast. Dat is volgens mij een "incompatible user behind the steering wheel". Ik moet nu op "stop" drukken in het laadscherm. Het knopje op de sleutel lijkt niets te doen.
De gebruikershandleiding is er nog niet, ligt nog bij de vertaler/drukker.
Na wat meer dagen en kilometers krijg ik een beter indruk, denk ik. Al blijft het een nieuwe auto en foutjes komen vaak pas later naar boven.
Maar ik ben oprecht positief tot nu toe en wellicht minder objectief.
