Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
tofelec
Stamgast
km-stand: 100027
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door tofelec »

in switzerland zijn er toch een paar van 2014 :thumbup:
tofelec
Stamgast
km-stand: 100027
Lifetime: 12

Bericht door tofelec »

Timmertje schreef:
tofelec schreef:een tip:een ampera 2014 kopen...het is een aandere versie van naviguatie(navi 950 zoals zafira)je kan nog upgraden hebben van de mappen,0,5kwh meer van hv battery,(geen laast ook van rotorlager denk ik) en langere garantie! :thumbup:
Heb nog even, maar op dit moment is de jongste bij de opel dealers uit 12.2013. Tegen de tijd dat ik er klaar voor ben staan er wellicht wel wat van 2014.
van 12.2013?je moet kijken op papier als het geen my14 al is,dan heb je al het model 2014 :!: op een 2014 heb je geen hardschijf niet meer(navigatie en achteruit camera wel) en ook de "opel eye" die de straatpanneelen kan lezen....

ik meet 1M98,mij vrouw:1M80,we hebben 2 kinderen en geen last van weinig plaats :thumbup:
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

tofelec schreef:een tip:een ampera 2014 kopen...het is een aandere versie van naviguatie(navi 950 zoals zafira)je kan nog upgraden hebben van de mappen,0,5kwh meer van hv battery,(geen laast ook van rotorlager denk ik) en langere garantie! :thumbup:
Goede tip 8-)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

Timmertje schreef:Dat word nog een uitidaginng dan. 1.90 hier. We gaan zowieso met de kinder zitjes in de weer. Als dat niet gaat dan houd het zowieso op. Ik ben zelf niet de kleinste en lichtste dus ik moet fatsoenlijk kunnen zitten met de kids ook erbij. Dus dat vind ik dan toch nog wel een punt over de ruimte.
Hopelijk verder geen kinderwens meer want met kinderzitjes zit je meteen aan je tax met deze 4-zitter :lol:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Timmertje
Vaste klant
km-stand: 106590
Lifetime: 13
Contacteer:

Bericht door Timmertje »

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en bij 2 garages gaan kijken voor de Volt / Ampera en Lexus.
Eerste indrukken zijn dat het beide mooie wagens zijn om te zien. De Ampera ziet er iets meer futuristisch uit. Ik hou daar wel van.
Het instappen was een drama bij beide modellen. De stoel stond niet helemaal achterin en vrij hoog ingesteld. Dus ik paste er niet in. Uiteindelijk ingewurmd en zat met m'n hoofd gebogen. Bij de Volt kon ik de stoel niet verder naar benee stellen, bij de Ampera ging dat wat verder dus kon ik uiteindelijk goed zitten zonder dat m'n haar het plafondje bleef schoonvegen.
Het interieur van de Volt vond ik wat schreeuweriger als van de Ampera, die midden console was in de auto vrij wit, erg aanwezig. Bij de ampera was dit donker en dat vond ik toch mooier. Verder een hele berg knopjes en dingetjes.
Eerlijk is eerlijk ik vond de Lexus mooier aan de binnenkant. Dashboard ziet er niet zo plastic-erig uit. Straalt dan toch meer luxe uit. En achterin een normale achterbank. QUa ruimte maakt het zover ik kan beoordelen niet met de Ampera/Volt. Stoel achterin dan zit je toch verdomd dicht bij de achterbank. Mijn arm paste er tussen. Dat zijn zeg maar kinder beentjes.
Dat betekend opa en oma hoeven niet meer mee te rijden, denk dat je die er dan met een takel weer uit moet vissen. :lol:

Mooie wagens, alleen de zeer beperkte ruimte is heel erg wennen. Ook de lage instap. We zijn een beetje verwend natuurlijk omdat we nu 2 mpv's voor de deur hebben staan. Kinderen in de zitjes zetten kunnen we nu staand doen. Bij de Ampera / Volt zal dat waarschijnlijk het beste kruipend kunnen. 8-)
De Lexus heeft naar wat ik zie een wat hogere instap als de Ampera. Maar goed voor beide merken geld, de kinderwagen kan niet meer mee die we hebben. Nu is het ook niet meer strikt noodzakelijk gezien de jongste al best iets langere afstanden kan lopen.

Ik ben gister alleen wezen kijken puur ter orientatie. Bedoeling is dat we volgende week of zo met het hele gezin gaan om te kijken hoe het in de praktijk werkt met de kids in de auto zetten, zitjes in de auto. Comfort.
Bij de Ampera/Volt had ik het idee dat ik wat meer ( ingesnoerd) opgesloten zat dan in de Lexus.

Wel grappig om te melden, bij de eerste garage waar ze dus de Volt & Ampera & Lexus hadden kreeg ik het idee dat de verkoper niet wilde verkopen. Meer het idee van, rot op ik wil naar de koffie.
Bij de andere garage was er een verkoper bezig. Die kon van alles melden, wilde meedenken die had wat praktijk voorbeelden. En gaf duidelijk aan dat je in bijna alle opzichten niet goedkoper kon rijden als met de Ampera & Volt.
Voordeel van de Ampera is dat je een jaar volledige garantie krijgt, en de Volt 6 maanden BOVAG. Dus als we doorzetten word het zowieso een Ampera. De gene waar ik in zat had 80K op de teller staan en was een 16k in aanschaf wel uit 2013.

Kortom beetje gemixte gevoelens op de terug weg naar huis. Ik had me ingesteld op weinig ruimte echter niet zo weinig om eerlijk te zijn. Niet alleen qua ruimte achterin op de achterbank, maar ook bagage. Moest direct denken aan de VW Beetle die we een weekendje hebben gehuurd als fun car jaren terug. Daar kon ook geen ju in de kofferbak.
Als je het zo leest dan is het een dikke no go. Echter hebben we hier ook een 2e mpv. Dus mocht de nood aan de man komen en we moeten een keer de familie op sleeptouw nemen dan kunnen we altijd de andere auto nog kiezen.
Het zal er nu om hangen dat we fatsoenlijk de kids in de auto krijgen en dat ze fatsoenlijk kunnen mee rijden. Voorin is de ruimte best te behappen. Mocht dat allemaal tegen vallen dan word het in ieder geval geen Ampera & Lexus. Dan gaan we ook even kijken bij Mitsubishi Outlander PHEV. Zover is het nog niet.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Het lijkt wel of je tussen de Ampera en Volt verschillen ziet die er niet zijn. In het interieur gaat het alleen om kleurstelling en afhankelijk van bouwjaar en uitvoering een knopje of scherm (software). Er is ergens een draadje over de verschillen, maar die zijn allemaal cosmetisch.

Opvallend is het verschil in garantie. Was dat bij dezelfde dealer? Gek genoeg hanteert Opel twee keer zo grote onderhoudsintervallen. Ik zou wel goed navragen hoe het zit met de Chevrolet-service, nu het merk zich heeft teruggetrokken uit Europa. Chevrolet en Opel schijnen garantieclaims verschillend af te wikkelen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders

Bericht door HenryAmpera »

Dat verschil in garantie had ik 2 jaar geleden ook, bij dezelfde dealer.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Timmertje
Vaste klant
Contacteer:

Bericht door Timmertje »

Vandaag was het dan toch tijd voor een historisch moment.
Langs de opel dealer gegaan met het gezin. vrouw 2 kids en kinderstoeltjes. En kijken hoe de ampera het doet in de praktijk.

Ruimte achterin is meer dan genoeg voor de 2 dames. Die kunnen daar nog wel een tig jaar in mee groeien. Die zitten daar prins heerlijk. Met hun eigen beker houders naast zich. Die waren direct verkocht natuurlijk. Wel een gedoe om die isofix te vinden en de stoelen in te klikken. Je moet een stukje bekleding op tillen met 1 hand, met de andere hand met de stoel prutsen om hem erin te krijgen. Nadeel is dat de auto laag is, dus makkelijk is het niet. Maar goed uiteindelijk stond de stoel er in. In de praktijk gaan die er toch zelden uit. En aan de andere kant is het wellicht ook een kwestie van een paar keer doen.

Toen de proefrit. In de huidige auto stap je in. Met de ampera heb ik meer het gevoel van je trekt hem aan. Je bent 1 met de auto. Beetje het idee van een funcar een luxe skelter. En dat allemaal in de positieve zin van het woord. Zeer positief.
De accu was leeg natuurlijk. Dus we hebben gereden met de benzine motor aan. Toch viel ons op als we over dijkjes reden, door de bebouwde kom hoe stil die auto is.
Verder hebben we niks probeert qua instellingen. Gewoon kijken hoe het spul rijd, reageert etc.
Nou ik vond het een geweldige ervaring. Het rijd heerlijk soepel en het is nog best vlot ook voor zo'n zware auto.
De vrouw vind de auto zelf niet mooi. Was wel verrast door het fijne rijden.
We hebben besloten om ook even bij de buren te gaan kijken. Dus de Lexus ct200h en de Mitsubishi outlander phev.
1 van die 3 gaat het worden. Zelf heb ik enorm genoten in de Ampera.
Dus voor mij is het wel duidelijk. Een heerlijke skelter.

word vervolgd

Daar zit ie dan toch :)

Afbeelding
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Timmertje schreef:De accu was leeg natuurlijk.
:shock: :wtf:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Timmertje
Vaste klant
Contacteer:

Bericht door Timmertje »

Alex schreef:
Timmertje schreef:De accu was leeg natuurlijk.
:shock: :wtf:
We hebben ons ook niet gemeld dat we gingen komen voor een test rit. Op de bonnefooi naar de opel dealert.
Het dashboard gaf aan dat om 18:45 de auto opgeladen zou zijn. Toen we de auto starten gaf hij ook een melding van 10 minuten laten lopen dat hebben we ook geskipt.
Plaats reactie