ampera e besteld

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
rob313
Vaste klant
km-stand: 2400
Lifetime: 0
Auto: -

Re: ampera e besteld

Bericht door rob313 »

Vanmiddag ampera e bewonderd zag er niet verkeerd uit. Was een zwarte uitvoering en stoelen zaten goed. Met goede steun.
Levertijd gevraagd eind van het jaar is de planning. Ze hopen de demowagen is september te krijgen. Gaan we dan maar proefrijden. Tuffen we nog even in de outlander verder is ook geen straf.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders

Bericht door HenryAmpera »

rob313 schreef:Tuffen we nog even in de outlander verder is ook geen straf.
Tanken (zonder tankpas van de zaak) lijkt mij minder?? Of valt het benzine verbruik in de praktijk wel mee?? (1 op 10/11??)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
rob313
Vaste klant
km-stand: 2400
Auto: -

Bericht door rob313 »

HenryAmpera schreef:
rob313 schreef:Tuffen we nog even in de outlander verder is ook geen straf.
Tanken (zonder tankpas van de zaak) lijkt mij minder?? Of valt het benzine verbruik in de praktijk wel mee?? (1 op 10/11??)
tv

Ik rij heel veel elektrisch gemiddelde tot nu toe 1 op 37 op 43000 km record is 1 op 97 maar na 3 maanden niet tanken moet je eerst 15 liter erin gooien.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
sigmasailor
Vaste klant
km-stand: 80000
Lifetime: 55
Auto: Volt

Bericht door sigmasailor »

Net leuk en veelbelovend bericht van Opel gekregen: levering medio oktober (2017 welteverstaan!).
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
tofelec
Stamgast
km-stand: 100027
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Bericht door tofelec »

sigmasailor schreef:Net leuk en veelbelovend bericht van Opel gekregen: levering medio oktober (2017 welteverstaan!).
dat is goed nieuws! :thumbup:
zo te horen,in frankrijk, zal er geen zijn voor 2019 :eh:
voor belgie,nog geen nieuws gehad... :!:
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

tofelec schreef:
sigmasailor schreef:Net leuk en veelbelovend bericht van Opel gekregen: levering medio oktober (2017 welteverstaan!).
dat is goed nieuws! :thumbup:
zo te horen,in frankrijk, zal er geen zijn voor 2019 :eh:
voor belgie,nog geen nieuws gehad... :!:
Ik weet niet of je daar nou zo rauwig om moet zijn. Autoweek met z'n voorkeur voor Duitse automerken laat de Ampera-E in een vergelijkende test slecht uit de bus komen. Afwerking schijnt (weer) niet goed te zijn en actieradius in de praktijk komt idd niet voorbij de 400 km (de hypermilers onder ons zullen er wel meer uit weten te krijgen). En zo valt er nog wel meer af te dingen (zoals geen navi leverbaar).

Als je nog niet besteld hebt lijkt het mij vooral zaak om zelf e.e.a. goed te vergelijken en de auto niet van het papier te bestellen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Riconl
Harde kern
km-stand: 237600
Lifetime: 20
Auto: Volt

Bericht door Riconl »

Geen navi leverbaar lijkt me geen probleem....de navi in de ampera/volt is ook drama en gebruik ik nooit.
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

Riconl schreef:Geen navi leverbaar lijkt me geen probleem....de navi in de ampera/volt is ook drama en gebruik ik nooit.
Briljante redenatie: omdat de navi in de Ampera ruk is (excusez le mot) hoef je die ook niet in een nieuwe auto :lol:

Ff serieus: mag ik van een auto van € 40.000,-- of meer verwachten dat er een goede ingebouwde navi leverbaar is? Ik denk het wel. Navigatie in mijn Nissan laat zien dat een goed ingebouwd systeem (inclusief actuele verkeersinfo) toegevoegde waarde biedt (ja Tomtom werkt ook goed maar is veel kleiner). Overigens: nu bijna 2 jaar elektrisch Nissan (leaf en Evalia) en navi is nog niet 1 keer vastgelopen. Zoals het hoort, zou ik bijna zeggen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Om dit in perspectief te plaatsen; wie heeft er nu nog een autotelefoon (of zelfs een carkit) ... :mrgreen:

Android Auto ( en Carplay) zijn gewoon prima vervangers. :thumbup:

Leuk artikel in het NRC;
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/20/wa ... 4-a1559406
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
tofelec
Stamgast
km-stand: 100027
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Bericht door tofelec »

NeufegliseThierry schreef:
Riconl schreef:Geen navi leverbaar lijkt me geen probleem....de navi in de ampera/volt is ook drama en gebruik ik nooit.
Briljante redenatie: omdat de navi in de Ampera ruk is (excusez le mot) hoef je die ook niet in een nieuwe auto :lol:

Ff serieus: mag ik van een auto van € 40.000,-- of meer verwachten dat er een goede ingebouwde navi leverbaar is? Ik denk het wel. Navigatie in mijn Nissan laat zien dat een goed ingebouwd systeem (inclusief actuele verkeersinfo) toegevoegde waarde biedt (ja Tomtom werkt ook goed maar is veel kleiner). Overigens: nu bijna 2 jaar elektrisch Nissan (leaf en Evalia) en navi is nog niet 1 keer vastgelopen. Zoals het hoort, zou ik bijna zeggen.
het is de denso radio schuld...ook in saab(met harddisc) .
Op een ampera 2014 heb je het probleem niet meer(navi 950 radio) met een sd card ipv hd...
maar ik ben met jou eens:een auto van deze waarde had mogen een beetje meer "service" krijgen van GM
Plaats reactie