Ampera in aantocht...

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Ampera in aantocht...

Bericht door Poul »

Zullen we weer ON-topic gaan naar het bericht van topicstarter Arjen? Dan geven we hem daarmee de waardering voor zijn bijdrage.

Mijn dank.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Heren, dit is een voorstelronde. Gelijk krijg je alleen van jezelf, voor de rest is er nuance.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

Ivo schreef:Heren, dit is een voorstelronde. Gelijk krijg je alleen van jezelf, voor de rest is er nuance.
Briljant, dank voor deze gezonde dosis humor en relativering :D
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik ben blij met al jullie input op het forum en bannen / verwijderen doe ik niet graag.

Verder zou "forumsenioriteit" meer respect mogen krijgen, maar ik kan dat niet afdwingen, Thierry :shifty:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
opeltwan
Bekende
km-stand: 37000
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Bericht door opeltwan »

Nu 77.000km gereden zonder noemenswaardige problemen.
Voor mij nog steeds de auto waar ik dagelijks met veel plezier, comfort en betaalbaar in rijd.
Litetime 2.0, dus heel wat op accu gereden.

Accu capaciteit neemt iets af maar valt me reuze mee. Verder laat ik hem altijd door dealer onderhouden, behoudt ik mijn 8 jaar garantie op de accu en pech onderweg service. Voor die paar honderd euro beurt kosten kan je niet tobben.
Ben door de Ampera overtuigd van het elektrisch rijden.
alxwin
Bekende
km-stand: 13000
Lifetime: 6
Auto: Ampera

Bericht door alxwin »

Fijn op ook wat positieve reacties te krijgen. Stelt mij weer enigszins gerust. Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

alxwin schreef:Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.
Ik ben na de drie jaar garantie op de Volt juist wel overgestapt op de universele dealer. Die zit gek genoeg verder weg, maar met de dealer had ik na drie jaar nog geen binding. De Ampera/Voltman was vertrokken en ze moesten mijn auto helemaal opnieuw invoeren. :roll: Tot overmaat van ramp kreeg ik een factuur voor garantiewerk. Na een belletje hoefde ik die niet te betalen, maar de creditfactuur heb ik na 2 jaar nog niet ontvangen.

Ga naar de merkendealer als het je bevalt, maar ik geloof er niets van dat die echt beter is. Garages van bv. Bosch Car Service worden ook bijgeschoold voor e.e.a. En je pechhulp kan je ook elders krijgen.

N.B. De Ampera heeft een tweemaal zo groot onderhoudsinterval als de Volt, die willen ze elk halfjaar zien en dan worden de beurten een kostenpost. De pechhulp voor zowel de Volt als Ampera lopen via de Wegenwacht van de ANWB.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27

Bericht door HenryAmpera »

Alex schreef:
alxwin schreef:Wilde mijn auto eigenlijk bij mijn universele garage in onderhoud geven, maar denk dat ik de beurten inderdaad maar via de dealer laat lopen. Voor garantie op de accu moet het volgens niet nodig zijn, maar Opel Assistence is wel prettig.
Ik ben na de drie jaar garantie op de Volt juist wel overgestapt op de universele dealer. Die zit gek genoeg verder weg, maar met de dealer had ik na drie jaar nog geen binding. De Ampera/Voltman was vertrokken en ze moesten mijn auto helemaal opnieuw invoeren. :roll: Tot overmaat van ramp kreeg ik een factuur voor garantiewerk. Na een belletje hoefde ik die niet te betalen, maar de creditfactuur heb ik na 2 jaar nog niet ontvangen.

Ga naar de merkendealer als het je bevalt, maar ik geloof er niets van dat die echt beter is. Garages van bv. Bosch Car Service worden ook bijgeschoold voor e.e.a. En je pechhulp kan je ook elders krijgen.

N.B. De Ampera heeft een tweemaal zo groot onderhoudsinterval als de Volt, die willen ze elk halfjaar zien en dan worden de beurten een kostenpost. De pechhulp voor zowel de Volt als Ampera lopen via de Wegenwacht van de ANWB.
Weet niet of (voorheen) Nefkens Amersfoort je dealer was, maar over hen ben/was ik zeker niet te spreken......
Laatste paar keer "lokaal" naar de dealer geweest, die bevalt mij een stuk beter. (Broekhuis Deventer)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

HenryAmpera schreef:Weet niet of (voorheen) Nefkens Amersfoort je dealer was, maar over hen ben/was ik zeker niet te spreken......
Laatste paar keer "lokaal" naar de dealer geweest, die bevalt mij een stuk beter. (Broekhuis Deventer)
Yep was Nefkens. De eerste Ampera- en Voltman was een goeie. Heeft ook de dingen uitgezocht die nodig waren voor DAB+ e.d. Maar ja, de besten beginnen voor zichzelf. Zie http://www.bloemendalenlam.nl/autogarag ... endal-lam/. Dus als je nog een universele garage zoekt in Leusden..... :thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27

Bericht door HenryAmpera »

Alex schreef:
HenryAmpera schreef:Weet niet of (voorheen) Nefkens Amersfoort je dealer was, maar over hen ben/was ik zeker niet te spreken......
Yep was Nefkens. De eerste Ampera- en Voltman was een goeie. Heeft ook de dingen uitgezocht die nodig waren voor DAB+ e.d. Maar ja, de besten beginnen voor zichzelf. Zie http://www.bloemendalenlam.nl/autogarag ... endal-lam/. Dus als je nog een universele garage zoekt in Leusden..... :thumbup:
Ik werk niet meer in die contreien..... momenteel (tijdelijke) baan op 21 km van huis, dus voorlopig zo goed als geen benzine verbruik. :lol:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Plaats reactie