Proefrit ampera e gemaakt

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
rob313
Vaste klant
km-stand: 2400
Lifetime: 0
Auto: -

Proefrit ampera e gemaakt

Bericht door rob313 »

Vandaag een proefrit in de ampera e gemaakt.
Was een geweldige ervaring vooral de stilte en de acceleratie is enorm.
Of ik weer op een motorfiets zit, wat een versnelling.
Stoelen zitten lekker, ook leuk is dat auto zelf binnen de lijntjes stuurt als de snelheid boven de 50 a 60 zit.
Automatisch inparkeren werkt ook subliem zowel file als in een parkeergarage.
Zou hem zelf niet zo strak sturen. Ook lekker is de dodehoek waarschuwing, waarbij je in je spiegel een lampje aan ziet gaan als er iets in de dode hoek zit.
En het automatisch remmen in de l stand (regenereren van elektra) doet het ook goed auto kruipt dat niet bij de stoplichten zoals bij een automaat.
Al met al een geslaagde proefrit en nu maar wachten op de uitlevering.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Proefrit ampera e gemaakt

Bericht door Ivo »

Het is een lekkere auto inderdaad. Leuk om je ervaring te lezen :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49
Auto: Ampera

Bericht door Morgoth »

Wel erg klein. Jammer dat ze geen elektrische Insignia maken.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
rob313
Vaste klant
km-stand: 2400
Auto: -

Bericht door rob313 »

Maar van binnen erg ruim ook grote diepe kofferbak
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49
Auto: Ampera

Bericht door Morgoth »

Ja. Maar bij ons op de zaak willen ze dat we een auto rijden uit minimaal C maar liefst het D segment.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
edrelais
Newbie
km-stand: 250
Auto: Ampera-e

Bericht door edrelais »

Het eerste wat me opviel bij de proefrit is dat hij van binnen wel wat smal aandoet. Je zit lekker knus naast elkaar :)
De beenruimte is dan wel weer prima!

De bose speakers klinken behoorlijk goed.

De L stand werkt echt geweldig. Het is even aftasten hoe sterk de regeneratie werkt, m.a.w. hoe snel hij afremt, maar dan werkt het ideaal. Bij goed anticiperen geen rempedaal meer nodig :)

De E is besteld en zou, als alles goed gaat (fingers crossed) in q2 2018 geleverd moeten gaan worden.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Vanmiddag te horen in de Nationale Autoshow van BNR. Belangrijkste pluspunt de actieradius en het feit dat deze eerder beschikbaar is dan de Model 3. Grootste nadeel het plastic-achtige interieur en het feit dat de auto maar op één fase kan laden. Voor de rest redelijk positief en dat is voor de petrol heads van de BNR autoshow heel wat.

Volgens BNR als echte game changer te lelijk en te beperkt beschikbaar.

Ik denk dat GM auto's mannelijk zien: mogen best lelijk zijn, als 'ie maar goed presteert.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32
Auto: Volt

Bericht door arjaan »

Afgelopen weekend ook een proefritje gemaakt. Ik was eigenlijk teleurgesteld. Erg smal inderdaad, de lengte binnenin is wel weer erg goed. We hebben een autostoeltje voor de kleinste waar hij langer achterwaarts in kan zitten en dit is veel auto's passen en meten. In de Ampera-e past ie makkelijk en ervoor zit je dan nog royaal. Maar dan de kofferbak: te klein. De wandelwagen (Joolz) en een tas erin en hij zit vol. Voor een weekendje of klein weekje weg gaat het nog wel, maar de vakantie gaat niet lukken. Daarvoor is de kofferbak net te klein. En dan kom ik tot de volgende afweging: De Ampera-e is te duur om daarnaast nog ruimte in mijn leasebudget over te houden om een vakantieauto te kunnen leasen, maar de kofferbak te klein voor een vakantie. Dan zijn de nieuwe leaf of Hyundai ioniq interessanter, minder range, maar goedkoper en daardoor kan ik in de vakantie mijn auto omruilen voor een vakantieauto. Tel daarbij op dat volgens de dealer (Amersfoort) de voorraad voor 2018 inmiddels op is en dat het 2019 wordt voordat je de Ampera-e geleverd kan worden. Erg jammer, want er zitten genoeg pluspunten aan.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27

Bericht door HenryAmpera »

Alex schreef:Ik denk dat GM auto's mannelijk zien: mogen best lelijk zijn, als 'ie maar goed presteert.
Als ie maar een grote.......
.
.
.
.
.
.
.
accu heeft...... :lol:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Contacteer:

Bericht door Ivo »

arjaan schreef:Afgelopen weekend ook een proefritje gemaakt. Ik was eigenlijk teleurgesteld. Erg smal inderdaad, de lengte binnenin is wel weer erg goed. We hebben een autostoeltje voor de kleinste waar hij langer achterwaarts in kan zitten en dit is veel auto's passen en meten. In de Ampera-e past ie makkelijk en ervoor zit je dan nog royaal. Maar dan de kofferbak: te klein. De wandelwagen (Joolz) en een tas erin en hij zit vol. Voor een weekendje of klein weekje weg gaat het nog wel, maar de vakantie gaat niet lukken. Daarvoor is de kofferbak net te klein. En dan kom ik tot de volgende afweging: De Ampera-e is te duur om daarnaast nog ruimte in mijn leasebudget over te houden om een vakantieauto te kunnen leasen, maar de kofferbak te klein voor een vakantie. Dan zijn de nieuwe leaf of Hyundai ioniq interessanter, minder range, maar goedkoper en daardoor kan ik in de vakantie mijn auto omruilen voor een vakantieauto. Tel daarbij op dat volgens de dealer (Amersfoort) de voorraad voor 2018 inmiddels op is en dat het 2019 wordt voordat je de Ampera-e geleverd kan worden. Erg jammer, want er zitten genoeg pluspunten aan.

Ik lees bla te duur bla <dakkoffer> :twisted:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie