japio schreef:Dat is allemaal aan te passen en waarschijnlijk is de mistlamp en het aanpassen van de eenheden het enige wat een NL goedkeuring in de weg zit.
Moet er nog een Ampera-E van gemaakt worden... Rebadgen is al lang uitgevonden ...
Duh.... Maar ik vrees dat de huidige eigenaar van de auto's eerst even failliet moet gaan, waarna een opkoper dit allemaal de moeite waard vindt. De fabriek heeft ze geleverd en gaat niet zijn eigen markt verzieken door auto's terug te nemen.
Bottom line: Die auto's komen gewoon niet deze kant op.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gelukkig bestaat mijn Ampera E sinds vorige week. Status 40-passed to sales. Chassisnummer bekend. Huidige locatie USLRP00-Lake Orion Plant. Lukt me helaas niet om screenshot (gemaakt door dealer) hiervan te uploaden
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
Ik sprak vanavond iemand die een Ampera e besteld had, met officiële leverdatum "zomer 2018", wat volgens de dealer iets betekent tussen "medio 2019" en "geen flauw idee wanneer de auto komt". Hij zat er overigens niet mee.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
sigmasailor schreef:Ik heb een blauwe 'Fully Loaded' voor levering in 2017 besteld.
boeuf schreef:Me too..! Gewenste afleverdatum: 29-12-2017... we zullen zien
sigmasailor schreef:En nu weer zoeken voor de volgende; de Opel gaat niet door.
Same here..!
Nu men bijna vijf maanden na bestellen nog steeds geen uitspraak wenst te doen of er in kalenderjaar 2018 geleverd kan worden, was het hoog tijd om Opol voorgoed vaarwel te zeggen.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
boeuf schreef:Nu men bijna vijf maanden na bestellen nog steeds geen uitspraak wenst te doen of er in kalenderjaar 2018 geleverd kan worden, was het hoog tijd om Opol voorgoed vaarwel te zeggen.
Voelt allemaal een 'tikkeltje' arrogant aan. Zo van: wij hebben nu iets wat niemand heeft dus de klanten kopen toch wel bij ons. Helaas voor Opel zijn er klanten die (wederzijdse) verwachtingen 'gewoon' graag nagekomen zien; de concurrentie komt er in 2018 ook heel snel aan. Tot slot: Opel kan kennelijk ook niet leveren maar doet daar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tesla niet een eerlijk boekje over open.
Blijft jammer, ik had er echt op gerekend al een paar weken ervaring te kunnen hebben gemeld. Peugeot zal er niet echt wakker van liggen; ik ook niet (meer).
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
Nee, bizar hè?
Het verhaal is dat er in 2018 een totaal van 500 Ampera's-e naar nederland komt en dat alle dealer bestellingen van 2017 door Opol Nederland worden toegewezen. Mijn arme dealer kon na 5 maanden nog altijd geen bevestiging krijgen dat de mijne bij die 500 van 2018 zou horen. Dat maakte het voor mij wel erg lastig om de volstrekt onduidelijke periode tussen Volt en Ampera-e te overbruggen.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader