Dag allemaal

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Maximum Velocity
Newbie
km-stand: 36900
Lifetime: 26
Auto: Bolt

Dag allemaal

Bericht door Maximum Velocity »

Mijn naam is Erik en mijn Ampera staat bij de dealer te wachten op aflevering. Daar heb ik nog geen groen licht voor gegeven want ik zit te wachten op de installatie van mijn prive laadpaal. Geen laadpaal = niet afleveren voor mij want dan gaat het de essentie voorbij.

Het is inmiddels gebleken dat het gedoe rond een laadpaal echt veel koppijn kan bezorgen. Daar kan ik ondertussen een boek over schrijven.

De Ampera ga ik binnen mijn bedrijf berijden in het kader van een praktijk proef. Als deze slaagt zullen we deze auto in ons leasebeleid opnemen. Begin 2013 gaan we ook een proef met een aantal V60 Hybrids doen. Mooie ontwikkelingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ampera1
Stamgast
km-stand: 56000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Dag allemaal

Bericht door Ampera1 »

Welkom. Ik begrijp je nobel streven, maar je kunt voorlopig toch gewoon via een normaal stopcontact opladen? Of woon je ter ver van de plaats waar jouw Ampera geparkeerd staat? :mrgreen:
Ampera: Amper verbruik
Maximum Velocity
Newbie

Nope gaat niet... Ik heb twee parkeerplaatsen in een algemene parkeerruimte en de stroom daar is zwakstroom. En volgens mij gaat dat niet werken ;-)
Maximum Velocity
Newbie

Het was een zware bevalling, maar de laadpaal hangt in de garage... Nu drie weken op vakantie en bij terugkomst de Ampera ophalen!!
Maximum Velocity
Newbie

Eerste ervaring. De eerste 2200 km had ik een verbruik van 0,3 liter op 100 km.
Nu gaat het er echt op aankomen want deze maand heb ik veel langere zakelijke reizen die de praktijk goed gaan weergeven.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Maximum Velocity schreef:Nope gaat niet... Ik heb twee parkeerplaatsen in een algemene parkeerruimte en de stroom daar is zwakstroom. En volgens mij gaat dat niet werken ;-)
Zwakstroom? Ik neem aan dat die ruimte gewoon over 230 VAC beschikt? Branden er bijvoorbeeld TL balken? Je kunt namelijk laden via een "gewoon" stopcontact, je hoeft GEEN krachtstroom te hebben, zoals sommigen denken. :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Maximum Velocity
Newbie

Ivo schreef:
Maximum Velocity schreef:Nope gaat niet... Ik heb twee parkeerplaatsen in een algemene parkeerruimte en de stroom daar is zwakstroom. En volgens mij gaat dat niet werken ;-)
Zwakstroom? Ik neem aan dat die ruimte gewoon over 230 VAC beschikt? Branden er bijvoorbeeld TL balken? Je kunt namelijk laden via een "gewoon" stopcontact, je hoeft GEEN krachtstroom te hebben, zoals sommigen denken. :thumbup:
Weet ik, maar er zijn geen stopcontacten aanwezig en ook geen 220/230. Inmiddels is het geregeld door het plaatsen van een laadpaal dmv een aparte aansluiting in de centrale meterkast.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Mooi zo, goed geregeld :)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie