Even in de handleiding gekeken: Als je op de afstandbediening kort op de knop "vergrendelen" drukt (Opel logo) en daarna een paar seconden op "op afstand starten" (knop met pijl symbool) gaat de Ampera-e voorverwarmen. Dit duurt maximaal 20 minuten, daarna stopt het automatisch.
De afstand is ongeveer 60 meter, kan iets meer of minder zijn, afhankelijk van de omstandigheden. Bij mij staat ie op de oprit dus kan vanuit het keukenraam zien of de auto automatisch gestart is (lichten gaan branden).
technophobia schreef:De afstand is ongeveer 60 meter, kan iets meer of minder zijn, afhankelijk van de omstandigheden. (...)
Gaat dus makkelijker en sneller als met de app
Als je de afstandsbediening tegen je voorhoofd houdt, komt het signaal een stuk verder.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Alex schreef:
Als je de afstandsbediening tegen je voorhoofd houdt, komt het signaal een stuk verder.
het is waar!met het water in onze lichaam doenen we een soort van antenna,ooit geprobeert en prima! 20 meter verder!( met de afstanbediening onder mijn keel)
Vandaag de ampera e meegehad voor een dagje. Ik moet zeggen hij rijdt prima, lekker vlot weg. De actieradius valt mij toch een beetje tegen, max 250 km, ik had 100 km meer verwacht. Twijfel nu tussen een Tesla of de Ampera. De Tesla in 95 euro per maand duurder in de lease (financial lease). Nu weet ik niet welke verder komt, de Tesla of de Ampera. Wel mooi dat de Ampera e in de lease binnen 3 maanden leverbaar is.
Cherokee schreef:.... De actieradius valt mij toch een beetje tegen, max 250 km, ik had 100 km meer verwacht....
Die range varieert erg n.a.v. buitentemperatuur, rijtechniek, klimaat v.d. afgelopen ritten tot het laatste volledig oplaadmoment, heb ik gemerkt. 250km is bij mij (na 1,5 maand) een ondergrens (net met 136 naar huis gereden, kachel op 23 terwijl buiten -1 graad). Dan denkt de software de volgende dag dat je met een volle accu slechts 250km ver komt. Rij je 90 achter een vrachtwagen met de kachel uit en buiten 12 graden kom je 400+ km ver en zal de berekening de volgende dag bij volle accu een stuk hoger liggen: bijv. 350+
Hope that helps...
Nu Opel Ampera-e 2017 ; ex Toyota Prius Plugin 2013 , ex Honda Insight 2009
Ik zie nu na opladen met afdaalreserve actief (dus tot 87% vol geladen) 247 km range. Moet zich vertalen naar zo'n 280 km totaal. Dat is ook wat ik gisteren had, zonder de reserve. Niet perse hard gereden, maar wel een vlotte rijstijl. Kachel op 24 graden en A/C aan. Niet heel koud buiten, maar ook niet heel warm. Winterbanden helpen natuurlijk ook niet mee. Al met al zeker niet ontevreden mee.