Kosten van stroom

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Prins Heerlijck
Newbie
km-stand: 26941
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Re: Kosten van stroom

Bericht door Prins Heerlijck »

Hier hebben we wel een punt, particulier zul je niet snel boven de 10.000 kwh komen,zakelijk gezien waarschijnlijk wel, boven de 10.0000 kwh is de energiebelasting nog maar ongeveer 4 cent en boven de 50000 nog maar 1 cent, als je daarop gaat laden met een interessant tarief betaal je idd maar ongeveer 6-7 cent per Kwh inclusief energiebelasting
Henri
Stamgast
km-stand: 166000
Lifetime: 2
Auto: Ampera

Bericht door Henri »

18.65 is een prima prijs en het klopt dat de prijs zakt maar voor de eerste 10.000 kwh betaal je een fors bedrag. Heb je geen ruimte voor PV panelen want bij zo n verbruik loont dat zeer de moeite, daarmee kan je je energie rekening nul maken. Elektrisch rijden is inderdaad voor iedereen aan te raden...ik vind het erg vervelend als ik weer even in een "gewone" auto moet rijden.
LightningBlue
Vaste klant
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door LightningBlue »

Omdat ik na het zien van de Oxxio reclame wel in was voor een gratis Ipad bij overstap ben ik in onze particuliere energie tarieven gedoken. Het blijkt dat mijn vrouw had ingeschreven bji Vereniging Eigen Huis collectieve inkoop en scherpe tarieven heeft gekregen voor 3 jaar (vanaf afgelopen januari). Samen met de teruggave energiebelasting betaal ik nu 17,2 cent gemiddeld nacht/dag tarief over ons gebruik incl. alle vastrecht en belastingen. T.o.v. de Oxxio tarieve Ipad actie is dat bij ons bijna 760 euro goedkoper bij VEH. Dat is 1,6 Ipad per jaar!

Overigens kost een volle Ampera batterij dan (10,4+2 laadverlies)=12,4 kWh x 17,2 cent = €2,13.

Maar wat ik dus wilde melden dat die collectieve deal van VEH wel erg interessant is! :!:
http://www.eigenhuis.nl/webwinkel/energ ... p-energie/

Volgens mij kan men nog inschrijven omdat ze die 100.000 inschrijvingen nog niet behaald hebben.
Zie bijlage voor de bijbehorende tarieven bij Nederlandse Energie Maatschappij, groene stroom.

Han
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

LightningBlue schreef: Maar wat ik dus wilde melden dat die collectieve deal van VEH wel erg interessant is! :!:
http://www.eigenhuis.nl/webwinkel/energ ... p-energie/
Deze suggestie had ik in mijn achterhoofd gehouden. Ik doe nu mee met de collectieve inkoop van eind dit jaar. Scheelt mij weer zo'n EUR 450 per jaar. Daar kan ik andere leuke dingen voor doen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
shumway
Harde kern
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Bericht door shumway »

Aanbod van Energiedirect via consumenten bond 0,18 ct kwh.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Plaats reactie