Indicatie resterende laadtijd
-
pbijlsma
- Newbie
- km-stand: 12000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Indicatie resterende laadtijd
Wat zijn jullie ervaringen met de resterende laadtijd indicatie.
Bij mij zijn deze waarden hopeloos fout. Het komt niet eens in de buurt van de daadwerkelijke eindtijd.
Dit geldt zowel bij de on star informatie als de informatie op het dashboard. Hebben jullie dit ook? heeft iemand al een oplossing?
Ik vermoed dat dit ook de reden is dat ik uitgesteld laden niet kan gebruiken... en dus meer betaal voor het thuis laden dan ik zou willen.
Bij mij zijn deze waarden hopeloos fout. Het komt niet eens in de buurt van de daadwerkelijke eindtijd.
Dit geldt zowel bij de on star informatie als de informatie op het dashboard. Hebben jullie dit ook? heeft iemand al een oplossing?
Ik vermoed dat dit ook de reden is dat ik uitgesteld laden niet kan gebruiken... en dus meer betaal voor het thuis laden dan ik zou willen.
-
sarion
- Bekende
- km-stand: 10000
Re: Indicatie resterende laadtijd
Mijn ervaringen zijn goed. Hij geeft eigenlijk niet de laadtijd aan, maar het tijdstip waarop hij klaar is. En dat komt dan goed overeen met het daadwerkelijke moment dat hij op houdt met laden. Ik laad op met 7kW trouwens.
- Anko
- Stamgast
- km-stand: 10500
Inderdaad. Tekst op OnStar pagina is fout. Er staat "klaar over", maar bedoeld wordt "klaar om".
Wat ik gemerkt heb is als je een "klaar met laden" tijd in stelt, dat de auto direct na aansluiten heel even gaat laden, kennelijk om te ontdekken hoe snel het laadpunt is en op basis daarvan beslist hoe laat hij echt moet beginnen. Wat ik me afvraag: hoe moet dat met een slim laadpunt dat de maximale laadstoom af stemt op het totale verbruik an je huishouden? Gaat hem denk ik niet worden. Want als midden in de nacht de wasmachine aan gaat, dan kom je niet uit. Tenminste, als je rekent op helemaal vol.
Wat ik gemerkt heb is als je een "klaar met laden" tijd in stelt, dat de auto direct na aansluiten heel even gaat laden, kennelijk om te ontdekken hoe snel het laadpunt is en op basis daarvan beslist hoe laat hij echt moet beginnen. Wat ik me afvraag: hoe moet dat met een slim laadpunt dat de maximale laadstoom af stemt op het totale verbruik an je huishouden? Gaat hem denk ik niet worden. Want als midden in de nacht de wasmachine aan gaat, dan kom je niet uit. Tenminste, als je rekent op helemaal vol.
-
mdebest
- Newbie
- km-stand: 800
Bij mij klopt de resterende laadtijd op publieke palen redelijk. Kan soms een half uurtje schelen, zeker als het koud is of houder wordt.
Antaciet grijze Ampera, bj. 2013. Navigatie, LDWS
-
pbijlsma
- Newbie
Dankjewel voor jullie reacties. Mijn klacht hierover werd bij de dealer afgedaan als iets algemeens wat bij een volgende update misschien goed ging werken. Jullie reacties tonen aan dat het dus wel kan werken, maar kennelijk bij mij niet goed zit...
Is bij jullie de indicatie op het dashboard gelijk aan dat bij On Star app en portal?
Is bij jullie de indicatie op het dashboard gelijk aan dat bij On Star app en portal?
- Anko
- Stamgast
Heb nooit gezien dat er een indicatie op het dashboard was. Sowieso kan deze m.i. pas betrouwbaar zijn wanneer het laden eenmaal gestart is. Omdat eerder niet bekend is wat voor laadstroom de locatie kan bieden. Ga je nog weer kijken nadat het laden gestart is?pbijlsma schreef:Dankjewel voor jullie reacties. Mijn klacht hierover werd bij de dealer afgedaan als iets algemeens wat bij een volgende update misschien goed ging werken. Jullie reacties tonen aan dat het dus wel kan werken, maar kennelijk bij mij niet goed zit...
-
pbijlsma
- Newbie
Normaal uiteraard niet, maar wel toen ik probeerde mijn uitgestelde laadsessie in te stellen. Hiervoor heb ik telkens de start van het daltarief aangepast (om vaker dan 1x daags te kunnen testen).Anko schreef: Ga je nog weer kijken nadat het laden gestart is?
- Tomv65
- Newbie
- km-stand: 0
Mijn ervaring van vandaag is dat 'ie meestal na een poosje bijstelt naar "iets eerder klaar".
Zie hieronder, let ff op de screenshot tijden. Ik laad op een standaard 3,7kwh lolo thuis.
Wat wel bijv. kan uitmaken is als je op een publieke dubbele paal met gedeelde output begint als enigste auto, en er komt iemand bijstaan. Dan kan de paal je terugschroeven terwijl de schatting uitgaat van de rate die je haalde toen je nog alleen stond. That may screw things up...
om 19:30 denkt ie klaar te zijn om 0:45

en om 22:47 schat hij 0:30.

Overigens zijn mijn ranges vandaag niet representatief want ik heb vandaag als een koude zombie met ~90 achter vrachtwagens gehangen om eens te kijken hoe mij 'E' performt bij 10graden buiten temp. Best goed vind ik.
Zie hieronder, let ff op de screenshot tijden. Ik laad op een standaard 3,7kwh lolo thuis.
Wat wel bijv. kan uitmaken is als je op een publieke dubbele paal met gedeelde output begint als enigste auto, en er komt iemand bijstaan. Dan kan de paal je terugschroeven terwijl de schatting uitgaat van de rate die je haalde toen je nog alleen stond. That may screw things up...
om 19:30 denkt ie klaar te zijn om 0:45

en om 22:47 schat hij 0:30.

Overigens zijn mijn ranges vandaag niet representatief want ik heb vandaag als een koude zombie met ~90 achter vrachtwagens gehangen om eens te kijken hoe mij 'E' performt bij 10graden buiten temp. Best goed vind ik.
Nu Opel Ampera-e 2017
; ex Toyota Prius Plugin 2013
, ex Honda Insight 2009 
- Anko
- Stamgast
Vrachtwaggel of geen vracxhtwaggel, blijft leuk. Zag van de week op het Bolt forum dit plaatje nog ('t draadje ging ergens anders om, maar toch):

En dat zijn dan mijlen
En dat zijn dan mijlen
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
Iemand die alleen stadsverkeer rijdt haalt dit wel. Ik zat met mijn 2015 Leaf (dus al weer gedateerde techniek, Ampera-E zou beter moeten kunnen) in stadsverkeer tussen de 10 en 11 KW per 100 km. Vertaal dat door en je haalt rond de 550 km.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)