L stand werkte als D
-
NiekValk
- Bekende
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 22 sep 2012, 13:12
- km-stand: 5193
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
L stand werkte als D
Gebruik altijd de L stand. Vanmiddag ook in L maar functioneerde als D. Na stop en herstart werkte het weer wel. Iemand ook deze ervaring, te snel geschakeld?
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
- DerOpelmann
- Newbie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
- km-stand: 30000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: L stand werkte als D
Misschien was de accu helemaal vol? Dan werkt het regeneratief remmen haast niet.
-
NiekValk
- Bekende
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 22 sep 2012, 13:12
- km-stand: 5193
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: L stand werkte als D
Denk dat je gelijk hebt. Accu idd vol. Buitentemperatuur loopt op en range was ook 2km opgelopen bij herstart. Toch wel apart want je "rekent er wel op" bij naderen van rotonde etc.DerOpelmann schreef:Misschien was de accu helemaal vol? Dan werkt het regeneratief remmen haast niet.
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: L stand werkte als D
Is bij ander merken ook (zoals b.v. bij Nissan en BMW), accu kan niet voller dan vol dus wanneer je net onderweg bent werkt het regeneratief remmen niet.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: L stand werkte als D
Yep, precies zo in de e-Golf 
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: L stand werkte als D
Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor.
Ik haal m van de stekker en check eerst of de groene led blijft branden en dus vol is.
Ik rij altijd in L maar dat doet hij gelijk, het afremmen.
Had je je gordel misschien los, want dan remt de opel niet af in L
Ik haal m van de stekker en check eerst of de groene led blijft branden en dus vol is.
Ik rij altijd in L maar dat doet hij gelijk, het afremmen.
Had je je gordel misschien los, want dan remt de opel niet af in L
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: L stand werkte als D
Dubbel dubbel 
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: L stand werkte als D
Tenzij je bovenop een heuvel hebt opgeladen zal de accu ook nooit voller dan vol worden. Want je kunt geen energie regeneren die niet al eerst uit de accu is gekomen. Tenminste niet met een puur EV. Het is denk ik meer dat op de accu te beschermen de maximale laadstroom (en daarmee het remmend vermogen) beperkt wordt wanneer de accu bijna vol is. Zelfde als bij snelladers die langzamer gaan naarmate de accu voller wordt.NeufegliseThierry schreef:Is bij ander merken ook (zoals b.v. bij Nissan en BMW), accu kan niet voller dan vol dus wanneer je net onderweg bent werkt het regeneratief remmen niet.
Gordel zou ook een rol kunnen spelen in de E.
-
Steven
- Newbie
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 07 dec 2017, 10:49
- km-stand: 4075
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: L stand werkte als D
Ik herken dit, heb het ook een aantal keer gehad afgelopen week. Mijn gevoel was dat het te maken heeft met de temperatuur van afgelopen week.
In voorgaande weken, toen het iets warmer was, heb ik hier geen last van gehad.
Maar zoals reacties hierboven, het gebeurt alleen wanneer ik een volle accu heb. Mogelijk is het een combinatie van deze twee?
(Gordel is in mijn geval geen issue)
In voorgaande weken, toen het iets warmer was, heb ik hier geen last van gehad.
Maar zoals reacties hierboven, het gebeurt alleen wanneer ik een volle accu heb. Mogelijk is het een combinatie van deze twee?
(Gordel is in mijn geval geen issue)
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: L stand werkte als D
Je hebt gelijk 
Ik had het net bij het begin van m'n dienst.
Schrok wel ff omdat hij niet afremde.
Duurde een paar minuten denk ik.
Ik had het net bij het begin van m'n dienst.
Schrok wel ff omdat hij niet afremde.
Duurde een paar minuten denk ik.