Wat te doen tegen geparkeerde auto's bij snelladers
-
Ferry34
- Vaste klant
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Wat te doen tegen geparkeerde auto's bij snelladers
Ik loop in Amersfoort tegen het volgende probleem aan en misschien weet iemand raad.
Ik heb dus een opel ampera e als regiotaxi in amersfoort en op dit moment hebben we er 2 maar er gaan er zeker meer komen.
Er is echter een probleem wanneer ik t niet red met de actieradius op een dienst.
Ik heb 30 minuten pauze en dan wil ik m aan een snellader hangen. Echter, er zijn maar 2 locaties in Amersfoort waar een snellader staat, maar bij 1 locatie staan heel vaak 1 of 2 auto's die daar helemaal niet mogen staan.
Het gaat om een locatie van Allego met 2 parkeerplaatsen voor elektrische auto's
Helaas staat daar een parkeervak of 4 naar rechts een openbare gewone lader, maar die kabels zijn zo lang, dat er regelmatig iemand zijn hybride op de snellaad parkeerplaats zet, die kabel in zn auto steekt en vervolgens meer dan 5 uur daar parkeert.
Nou zit de laadklep van de opel niet zo handig, dus als er n plek links vrij is, moet ik m bijna tegen die andere auto aanzetten. Regelmatig kan ik helemaal niet laden omdat er 2 autos staan die er niet horen.
Sommigen zullen zeggen: waarom zou ik mn hybride daar niet neer mogen zetten?
Er staan 2 borden bij deze allego snellader die dit aangeven
- P alleen voor elektrische voertuigen (mensen kunnen zich dom voordoen en zeggen "mijn hybride heeft een elektromotor" maar ook zij snappen dat een hybride geen elektrisch voertuig is.
Daaronder staat nog een bord
- 30 minuten maximaal.
Bijna altijd blijf ik in de auto wachten, maar afgelopen week moest ik ff naar toilet bij benzinepomp op paar minuten lopen.
Dus doe ik mn parkeerschijf achter het raam.
Ik vind het zeer asosciaal wanneer iemand zn hybride daar de hele dag neerzet.
Het probleem is dat de dichtsbijzijnde snellader in amersfoort noord staan en daarna niets meer.
Dan moet je echt de A1 Apeldoorn ter hoogte van Terschuur of richting Amsterdam naar de witte bergen.
Ik heb maar 30 minuten pauze dus kan ik niet ff naar een andere locatie rijden. Meestal heb ik volgende ritten voor na mn pauze al ontvangen die in de buurt zijn waar ik me daar bevindt.
De eerste keer heb ik dit probleem online bij de politie in chat gemeld, maar kreeg pas de volgende dag antwoord.
De tweede keer online een melding gemaakt bij Handhaving. Telefoon was binnen kantoortijden dus dat ging niet.
Ik werd daar later ook teruggebeld en heb ik kunnen uitleggen waarom dit belangrijk is.
Helaas gebeurde het weer. In die week zag ik 2 gasten van Handhaving en heb daar nog mee gepraat.
Het probleem blijft echter bestaan.
Mn collega die op de andere elektrische taxi rijdt had ook al gebeld. Hij ziet ook vaak dezelfde mensen die dit doen. Staan vaak dezelfde auto's.
Ik doe ook wel s briefjes op de ruit, maar dit schiet niet op.
Nogmaals: als er in de buurt nog een paar snelladers zouden staan, zou ik me niet zo druk maken, maar hier is dat dus niet zo.
Ook lastig: op de app staat de lader natuurlijk als "beschikbaar" omdat er geen kabel is aangesloten.
Wat t ook lastig maakt...de snellaadkabels zijn te kort.
Als ze langer zouden zijn, zou ik er geen probleem mee hebben....dan zou ik mn auto gewoon dwars erachter zetten. Ik zit tijdens het laden toch gewoon in mn auto.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Ik rij meestal niet eens naar die locatie, maar soms kan ik niet anders
Ik heb dus een opel ampera e als regiotaxi in amersfoort en op dit moment hebben we er 2 maar er gaan er zeker meer komen.
Er is echter een probleem wanneer ik t niet red met de actieradius op een dienst.
Ik heb 30 minuten pauze en dan wil ik m aan een snellader hangen. Echter, er zijn maar 2 locaties in Amersfoort waar een snellader staat, maar bij 1 locatie staan heel vaak 1 of 2 auto's die daar helemaal niet mogen staan.
Het gaat om een locatie van Allego met 2 parkeerplaatsen voor elektrische auto's
Helaas staat daar een parkeervak of 4 naar rechts een openbare gewone lader, maar die kabels zijn zo lang, dat er regelmatig iemand zijn hybride op de snellaad parkeerplaats zet, die kabel in zn auto steekt en vervolgens meer dan 5 uur daar parkeert.
Nou zit de laadklep van de opel niet zo handig, dus als er n plek links vrij is, moet ik m bijna tegen die andere auto aanzetten. Regelmatig kan ik helemaal niet laden omdat er 2 autos staan die er niet horen.
Sommigen zullen zeggen: waarom zou ik mn hybride daar niet neer mogen zetten?
Er staan 2 borden bij deze allego snellader die dit aangeven
- P alleen voor elektrische voertuigen (mensen kunnen zich dom voordoen en zeggen "mijn hybride heeft een elektromotor" maar ook zij snappen dat een hybride geen elektrisch voertuig is.
Daaronder staat nog een bord
- 30 minuten maximaal.
Bijna altijd blijf ik in de auto wachten, maar afgelopen week moest ik ff naar toilet bij benzinepomp op paar minuten lopen.
Dus doe ik mn parkeerschijf achter het raam.
Ik vind het zeer asosciaal wanneer iemand zn hybride daar de hele dag neerzet.
Het probleem is dat de dichtsbijzijnde snellader in amersfoort noord staan en daarna niets meer.
Dan moet je echt de A1 Apeldoorn ter hoogte van Terschuur of richting Amsterdam naar de witte bergen.
Ik heb maar 30 minuten pauze dus kan ik niet ff naar een andere locatie rijden. Meestal heb ik volgende ritten voor na mn pauze al ontvangen die in de buurt zijn waar ik me daar bevindt.
De eerste keer heb ik dit probleem online bij de politie in chat gemeld, maar kreeg pas de volgende dag antwoord.
De tweede keer online een melding gemaakt bij Handhaving. Telefoon was binnen kantoortijden dus dat ging niet.
Ik werd daar later ook teruggebeld en heb ik kunnen uitleggen waarom dit belangrijk is.
Helaas gebeurde het weer. In die week zag ik 2 gasten van Handhaving en heb daar nog mee gepraat.
Het probleem blijft echter bestaan.
Mn collega die op de andere elektrische taxi rijdt had ook al gebeld. Hij ziet ook vaak dezelfde mensen die dit doen. Staan vaak dezelfde auto's.
Ik doe ook wel s briefjes op de ruit, maar dit schiet niet op.
Nogmaals: als er in de buurt nog een paar snelladers zouden staan, zou ik me niet zo druk maken, maar hier is dat dus niet zo.
Ook lastig: op de app staat de lader natuurlijk als "beschikbaar" omdat er geen kabel is aangesloten.
Wat t ook lastig maakt...de snellaadkabels zijn te kort.
Als ze langer zouden zijn, zou ik er geen probleem mee hebben....dan zou ik mn auto gewoon dwars erachter zetten. Ik zit tijdens het laden toch gewoon in mn auto.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Ik rij meestal niet eens naar die locatie, maar soms kan ik niet anders
- FrankS1966
- Bekende
- km-stand: 33000
Re: Wat te doen tegen geparkeerde auto's bij snelladers
Enerzijds vind ik ook dat je bij een snellader niets te zoeken hebt als je niet... snellaadt. Langer dan 30 minuten is dan ook niet noodzakelijk. Wellicht zou het helpen als de snellader (automatisch) na 30 minuten een toeslag berekent, waarmee het parkeervoordeel vervalt.
Maar... ik vind ook dat als je een (taxi)bedrijf hebt, je niet afhankelijk moet zijn van een openbare snellader. Als het bedrijfskritisch is (en dat lijkt me in jouw geval zeker), dan moet je dat als bedrijf zelf regelen. Ook vind ik het een beetje vreemd dat je je pauze moet gebruiken om te laden. Het is onderdeel van je werk en dat zou je niet in je pauze moeten hoeven doen.
Maar... ik vind ook dat als je een (taxi)bedrijf hebt, je niet afhankelijk moet zijn van een openbare snellader. Als het bedrijfskritisch is (en dat lijkt me in jouw geval zeker), dan moet je dat als bedrijf zelf regelen. Ook vind ik het een beetje vreemd dat je je pauze moet gebruiken om te laden. Het is onderdeel van je werk en dat zou je niet in je pauze moeten hoeven doen.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Je spreekt hier over een plug-in niet over een hybride, onderstaand is de definitie van een EV;Ferry34 schreef: - P alleen voor elektrische voertuigen (mensen kunnen zich dom voordoen en zeggen "mijn hybride heeft een elektromotor" maar ook zij snappen dat een hybride geen elektrisch voertuig is.
Jij kunt jouw Ampera-e toch duwen? Daarmee beschik je ook over een tweede aandrijving en is het dan geen EV meer?Een elektrische auto is een auto die wordt aangedreven door een elektromotor. De elektromotor zet elektrische energie om in mechanische energie om het voertuig aan te drijven.
Je kunt Allego vragen of zij een hoger kWh tarief willen instellen want dan is het voor een plug-in niet interessant meer om daar nog op te laden.
Verder deel ik de mening van @FrankS, als backup houd ik zelf nog een diesel aan om mezelf niet al te veel te hoeven beperken. Omdat jij thuis 'slechts' over een 16A laadaansluiting beschikt ben ik van mening dat jij een risico neemt en zelf de eerste stap kunt zetten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Steven
- Newbie
- km-stand: 4075
Allego doet dit al, of in ieder geval je blijft betalen als je volgeladen bent.japio schreef:Je kunt Allego vragen of zij een hoger kWh tarief willen instellen want dan is het voor een plug-in niet interessant meer om daar nog op te laden.
https://vandebron.nl/assets/html/allego/snelladers.html
Maar als ik het goed begrijp van Ferry34, is dat de hybride een andere 'normale' lader gebruikt, die bij de parkeerplaats daarnaast hoort. En dus gaat dit verhaal niet op, want het geld alleen voor de snelladers.
Wat betreft het aso-gedrag, ik denk niet dat wij hier echt iets aan kunnen veranderen. Maar misschien kan je wel je eigen reactie veranderen. Zomaar een ideetje wat in mijn hoofd opkomt, leg eens een briefje op de ruit met de simpele vraag of zij jou even kunnen bellen. Zonder termen als aso of iets in die trant, blijf vriendelijk.
Vervolgens, ervan uitgaande dat je gebeld wordt, vraag je of jullie samen tot een oplossing kunnen komen. Misschien wil hij/zij zijn auto wel een half uurtje aan de kant zetten tijdens de lunch. Zodat jij in die tijd kan laden.
Als laatste ben ik het wel eens met FrankS1966, de definitieve oplossing ligt bij jouw organisatie. Uit je eerdere reacties krijg ik het gevoel dat jullie er niet heel erg goed over hebben nagedacht wat voor een impact elektrisch rijden op jullie organisatie zou gaan hebben. En dat jullie geen actie hebben ondernomen om dit soort issues voor te zijn.
Een snellader op de zaak lijkt mij in jullie geval logischer dan de oplossing te zoeken bij anderen.
- Anko
- Stamgast
- km-stand: 10500
Dat zou een oplossing voor Ferry kunnen zijn, maar hoe moet het dan met alle andere mensen die last hebben van het misbruiken van parkeerplaatsen bedoeld voor snelladen?Steven schreef:Een snellader op de zaak lijkt mij in jullie geval logischer dan de oplossing te zoeken bij anderen.
-
Steven
- Newbie
- km-stand: 4075
Anko schreef:hoe moet het dan met alle andere mensen die last hebben van het misbruiken van parkeerplaatsen bedoeld voor snelladen?
Steven schreef:Wat betreft het aso-gedrag, ik denk niet dat wij hier echt iets aan kunnen veranderen. Maar misschien kan je wel je eigen reactie veranderen. Zomaar een ideetje wat in mijn hoofd opkomt, leg eens een briefje op de ruit met de simpele vraag of zij jou even kunnen bellen. Zonder termen als aso of iets in die trant, blijf vriendelijk.
Vervolgens, ervan uitgaande dat je gebeld wordt, vraag je of jullie samen tot een oplossing kunnen komen. Misschien wil hij/zij zijn auto wel een half uurtje aan de kant zetten tijdens de lunch. Zodat jij in die tijd kan laden.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Zoals ik in het andere draadje aangaf, staan deze laders niet op gemeentegrond en heeft de eigenaar de verkeerde borden geplaatst. Ook staat dit tussen normale parkeerplaatsen, wat goed gebruik niet bevordert, ook niet van de normale laders. Handhaving doet daar niet veel en de politie zeker niet. Gaan eens praten met de exploitant van De nieuwe Stad.
Er gaat hier op alle schijven wat mis en om dan de burger die het niet helemaal snapt uit te maken voor ASO, dat schiet niet op. Onbegrip van alle kanten leidt gemakkelijk tot schouderophalen.
Er gaat hier op alle schijven wat mis en om dan de burger die het niet helemaal snapt uit te maken voor ASO, dat schiet niet op. Onbegrip van alle kanten leidt gemakkelijk tot schouderophalen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Ferry34
- Vaste klant
Allego rekent een toeslag van 25 eurocent per minuut wanneer je langer dan 30 minuten aan de lader hangt.
Echter, de hybrides die wel op de Allego parkeerplek staan, gebruiken niet deze lader maar een andere langzame openbare lader die een paar meter rechts hangt.
Zij betalen dus niks.
Alex, waarom denk jij dat dit geen openbare weg is?
De kleine koppel is dit gewoon.
En waarom zijn de borden niet correct?
Inderdaad, de locatie is niet handig, het is daar veel te druk en naast gewone parkeerplaatsen.
Op de tweede locatie nooit problemen.
Eigen snelladers van het bedrijf.
Die gaan er zeker komen maar we gaan naar n andere locatie, dus die gaan nog niet op heel korte termijn komen.
Ik begrijp ook wel dat wanneer controleurs van Handhaving niet gaan kijken aan welke lader zo'n hybride hangt.
Ik zal pleiten voor hetvolgende: geen parkeerschijf? Dan een boete.
Echter, de hybrides die wel op de Allego parkeerplek staan, gebruiken niet deze lader maar een andere langzame openbare lader die een paar meter rechts hangt.
Zij betalen dus niks.
Alex, waarom denk jij dat dit geen openbare weg is?
Inderdaad, de locatie is niet handig, het is daar veel te druk en naast gewone parkeerplaatsen.
Op de tweede locatie nooit problemen.
Eigen snelladers van het bedrijf.
Die gaan er zeker komen maar we gaan naar n andere locatie, dus die gaan nog niet op heel korte termijn komen.
Ik begrijp ook wel dat wanneer controleurs van Handhaving niet gaan kijken aan welke lader zo'n hybride hangt.
Ik zal pleiten voor hetvolgende: geen parkeerschijf? Dan een boete.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
De verkeersborden die zijn geplaatst komen niet overeen met de officiele borden, deze komen gewoonweg niet in de wet voor. Voor gemeentelijke wegen neemt de gemeente een verkeersbesluit en plaatst de juiste borden.Ferry34 schreef:Alex, waarom denk jij dat dit geen openbare weg is?
Dat iedereen hier kan komen, wil niet zeggen dat de grond van de gemeente is. Iets kan openbare weg zijn, maar niet van de gemeente. Zolang dit soort ingewikkeldheden een rol spelen, moeten wij het met z'n allen maar snappen.
Forum Sponsor, Buurauto
-
Ferry34
- Vaste klant
Ah duidelijk.
Hoewel ik ook weer denk dat de weg openbaar kan zijn of niet, echter de lader is van Allego samen met de 2 parkeervakken?
De verplichting van een parkeerschijf zal helpen verwacht ik.
Wat denk jij
Hoewel ik ook weer denk dat de weg openbaar kan zijn of niet, echter de lader is van Allego samen met de 2 parkeervakken?
De verplichting van een parkeerschijf zal helpen verwacht ik.
Wat denk jij