Ampera of toch auris hybride

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Timmertje
Vaste klant
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
km-stand: 106590
Lifetime: 13
Auto: Ampera
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door Timmertje »

Grappig om te lezen over de Lexus IS300h.

Heb zelf voordat ik de Ampera kreeg ook onderzoek gedaan naar de 200ct en 300is.
Lexus had op dat moment een aktie dat je een auto naar keuze 2 dagen mocht proefrijden.
Dat kwam dus perfect uit. Wij ingeschreven etc etc. Konden hem een weekendje uit proberen.
Ter plaatse was het natuurlijk de luxe uitvoering. Ontzettend mooie auto. Ik stap in, hoofdje tegen het plafond. Geen probleem, stoel naar benee. Stoel wat verder naar achter. En dan zie je ook dat er achterin nog minder plek is als bij de Ampera. Maar goed. Gezien ik veel bijrijder ben ging ik ook op de bijrijders stoel zitten. hoofdje weer tegen plafond.. Stoel kan niet naar benee.. WAT? Grapje zeker.. Neen.. Bij Lexus schijnt het niet gebruikelijk te zijn dat de bijrijders stoel naar benee kan bij de instap Lexussen.. De berijders stoel met geheugen, bijrijders stoel Njet...
Dus toch proberen natuurlijk om er wat van te maken voor het weekend.. Maar uiteindelijk vriendelijk bedankt en weg gegaan. Ik paste er gewoon niet lekker in. Was niet 1 auto waar de bijrijders stoel naar benee kon van de is300 en ook de ct200h.

Wat me heel erg tegen viel is de beperkte ruimte in de auto. Ik voelde me net een sardientje in een blikje. M’n vrouw zei ook het ziet er niet uit hoe je in die auto zit. Dus een illusie rijker weer naar huis zonder Lexus.
Later nog contact gehad met Lexus, maar de bijrijders stoel naar benee schijnt een ding te zijn bij de “ instap Lexussen”.
Gemaakt voor de kleine jappannertjes denk ik zo.
Hij is ontzettend mooi, ook van binnen. Alleen de ruimte is om te janken.
Kortom als je rond de 1.90 bent of langer bent dan zou ik goed kijken of je er plek in hebt.

De 450h kon ik goed in zitten. En verbazend ook die daar 2e hands te koop stond de bijrijders stoel niet naar benee...
Was sowieso boven budget, maar wilde even kijken. :)
Sjoisw
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 00:06
km-stand: 118000
Lifetime: 50
Auto: Ampera

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door Sjoisw »

In 2019 betaal je toch al 75% van het reguliere wegenbelasting tarief.
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door HenryAmpera »

Sjoisw schreef:In 2019 betaal je toch al 75% van het reguliere wegenbelasting tarief.
Nee hoor, tot en met 2020 half tarief:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 018---2020
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
pietampera
Bekende
Berichten: 74
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 22:30
km-stand: 270000
Lifetime: 5
Auto: Ampera

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door pietampera »

Eigenlijk zouden ze de particuliere hybride rijders de korting moeten blijven geven. Zij kopen vaak deze auto om het elektrisch rijden.
Waar het zakelijk 20/80 elektrisch/benzine rijdt, is dat voor een particulier 80/20 .
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door HenryAmpera »

pietampera schreef:Eigenlijk zouden ze de particuliere hybride rijders de korting moeten blijven geven. Zij kopen vaak deze auto om het elektrisch rijden.
Waar het zakelijk 20/80 elektrisch/benzine rijdt, is dat voor een particulier 80/20 .
Helemaal mee eens!!!! :thumbup:
Ik rijd nog maar 11,8 km per dag naar m'n werk, dat red ik zelfs met deze temperaturen en de kachel op behaaglijk nog wel volledig elektrisch..... :lol: (misschien in het voorjaar de uitdaging aangaan om de fiets te pakken.... :wtf: :lol: )
Voorheen met 122km per dag heb ik het nog gered om 6500 km te rijden op 1 tank, ruim 1 op 200+ km!!!
Daar staat dan tegenover dat ik zo wel heeeeeel weinig tank = accijnzen afdraag... :mrgreen: :mrgreen:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
DrDavros
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 31 aug 2018, 13:28
km-stand: 117868
Lifetime: 24
Auto: Volt

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door DrDavros »

pietampera schreef:Eigenlijk zouden ze de particuliere hybride rijders de korting moeten blijven geven. Zij kopen vaak deze auto om het elektrisch rijden.
Waar het zakelijk 20/80 elektrisch/benzine rijdt, is dat voor een particulier 80/20 .
Net als Henry: volledig mee eens!
Totale lifetime sinds 30 augustus 2013: 2,4.
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1 :lol:
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door Alex »

pietampera schreef:Waar het zakelijk 20/80 elektrisch/benzine rijdt, is dat voor een particulier 80/20 .
Per 1-1-2019 gaat de auto van zaak naar privé,omdat de eenmanszaak wordt opgedoekt. Voor de BV hebben we de auto niet nodig. Maar het blijft 80/20.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
jorisvanderveen
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 22:16
km-stand: 133487
Lifetime: 16
Auto: Ampera

Re: Ampera of toch auris hybride

Bericht door jorisvanderveen »

Als je toch voor een toyota wil gaan dan is de Prius veel beter. Zowel de Prius als de Ampera behoren tot een van de beste hybride hatchbacks. De Prius heeft drie rijstijlen: power, eco en normal. Voldoende ruimte in de kofferbak. Bij de Ampera bespaar je veel op CO2 uitstoot en brandstof. De Ampera is ook voorzien van een voetgangers alarm.
Plaats reactie