Bijna Opel Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
BBMW
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bijna Opel Ampera rijder

Bericht door BBMW »

Hallo mensen,

Ik ben Peter, 43 jaar en ga 02.07.2012 mijn Opel Ampera (leaseauto) ophalen in Amersfoort. Ik kwam toevallig op dit forum maar zal zeker de komende tijd mij hier begeven om meer te leren over de Ampera.

Mvg
Peter
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Bijna Opel Ampera rijder

Bericht door Poul »

BBMW schreef:Hallo mensen,

Ik ben Peter, 43 jaar en ga 02.07.2012 mijn Opel Ampera (leaseauto) ophalen in Amersfoort. Ik kwam toevallig op dit forum maar zal zeker de komende tijd mij hier begeven om meer te leren over de Ampera.

Mvg
Peter
Welkom op dit forum, een prima initiatief van Ivo en inmiddels is er veel info te vinden. Misschien zie ik je in Amersfoort bij Nefkens, dan ga ik namelijk ook mijn auto ophalen (11.30 uur).
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
BBMW
Newbie

Bericht door BBMW »

Hi Poul,

Wat leuk, ik ben er om 13 uur. Ik zal wat vroeger komen om je Ampera te bewonderen. :-)
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

BBMW schreef:Hi Poul,

Wat leuk, ik ben er om 13 uur. Ik zal wat vroeger komen om je Ampera te bewonderen. :-)
Peter,

Dan kan ik mooi vergelijken met jouw nieuwe bolide :P
Ik heb de dealer al gevraagd de korte flap te bestellen en te monteren. De lange flap wil ik er in ieder geval niet onder hebben vanwege al die verkeersdrempels in Voorschoten.

Groeten,

Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
BBMW
Newbie

Bericht door BBMW »

over een half uurtje ga ik naar Amersfoort om mijn nieuwe Ampera op te halen en misschien dat ik Poul zijn nieuwe Ampera nog even kan bekijken 8-) Foto's volgen.
alefarendsen
Bekende

Bericht door alefarendsen »

BBMW schreef:over een half uurtje ga ik naar Amersfoort om mijn nieuwe Ampera op te halen en misschien dat ik Poul zijn nieuwe Ampera nog even kan bekijken 8-) Foto's volgen.
Toch mooi en volgens mij iets wat bij benzine-auto's niet zou gebeuren: mensen die elkaar op een forum tegenkomen en eerder hun auto gaan halen om de auto van de ander te bewonderen! :D
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

BBMW schreef:over een half uurtje ga ik naar Amersfoort om mijn nieuwe Ampera op te halen en misschien dat ik Poul zijn nieuwe Ampera nog even kan bekijken 8-) Foto's volgen.
De zwarte Ampera van Peter en de Litium White van mij stonden vanmorgen geduldig op aflevering te wachten. Mooi gezicht. Ik had de smalle flap besteld en ondanks dat verkoop deze niet kende (ze uiteraard met de kennis van dit forum wijzer gemaakt) kende ook degene die de aflevering afhandelde de smalle flap niet. Stond ook niet in zijn papieren. Maar tot zijn verbazing zat die smalle flap er wel precies volgens afspraak onder. Klasse, helemaal omdat de brede flap in geen velden of wegen terug te vinden was (heb ik ook niet naar gevraagd) en er geen rekening bij mij werd ingediend. Gratis dus omgewisseld. Tevreden 100 km naar Voorschoten gereden. Accu inmiddels leeg.

Groeten Poul
BBMW
Newbie

Bericht door BBMW »

Ik was wel iets vroeger gekomen maar helaas was je al weg. Lekker aan t rijden waarschijnlijk. ;)

Ik heb best lang nagedacht welke auto ik zou gaan leasen en de Ampera heb ik in de overweging meegenomen vanuit financiël oogpunt, 0% bijtelling. Mijn favoriet, de Volvo V60 Plug in Hybride, is pas volgend jaar beschikbaar dus zat ik te kijken naar een Auto A5 met 20%, Ampera of een V60 met 20% bijtelling of wachten op de Volvo V60 Plug in Hybride. Ik ben uiteindelijk met mijn directeur overeengekomen dat ik de Ampera voor 2 jaar mag leasen inclusief Loloo laadpaal voor thuis en de stroomkosten worden ook door hem betaald en daarna voor de Volvo Plug in Hybride ga. Tenzij de Ampera zo goed bevalt dan..... verleng ik evt de het lease contract 8-)

Ik heb mijn 4 jaar oude Saab 9-3 Sport Wagon met 200 pk bezinemotor ingeleverd en de Ampera in ontvangst genomen afgelopen Maandag. En alhoewel ik best wel eens twijfelde of ik de juiste beslissing heb genomen kan ik na 4 dagen toch wel zeggen dat dit de juiste keuze is. Ik vermaak me iedere keer weer, lekker snel met optrekken, super stil en heerlijke comfortable stoelen!!

Dit is hem:
Afbeelding

Afbeelding

En voor het echte snelle werk pak ik de Motor, een BMW K 1300 S 8-)

Mvg
Peter
Guinness
Stamgast
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Bericht door Guinness »

Gefeciliteerd!
Leuk om te horen dat je toch tevreden bent ondanks andere goede auto's die je op het zicht hebt/had.
Veel plezier!
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

BBMW schreef:Ik was wel iets vroeger gekomen maar helaas was je al weg. Lekker aan t rijden waarschijnlijk. ;)
Wat staat hij daar mooi te glimmen. Na dezelfde vier dagen ben ik ook nog steeds een tevreden Ampera-rijder. Wat een stilte en wat comfortabel rijdt, nee glijdt die Ampera elke keer weg.

@Peter: om een uur of half een, kwart voor een ben ik weggegaan. Na een uitgebreide instructie, en een leermoment mbt de korte flap voor de Nefkens-man, was het tijd om te gaan rijden (nee, glijden). ;)

Groeten,
Poul
Plaats reactie