Hoezo? (Dit is echt een oprechte vraag want hetgeen ik gezien heb was niets anders dan - in dit specifieke geval - het uit elkaar trekken van een Leaf accupakket waarin een heleboel cellen groepsgewijs gestapeld liggen en er een aantal [19 geloof ik] rechtop in een motorfiets plaatsen en met dezelfde connectoren weer aan elkaar vast zetten...)japio schreef:Er is nogal een verschil tussen zelfbouw en fabrieks accupakketten.
Met koude motor meteen de snelweg op?
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Met koude motor meteen de snelweg op?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Met koude motor meteen de snelweg op?
Zelfpouwpakketten hebben in de regel niet de koelingsfaciliteiten die af-fabriek pakketten vaak wel hebben. Oftewel: af-fabriek wordt de accu vaak geconditioneerd wat de levensduur van het pakket aanzienlijk verlengt (t.o.v. niet geconditioneerde pakketten).sbogovac schreef:Hoezo? (Dit is echt een oprechte vraag want hetgeen ik gezien heb was niets anders dan - in dit specifieke geval - het uit elkaar trekken van een Leaf accupakket waarin een heleboel cellen groepsgewijs gestapeld liggen en er een aantal [19 geloof ik] rechtop in een motorfiets plaatsen en met dezelfde connectoren weer aan elkaar vast zetten...)japio schreef:Er is nogal een verschil tussen zelfbouw en fabrieks accupakketten.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)