Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden
Die Weber video's van Professor John Kelly heb ik een hele tijd geleden al gezien en is inderdaad erg interessant. Is onlangs hier in dit topic nog langs geweest.
Wat de pilot betreft blijft GM vaag wat ze gaan doen. Ze hebben het nog steeds over het vervangen van "cells" en niet over een "pack". Dus waarschijnlijk refurbished cellen of modules.
Dus of ik wel mee zou doen aan een dergelijke pilot.. Liever wachten op vervanging van het complete pack en geen half bakken oplossingen die alleen maar meer tijd kosten. Ik zou ook niet het risico willen hebben dat er refurbished cellen of modules uit bijvoorbeeld een pack van een 2017 Bolt/Ampera-e in mijn in 2020 nieuw gekochte Ampera-e worden geplaatst.
De garantie die ze dan weer (opnieuw) geven is wel weer netjes. Maar dan ook met een capaciteitsgarantie. 100.000 miles is ongeveer 160.000 kilometer.
Wat de pilot betreft blijft GM vaag wat ze gaan doen. Ze hebben het nog steeds over het vervangen van "cells" en niet over een "pack". Dus waarschijnlijk refurbished cellen of modules.
Dus of ik wel mee zou doen aan een dergelijke pilot.. Liever wachten op vervanging van het complete pack en geen half bakken oplossingen die alleen maar meer tijd kosten. Ik zou ook niet het risico willen hebben dat er refurbished cellen of modules uit bijvoorbeeld een pack van een 2017 Bolt/Ampera-e in mijn in 2020 nieuw gekochte Ampera-e worden geplaatst.
De garantie die ze dan weer (opnieuw) geven is wel weer netjes. Maar dan ook met een capaciteitsgarantie. 100.000 miles is ongeveer 160.000 kilometer.
-
Michiel van G.
- Newbie
- km-stand: 160000
En er is weer nieuws uit Amerika:
https://electrek.co/2021/08/16/exclusiv ... rrOUiwN39M
Ze gaan alle modules vervangen, waarbij ze gaan beginnen met de 'high risk' exemplaren, ofwel MY19. Mijn contactpersoon bij Opel NL gaf aan dat ze daar momenteel instructies vanuit de VS afwachten.
https://electrek.co/2021/08/16/exclusiv ... rrOUiwN39M
Ze gaan alle modules vervangen, waarbij ze gaan beginnen met de 'high risk' exemplaren, ofwel MY19. Mijn contactpersoon bij Opel NL gaf aan dat ze daar momenteel instructies vanuit de VS afwachten.
-
Cuprani
- Newbie
- km-stand: 45000
Ze gaan niet de accu's vervangen van alle Bolts, maar van 'some' Bolts..
..maar ze gaan in ieder geval geen 'deel'-reparaties meer uitvoeren. Dus niet dat de halve accu vervangen wordt.
Dat is wel weer een geruststelling!
Rondrijden met een accupack met verschillende cellen is vragen om ellende. Je kan met je BMS een hoop regelen, maar die hoeft een stuk minder te doen als de interne weerstand en de laad-en ontlaad capaciteit van alle cellen/packs gewoon hetzelfde is.
..maar ze gaan in ieder geval geen 'deel'-reparaties meer uitvoeren. Dus niet dat de halve accu vervangen wordt.
Dat is wel weer een geruststelling!
Rondrijden met een accupack met verschillende cellen is vragen om ellende. Je kan met je BMS een hoop regelen, maar die hoeft een stuk minder te doen als de interne weerstand en de laad-en ontlaad capaciteit van alle cellen/packs gewoon hetzelfde is.
- Ruwils
- Stamgast
Mij viel ook onmiddellijk het woord "some" op. Dus nog steeds geen echte duidelijkheid. Wel gelukkig dat ze alle modules gaan vervangen, dus geen nieuwe en oude chemistry door elkaar want dat is inderdaad vragen om problemen en onbalans in het pack, zeker op de lange termijn. Alleen al dat woordje "some" maakt me zorgen. En natuurlijk geen woord over de Ampera-e en Opel Nederland blijft doodstil..
- Ruwils
- Stamgast
In Amerika stuurt GM hun klanten inmiddels een nieuwe -880 recall brief met de bevestiging dat alle Li-ion modules worden vervangen voor nieuwe met de nieuwste chemistry welke 8% extra capaciteit heeft plus een hernieuwde garantie van 8 jaar/100.000 miles (160.000km). Dit klinkt dus als 66kW.
Zo hoort communicatie te zijn, Opel Nederland!
Nu zijn jullie aan zet!!!
[edit]
Heb Opel Nederland maar weer een mail gestuurd. Ik vraag hierbij iedereen met het "6883" pack dit ook te doen om de druk er op te houden.
Zo hoort communicatie te zijn, Opel Nederland!
Nu zijn jullie aan zet!!!
[edit]
Heb Opel Nederland maar weer een mail gestuurd. Ik vraag hierbij iedereen met het "6883" pack dit ook te doen om de druk er op te houden.
-
Donnie
- Newbie
- km-stand: 5000
Vandaag ook groot in het nieuws dat alle Chevrolet Bolts een nieuwe accu krijgen. Lijkt me toch pijnlijk als Opel zijnde dat je dan nog achterloopt in een veiligheidskwestie…
https://nos.nl/l/2394568
-
Roos
- Vaste klant
- km-stand: 25000
Goed voorbeeld doet volgen.... we hebben het regelmatig over de beroerde communicatie van Opel NL, maar hoe is het in de rest van Europa, Duitsland bijvoorbeeld? Weet iemand dat?
- Ruwils
- Stamgast
Toch wel bizar dat juist de NOS geen enkele melding maakt van de Ampera-e.Donnie schreef:Vandaag ook groot in het nieuws dat alle Chevrolet Bolts een nieuwe accu krijgen. Lijkt me toch pijnlijk als Opel zijnde dat je dan nog achterloopt in een veiligheidskwestie…
Ik vind het ronduit stuitend dat Opel Nederland zwijgt als het graf.
Laatst gewijzigd door Ruwils op za 21 aug 2021, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruwils
- Stamgast
IK volg het Duitse forum niet omdat ik de Duitse taal niet machtig ben dus heb helaas geen idee hoe communicatief Opel Duitsland is.Roos schreef:Goed voorbeeld doet volgen.... we hebben het regelmatig over de beroerde communicatie van Opel NL, maar hoe is het in de rest van Europa, Duitsland bijvoorbeeld? Weet iemand dat?
Noorwegen daarentegen hebben een week geleden al gemeld de batterijpacks te gaan vervangen.
-
Roos
- Vaste klant
- km-stand: 25000
Ben net gaan kijken op Duitse forum van alle Opel modellen, viel niets over brand etc gelijk op, wel een heel ander verhaal uit 2017 over test afstanden Ampera-e....
Opel Ampera-e fährt über 750 Kilometer mit einer Batterieladung
Veröffentlicht: 13.09.2017 16:241 Kommentar Kommentare
uperation). (ampnet/nic))
Met nieuwe accupakket van 66kW komt dat wellicht voor de liefhebbers ook binnen bereik

Opel Ampera-e fährt über 750 Kilometer mit einer Batterieladung
Veröffentlicht: 13.09.2017 16:241 Kommentar Kommentare
uperation). (ampnet/nic))
Met nieuwe accupakket van 66kW komt dat wellicht voor de liefhebbers ook binnen bereik