Ruben schreef:Ruwils schreef:Ruben schreef:Nice! Volgens mij is het bericht in Duitsland nog niet uit.
Hoeveel advocaten zouden er door Opel richting GM gestuurd zijn?

Of richting LG..

Dat doet GM al voor ze>
https://arstechnica.com/cars/2021/08/gm ... id-recall/
Irritant dat we moeten wachten, maar dit is wel de enige goede oplossing. Wij hebben een in 2019 geproduceerde Ampera e, best leuk dat de degradatie en garantie dan twee tot drie jaar later opnieuw gaat lopen, met een stukje extra opslag zelfs. Nog langer wachten bij de snellader straks
Ik heb nog steeds geen concurrerende auto gezien qua prijs, ruimte, vermogen en accu opslag.
Precies dit.
Ik ben ook nog steeds zeer in mijn sas met m'n Ampera-e en ben dan ook blij dat er nu uitsluitsel is m.b.t. de vervanging van de batterij en scheelt dit inderdaad weer twee tot drie jaar degradatie én krijgen we 8% meer capaciteit én nieuwe 8 jaar / 160.000 km garantie.
Leuk die buybacks of MSRP-swaps in Amerika, maar daar kun je een nieuwe vervangende Bolt terug krijgen/kopen, maar die worden hier niet verkocht. Wat blijft er dan voor ons over? Een Mokka met kleinere batterij, minder ruimte, minder vermogen? Een Corsa of de nieuwe Astra straks zijn geen optie, want dat zijn lage auto's.
Inderdaad is er gewoon geen alternatief voor onze Ampera-e's en blijf ik netjes wachten op de batterijvervanging en heb ik het geluk niet vaak lange afstanden te rijden dus heb ik voor de zekerheid zelf de auto op 80% gezet, ook omdat ik laad op mijn werk (wel zo ver mogelijk van de gevel af) en thuis staat deze gewoon op mijn oprit naast het huis want bij alle branden tot nu toe ontstonden deze vlak na het laden. Als ik op mijn werk de auto heb geladen tot 80% en ik rij daarna naar huis is de kans dat deze in brand vliegt wel heel erg klein.
Daarnaast houd ik de gezondheid van de batterij goed in de gaten door af en toe het voltage van alle 96 cellen uit te lezen. Als ik daar (te) grote voltageafwijkingen ga zien kan ik tijdig aan de bel trekken bij de dealer.