Hallo beste Donnie, Heb me aangemeld begin oktober tijdens die update, op 1 november km stand doorgemaild, was verzoek van dealer om dat begin iedere maand te doen, maaaar nog geen reactie op bankrekening gezien.Donnie schreef:Ik was even benieuwd wie van jullie ook al daadwerkelijk de vergoeding van Opel heeft ontvangen? Ik heb hem weken geleden al aangevraagd, zou allemaal in orde zijn gemaakt volgens de dealer en in de eerste week van november zouden de maanden september en oktober worden uitbetaald. Sindsdien is het akelig stil en op mijn mail van vorige week naar de stand van zaken ook niets meer vernomen. Vroeg me af of dit de enige dealer is die het nog niet geregeld heeft of dat anderen dit herkennen (helaas)?
Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
Ruben
- Bekende
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 14 mei 2020, 15:26
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Wij hebben nu een maand uitgekeerd gekregen via een creditnota.Donnie schreef:Ik was even benieuwd wie van jullie ook al daadwerkelijk de vergoeding van Opel heeft ontvangen? Ik heb hem weken geleden al aangevraagd, zou allemaal in orde zijn gemaakt volgens de dealer en in de eerste week van november zouden de maanden september en oktober worden uitbetaald. Sindsdien is het akelig stil en op mijn mail van vorige week naar de stand van zaken ook niets meer vernomen. Vroeg me af of dit de enige dealer is die het nog niet geregeld heeft of dat anderen dit herkennen (helaas)?
-
Geert2202
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 14:21
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Mijn dealer blijft nog steeds volhouden dat hij de vergoeding in één bedrag aan het einde uitkeert omdat elke maand te arbeidsintensief is. Ik ga daar niet mee akkoord maar hij reageert nergens op.Donnie schreef:Ik was even benieuwd wie van jullie ook al daadwerkelijk de vergoeding van Opel heeft ontvangen? Ik heb hem weken geleden al aangevraagd, zou allemaal in orde zijn gemaakt volgens de dealer en in de eerste week van november zouden de maanden september en oktober worden uitbetaald. Sindsdien is het akelig stil en op mijn mail van vorige week naar de stand van zaken ook niets meer vernomen. Vroeg me af of dit de enige dealer is die het nog niet geregeld heeft of dat anderen dit herkennen (helaas)?
-
Koenmeloen
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 19:14
- km-stand: 26000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Ik heb 14 dagen van oktober begin november ontvangen, dus vanaf het moment dat ik het aangekaart heb bij mijn dealer. Ik wacht begin december even af of ze dan alleen november (300 euro dus) betalen of ook nog de dagen tussen de update en half oktober (45 dagen) gaan uitkeren. Dit omdat de ANWB zegt dat de vergoeding loopt vanaf het moment van update en niet vanaf het moment dat je bent gaan vragen om de vergoeding. Wanneer ze niet uitkeren zal ik maar weer gaan bellen. Ik vind het echt schandalige service van Opel (toch een robuust Duits merk) dat ze zo met klanten omgaan.Donnie schreef:Ik was even benieuwd wie van jullie ook al daadwerkelijk de vergoeding van Opel heeft ontvangen? Ik heb hem weken geleden al aangevraagd, zou allemaal in orde zijn gemaakt volgens de dealer en in de eerste week van november zouden de maanden september en oktober worden uitbetaald. Sindsdien is het akelig stil en op mijn mail van vorige week naar de stand van zaken ook niets meer vernomen. Vroeg me af of dit de enige dealer is die het nog niet geregeld heeft of dat anderen dit herkennen (helaas)?
-
Cuprani
- Newbie
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 20 mar 2021, 17:12
- km-stand: 45000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
De dealers zijn zelfstandige ondernemers die een beroep moeten doen op Opel Nederland.
En daar wringt de schoen, zij moeten het voorschieten, en zijn bang dat ze het zelf niet vanuit Opel Nederland vergoed krijgen.
Dat is de reden dat de ene dealer er coulanter mee om gaat dan de andere dealer.
Heel veel dealer-(holdings) zijn zwaar ontevreden met hun importeur.
Om Opel dealer te mogen zijn moeten ze zich aan de richtlijnen van Opel Nederland houden, maar vaak komt het er bij garantie op neer dat het de dealers zelf ook enorm veel tijd en geld kost. Bijvoorbeeld bij het diagnose stellen van een probleem in de garantieperiode. Dat kost zo'n bedrijf vaak enorm veel tijd, en ze krijgen dan vanuit de importeur bijvoorbeeld alleen vergoed wat ze werkelijk repareren. Dan snap je ook waarom de dealers er niet blij mee zijn als jij de auto elders hebt gekocht of in onderhoud hebt, maar wel bij ze aanklopt voor garantie.
Dat zal straks niet anders zijn met het vervangen van de accu's. Opel zal straks onder laboratorium omstandigheden een meest ideale situatie gaan creëren hoe de accu's te vervangen. Als hier straks 20 uur arbeid voor staat is dat wat de dealer vergoed krijgt. Als een dealer er de eerste 5 keer vervolgens 30 uur over doet omdat het in de praktijk allemaal niet zo werkt als bedacht, dan kan de dealer fluiten naar zn centen.
Dit is slechts 1 voorbeeld. Er zijn tal van strenge en onrealistische regels die een importeur oplegt aan de dealers. Dan creëer je ook gewoon dat de dealers met dit soort regelingen wat terughoudend zijn.
En daar wringt de schoen, zij moeten het voorschieten, en zijn bang dat ze het zelf niet vanuit Opel Nederland vergoed krijgen.
Dat is de reden dat de ene dealer er coulanter mee om gaat dan de andere dealer.
Heel veel dealer-(holdings) zijn zwaar ontevreden met hun importeur.
Om Opel dealer te mogen zijn moeten ze zich aan de richtlijnen van Opel Nederland houden, maar vaak komt het er bij garantie op neer dat het de dealers zelf ook enorm veel tijd en geld kost. Bijvoorbeeld bij het diagnose stellen van een probleem in de garantieperiode. Dat kost zo'n bedrijf vaak enorm veel tijd, en ze krijgen dan vanuit de importeur bijvoorbeeld alleen vergoed wat ze werkelijk repareren. Dan snap je ook waarom de dealers er niet blij mee zijn als jij de auto elders hebt gekocht of in onderhoud hebt, maar wel bij ze aanklopt voor garantie.
Dat zal straks niet anders zijn met het vervangen van de accu's. Opel zal straks onder laboratorium omstandigheden een meest ideale situatie gaan creëren hoe de accu's te vervangen. Als hier straks 20 uur arbeid voor staat is dat wat de dealer vergoed krijgt. Als een dealer er de eerste 5 keer vervolgens 30 uur over doet omdat het in de praktijk allemaal niet zo werkt als bedacht, dan kan de dealer fluiten naar zn centen.
Dit is slechts 1 voorbeeld. Er zijn tal van strenge en onrealistische regels die een importeur oplegt aan de dealers. Dan creëer je ook gewoon dat de dealers met dit soort regelingen wat terughoudend zijn.
- Ruwils
- Stamgast
- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Het klopt inderdaad dat de dealers ook het vuur aan de schenen wordt gelegd en ze moeite moeten doen voor deze compensatieregeling. Ik vind het dan ook belachelijk dat Opel Nederland hier de dealers mee opzadelt en de aanvraag en uitbetaling van de regeling niet gewoon direct vanuit het centrale hoofdkantoor wordt geregeld. De dealers hadden klanten die hierom vroegen dan simpelweg kunnen doorverwijzen naar Opel Nederland.
Wat de batterijvervanging betreft worden er geen losse modules vervangen maar het hele pack, dus "laboratorium" omstandigheden zijn niet nodig en is het vervangen van het hele pack relatief gezien simpel: stekkers loshalen, coolant aftappen, schroeven losdraaien en het oude pack er onder uit laten zakken. En met het nieuwe pack de omgekeerde volgorde.
Het enige waar ze de beschikking over moeten hebben is een speciale lift waarmee ze het pack onder de auto vandaan kunnen tillen. Maar dat is een investering die elke dealer sowieso moet maken aangezien er steeds meer elektrische auto's verkocht worden en ICE auto's steeds verder verdrongen worden. En waarschijnlijk beschikken veel dealers al over een dergelijke lift omdat er ook wel eens zware versnellingsbakken e.d. onder auto's vandaan gehaald moeten worden.
Wat de batterijvervanging betreft worden er geen losse modules vervangen maar het hele pack, dus "laboratorium" omstandigheden zijn niet nodig en is het vervangen van het hele pack relatief gezien simpel: stekkers loshalen, coolant aftappen, schroeven losdraaien en het oude pack er onder uit laten zakken. En met het nieuwe pack de omgekeerde volgorde.
Het enige waar ze de beschikking over moeten hebben is een speciale lift waarmee ze het pack onder de auto vandaan kunnen tillen. Maar dat is een investering die elke dealer sowieso moet maken aangezien er steeds meer elektrische auto's verkocht worden en ICE auto's steeds verder verdrongen worden. En waarschijnlijk beschikken veel dealers al over een dergelijke lift omdat er ook wel eens zware versnellingsbakken e.d. onder auto's vandaan gehaald moeten worden.
-
Defii
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 25 nov 2021, 10:23
- km-stand: 140000
- Lifetime: 99
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
[quote="Ruwils"]De recall wisten we natuurlijk al, daar hebben we immers een brief over ontvangen waarin staat dat we een nieuwe 8% grotere batterij krijgen met hernieuwde 8 jaar / 160.000km garantie.
Heeft iemand deze brief daadwerkelijk ontvangen?
Is het mogelijk om daar een kopie van te krijgen?
Heeft iemand deze brief daadwerkelijk ontvangen?
Is het mogelijk om daar een kopie van te krijgen?
- Ruwils
- Stamgast
- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Iedereen met een Ampera-e zou die brief moeten hebben ontvangen.Defii schreef:Ruwils schreef:De recall wisten we natuurlijk al, daar hebben we immers een brief over ontvangen waarin staat dat we een nieuwe 8% grotere batterij krijgen met hernieuwde 8 jaar / 160.000km garantie.
Heeft iemand deze brief daadwerkelijk ontvangen?
Is het mogelijk om daar een kopie van te krijgen?
Heb je je auto pas sinds kort?
-
bvs
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 22:37
- km-stand: 91000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Over de brief weet ik niets extra`s te vertellen. Ik heb hem gewoon gehad.Defii schreef:Ruwils schreef:De recall wisten we natuurlijk al, daar hebben we immers een brief over ontvangen waarin staat dat we een nieuwe 8% grotere batterij krijgen met hernieuwde 8 jaar / 160.000km garantie.
Heeft iemand deze brief daadwerkelijk ontvangen?
Is het mogelijk om daar een kopie van te krijgen?
Op de site van de RDW kun je wel zien of er bij jouw auto ook terugroepacties openstaan.
Je kunt inloggen met DigiD en dan de auto(s) bekijken die op jouw naam staat/staan.
Evt. vind je daar ook openstaande terugroepacties.
(Dit forum is trouwens een mooi forum waar ik al veel info vandaan heb over mijn auto)
- Ruwils
- Stamgast
- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Alle in Europa verkochte Ampere-E's vallen onder de terugroepactie en hebben de "foute" Koreaanse batterij die dus vervangen gaat worden. De 2020 Chevrolet Bolt is nooit als Ampera-E gebouwd omdat Opel daarvoor al door GM is verkocht aan PSA, het tegenwoordige Stellantis. Zo is mijn Ampera "bouwjaar 2020" op kenteken, maar is het in feite een 2019 model gelijk een de Chevrolet Bolt van 2019 die dus in de hoogste risicogroep valt. Mijn auto valt onder de laatst verkochte Ampera-E's en dat waren de allerlaatste voorraadmodellen waarna de productie is gestopt.bvs schreef:Over de brief weet ik niets extra`s te vertellen. Ik heb hem gewoon gehad.Defii schreef:Ruwils schreef:De recall wisten we natuurlijk al, daar hebben we immers een brief over ontvangen waarin staat dat we een nieuwe 8% grotere batterij krijgen met hernieuwde 8 jaar / 160.000km garantie.
Heeft iemand deze brief daadwerkelijk ontvangen?
Is het mogelijk om daar een kopie van te krijgen?
Op de site van de RDW kun je wel zien of er bij jouw auto ook terugroepacties openstaan.
Je kunt inloggen met DigiD en dan de auto(s) bekijken die op jouw naam staat/staan.
Evt. vind je daar ook openstaande terugroepacties.
(Dit forum is trouwens een mooi forum waar ik al veel info vandaan heb over mijn auto)