Dit is onzin.EV-Willy schreef:Ik heb in Januari dit jaar een gebruikte Ampera-e (bouwjaar juli 2020) gekocht bij een garagehouder in de provincie Groningen. Ik heb hem in onderhoud bij Opel Liewes in Roden die ook terugroepacties heeft uitgevoerd.
Ik heb Liewes gevraagd hoe ik van de terugroepactie gebruik kan maken. Als antwoord krijg ik te horen dat ik me moet melden bij de dealer waar ik de auto heb gekocht. Maar het bedrijf waarvan ik de auto heb gekocht is geen Opel-dealer. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt?
Alvast dank voor jullie hulp!
Willy
Ik heb mijn Ampera-E van bouwjaar februari 2020 in augustus vorig jaar nieuw gekocht bij een Opel dealer in Den Bosch omdat die nog Ampera-E's in voorraad had staan en ik voor mijn Leaf een goed inruilaanbod kreeg.
Daarna is hij meteen in onderhoud gegaan bij mijn huidige Opel dealer in Hoorn die (na wat heen- en weer gemail en gebel) de compensatieregeling uiteindelijk in gang heeft gezet. Opel Nederland moet deze dan goedkeuren en de dealer krijgt dit gewoon vergoed van Opel Nederland. Het is alleen wat administratief werk. Maar aangezien mijn auto daar in onderhoud is, lijkt me dat geen probleem en heb ik mijn dealer daar ook niet moeilijk over horen doen.
Als jouw dealer echt om die reden weigert zou ik mijn auto naar een andere dealer in onderhoud brengen. Het gaat immers om een fabrieksgarantie issue, dus dat kost een dealer niks behalve wat administratief werk en het voorschieten van de compensatie. Dit is gewoon een service van de dealer naar de klant toe. En anders Opel Nederland bellen of achterhalen bij welke dealer de auto nieuw is aangeschaft en daar de aanvraag doen.