Wie heeft er al een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Unit106
Moderator
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: Wie heeft er al een Ampera?

Bericht door Unit106 »

Ivo schreef:Goed om te horen dat Driessen zijn best doet, kunnen ze vast oefenen voor als ik hem ga ophalen :lol:

Insteekelementen in de velgen :?: Vertel :!:
Zie de Ampera brochure http://www.opel.nl/showroom/files/pdf/n ... ochure.pdf

Bladzijde 37
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Unit106 schreef:
Ivo schreef:Goed om te horen dat Driessen zijn best doet, kunnen ze vast oefenen voor als ik hem ga ophalen :lol:

Insteekelementen in de velgen :?: Vertel :!:
Zie de Ampera brochure http://www.opel.nl/showroom/files/pdf/n ... ochure.pdf

Bladzijde 37
Die folder heb ik nog nooit gezien, thanks! :shifty:
Die elementen zijn toch standaard zwart, maar als optie dus in 3 kleuren leverbaar, als ik het zo zie? Want alle foto's laten zwarte vlakken in de velgen zien, standaard :?

En ik maar denken dat Frosted Nickel ook grijze strepen in de stoelen gaf, maar volgens deze folder niet :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Unit106
Moderator

Bericht door Unit106 »

Ivo schreef: Die folder heb ik nog nooit gezien, thanks! :shifty:
Die elementen zijn toch standaard zwart, maar als optie dus in 3 kleuren leverbaar, als ik het zo zie? Want alle foto's laten zwarte vlakken in de velgen zien, standaard :?

En ik maar denken dat Frosted Nickel ook grijze strepen in de stoelen gaf, maar volgens deze folder niet :thumbup:
Zo komt het bij mij inderdaad ook over!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
ErwinHayen
Newbie
Auto: Bolt

Bericht door ErwinHayen »

Hallo Ivo, Iedereen.
Ik heb mijn Ampera vorige week donderdag ontvangen. Ik post nu pas omdat ik vrijdagmorgen geveld ben (letterlijk) door een geknelde zenuw in de rug waardoor ik zelfs geen PC meer kon bedienen. Ik heb de daaropvolgende drie dagen zelfs niet naar mijn wagen kunnen kijken. Frustratie ten top!
Nu gaat het weer een pak beter, ik kan sinds gisteren zelfs met de wagen rijden. Heerlijk!
Het is zonder meer een formidabele auto. De digitale toys vereisen wel enige oefening en tijd om ze onder de knie te krijgen, maar al met al valt het best mee.
Het is in de praktijk niet simpel om steeds zo economisch mogelijk te rijden, want de wagen nodigt uit tot stevig optrekken.
Het heerlijke koppel en de manier waarop het afgegeven word werkt verslavend. Ook het afremmen in de "L" stand werkt uitstekend en is uitermate praktisch. Hééél mooi werk van de Opel ingenieurs! Proficiat. Ze hebben een schitterende elektrische rijmachine gebouwd!
Kwa verbruik zit ik momenteel op 2,5ltr Benzine gemiddeld, elektrisch moet ik nog een paar testjes doen met mijn meter, maar die zegt me momenteel 40Kwh gebruikt te hebben voor ongeveer 150 km, wat mij veel lijkt.... de meter staat enkel op mijn laadpunt maar ik wil toch even nakijken of dit klopt....
Er zijn echter ook enkele minpuntjes te noteren....
Zo zijn de ruitenwissers bijvoorbeeld niet automatisch? onbegrijpelijk op een auto in deze prijsklasse waar trouwens al de rest wel automatisch is?
Ik heb ook een klein "kraakje" ergens aan de achterklep. Daar zijn we nu nog naar op zoek.
Het ontbreken van de PDA app vindt ik ook een minpuntje. Twee weken geleden reed ik met een leaf (ook een prima wagen, jammer van de "range") die heeft dat wel en het is pracktisch om je wagen op te volgen.
Verder ben ik zelf tot de constatie moeten komen dat de lader die bij mijn wagen geleverd werd, beperkt is tot slechts 2 standen!? 6 en 10A. Ik kan dus niet op 12 of 16A laden, tenzij ik een station zet....
Dat laatste vindt ik eerlijk gezegd niet zo netjes van Opel, omdat er toch overal van 16A en 3h40 laadtijd gesproken word....
Zo, ik hoop dat dit mijn laattijdigheid een beetje goedmaakt, tot gauw!
Michael
Stamgast

Bericht door Michael »

Je hebt niet eens de L stand nodig om nieuwe energie op te slaan in je auto. Als je geleidelijk aan remt ( zachtjes je rem in trappen als je weet dat je moet stoppen ) dan kan je zo 1 tot 1.5 kwh terug leveren aan je auto. Het is dus niet remmen omdat je moet remmen, maar remmen om zoveel mogelijk energie terug te winnen, zonder dat dit hindert hoeft te zijn voor andere weg gebruikers.
Henri
Stamgast
km-stand: 166000
Lifetime: 2
Auto: Ampera

Bericht door Henri »

Klopt de lader uit de Ampera heeft maar 2 standen 6 en 10 amp, was in het eerste plannen anders inderdaad 4 standen en max 16 amp .Echter er zijn de VS een paar garages (inclusief de daarin aan het opladen Volt) afgebrand waarschijnlijk doordat de huis tuin en keuken stopcontacten teveel continue stroom niet aan konden...en ik vermoed dat ze dat risico met de Ampera niet wilde nemen...Zelfs bij 10 amp laden wordt de stekker in het stopcontact al aardig warm heb ik gemerkt, dus waarschijnlijk een wijs besluit...gewoon een wandlader kopen dat werkt prima en geen gedoe met kabel in/uit de auto..

inmiddels >1000 km op de teller en mijn Ampera is solar powered
ErwinHayen
Newbie

Bericht door ErwinHayen »

Ik heb intussen de vraag gesteld aan onze Opel contact I.V.M. de laadcapaciteit. Ik wacht nog op een antwoord, maar het lijkt me dan wel logisch gezien die branden.
Ik vind wel dat duidelijke communicatie wat dat betreft had gemogen, want het hypothekeert toch een stuk de praktische inzetbaarheid. 2 uur of 4 uur om even terug af te toppen is toch effe anders.
Een laadstation is voorlopig geen optie. Mijn wagebn is een leasewagen, ik weet niet of ik dat station over een paar jaar nog kan gebruiken....
Lambert
Newbie
km-stand: 13564
Lifetime: 5
Contacteer:

Bericht door Lambert »

Mijn Ampera gisteren gehaald.
Toen met vrienden naar de chevrolet dealer gereden om te vergelijken.
Mijn vrienden zijn geïnteresseerd en wilde de verschillen wel eens zien.
Op verzoek van de verkoper de Amera naast een Volt gezet om foto's
te maken. Was best grappig om de gezichten te zien toen wij aan
kwamen rijden. Stonden net enkele monteurs buiten. :D

Ivo: Ik had zo'n afdekvodje erbij. Zat onder de vloer van de bagageruimte.
Ik weet niet of je daar al gekeken hebt? rechter kant.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Lambert schreef:
Ivo: Ik had zo'n afdekvodje erbij. Zat onder de vloer van de bagageruimte.
Ik weet niet of je daar al gekeken hebt? rechter kant.
Bedankt voor de tip, maar ik de mijne nog niet :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
sniellis
Newbie
km-stand: 21440
Lifetime: 9
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door sniellis »

We hebben een meldcode, we hebben een kenteken en nu nog twee nachtjes slapen :)

Wie had er gedacht dat ik ooit nog is blij zou zijn met een opel
Plaats reactie