Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Werd vanmorgen gebeld door mijn dealer, er is een accu binnengekomen!
Maandag 14 november afspraak gemaakt om de auto te brengen, vervanging zou een dag of twee duren.
Jay!
Maandag 14 november afspraak gemaakt om de auto te brengen, vervanging zou een dag of twee duren.
Jay!
-
Roos
- Vaste klant
- km-stand: 25000
Dat heb je verdient met al je bijdragen aan dit forum....... denk dat ze opdracht uit US hebben gekregen om jou voorrang te geven.Ruwils schreef:Werd vanmorgen gebeld door mijn dealer, er is een accu binnengekomen!
Maandag 14 november afspraak gemaakt om de auto te brengen, zou een dag of twee duren.
Jay!
- Ruwils
- Stamgast
Haha, zou je denken!Roos schreef:Dat heb je verdient met al je bijdragen aan dit forum....... denk dat ze opdracht uit US hebben gekregen om jou voorrang te geven.Ruwils schreef:Werd vanmorgen gebeld door mijn dealer, er is een accu binnengekomen!
Jay!
-
Rovenius
- Newbie
- km-stand: 90000
Aanvankelijk deed mijn dealer ook heel moeilijk. Toen ik juridische stappen aankondigde kreeg ik ineens met terugwerkende kracht de vergoeding. Die wordt sindsdien keurig elke maand bijgeschreven. Ik zou het proberen als ik jou was. En als ze volharden daadwerkelijk een advocaat inschakelen. Opel heeft juridisch gezien geen poot om op te staan.Jan Slomp schreef:Hier ook geen terugroepactie geregistreerd bij RDW en ook geen nieuwe accu. Probeer nog steeds via de dealer de compensatieregeling te krijgen maar tot nu toe geen succes. Iemand tips?
-
reinoudd
- Newbie
- km-stand: 78541
De compensatieregeling is een recht. Opel probeert de regeling te laten ingaan vanaf het moment dat je kunt aangeven dat je hinder ondervindt van de beperkte actieradius. Dat is kennelijk niet het moment dat je de actieradiusbeperkende software hebt laten installeren, maar het moment dat je daadwerkelijk hebt geklaagd over de kleinere actieradius. Zelf ontvang ik de compensatie sinds februari van dit jaar, €12,10 per dag. Omdat mijn bijna 5 jaar oude Ampera-accu nog geen tekenen van degradatie vertoont en ik met de actieradius nu redelijk uitkom, mag van mij de compensatie nog wel een tijdje doorgaan. Overigens wordt de compensatie eigenlijk betaald door LG die Chevrolet [de maker van de Ampera-e] $1,8 miljard heeft moeten betalen voor de beschadigde accu's.
- Ruwils
- Stamgast
Wat ik me afvraag is of forumleden, waarvan hun accu al vervangen is, hier ook bewijs of een certificaat o.i.d. bij hebben gekregen waarop staat dat de nieuwe 8 jaar of 160.000km garantie is ingegaan op moment van vervanging en bij de huidige kilometerstand.
-
Ger Teunis
- Newbie
- km-stand: 115000
Wij in ieder geval niet; heb wel een foto gemaakt van zowel datum & tijd en kilometerstand tijdens ophalen.Ruwils schreef:Wat ik me afvraag is of forumleden, waarvan hun accu al vervangen is, hier ook bewijs of een certificaat o.i.d. bij hebben gekregen waarop staat dat de nieuwe 8 jaar of 160.000km garantie is ingegaan op moment van vervanging en bij de huidige kilometerstand.
De opel dealer zelf zegt dat ze dit zelf registreren, we kijken over een week nog eens op de "mijn opel" website.
-
Heinemancp
- Newbie
- km-stand: 89000
- Lifetime: 1
Nu heb ik mijn auto slechts twee maanden en een beetje, nog geen onderhoud gehad en niet van plan om in onderhoud te brengen bij een OPEL dealer - gezien de arrogantie toen ik een prijs opvroeg voor " regulier 100k onderhoud".
Waar kan ik de voorwaarden van de dagvergoeding terugvinden? En moet deze geclaimed worden bij een OPEL dealer waar de auto gekocht is, in onderhoud is of andere dealer?
Waar kan ik de voorwaarden van de dagvergoeding terugvinden? En moet deze geclaimed worden bij een OPEL dealer waar de auto gekocht is, in onderhoud is of andere dealer?
- Ruwils
- Stamgast
Vanmorgen de auto bij mijn dealer afgeleverd met nagenoeg lege accu met nog een kilometer of 27 te gaan (plm. 10 procent). Er waren drie (!) batterijpakketten bij de dealer binnengekomen en stonden er drie enorme kratten in de werkplaats waarvan dus eentje voor mij.
Dit gaat 'em worden:

Heb als leenauto een Corsa automaat (benzine, yuck!) meegekregen met een schokkende automaat..
Maarja, het is maar voor een dagje of twee en ben vrij vandaag en morgen dus vind het wel best zo.
Als alles goed gaat kan ik hem morgen weer ophalen.
Ik ben op zich wel blij dat het een tijdje geduurd heeft, want in het afgelopen jaar hebben ze nog mooi de tijd gehad om eventuele "aanloopproblemen" van de nieuwe batterij te kunnen oplossen/verbeteren en ervaring op te doen.
Aan beide zijden op de krat staat "Rev 3" vermeld wat kan suggereren dat dit inmiddels een derde versie is van de vervangende batterij.
Dit gaat 'em worden:

Heb als leenauto een Corsa automaat (benzine, yuck!) meegekregen met een schokkende automaat..
Maarja, het is maar voor een dagje of twee en ben vrij vandaag en morgen dus vind het wel best zo.
Als alles goed gaat kan ik hem morgen weer ophalen.
Ik ben op zich wel blij dat het een tijdje geduurd heeft, want in het afgelopen jaar hebben ze nog mooi de tijd gehad om eventuele "aanloopproblemen" van de nieuwe batterij te kunnen oplossen/verbeteren en ervaring op te doen.
Aan beide zijden op de krat staat "Rev 3" vermeld wat kan suggereren dat dit inmiddels een derde versie is van de vervangende batterij.
- Ruwils
- Stamgast
Hij staat weer op de oprit.
Even na 11 uur vanmorgen werd ik gebeld door de dealer dat de auto klaar was.
Bij het ophalen zei ik nog dat ik het snel vond zijn gegaan. Daarop zei de receptionist dat ze er vorige week al twee gedaan hadden en dat de monteur die dit werk doet ondertussen ervaring had.
Met die van mij erbij en de twee kratten die er nog stonden doen ze er deze maand vijf. Dus het lijkt erop dat de vaart erin komt nu.
De auto was netjes vol geladen en rijd prima! Even met de OBD2 dongle en Enginelink de voltages bekeken en die zagen er verder gewoon prima uit, net als bij de oude batterij overigens.
De GOM-meter gaf nog maar iets meer dan 300 kilometer aan, dus die moet zich nog helemaal inleren.
De dealer overhandigde mij meteen een creditnota voor de laatste anderhalve maand compensatie tot 14 november 'a €450,-. Ik ben wel blij dat het allemaal achter de rug is en er nu een verse nieuwe en grotere batterij in zit!
Alles mooi nieuw zwart van onderen.
Hieronder de nieuwe sticker met de oude als referentie eronder.
Sticker nieuw batterijpack 64kWh:

Sticker oud batterijpack 57kWh:

Even na 11 uur vanmorgen werd ik gebeld door de dealer dat de auto klaar was.
Bij het ophalen zei ik nog dat ik het snel vond zijn gegaan. Daarop zei de receptionist dat ze er vorige week al twee gedaan hadden en dat de monteur die dit werk doet ondertussen ervaring had.
Met die van mij erbij en de twee kratten die er nog stonden doen ze er deze maand vijf. Dus het lijkt erop dat de vaart erin komt nu.
De auto was netjes vol geladen en rijd prima! Even met de OBD2 dongle en Enginelink de voltages bekeken en die zagen er verder gewoon prima uit, net als bij de oude batterij overigens.
De GOM-meter gaf nog maar iets meer dan 300 kilometer aan, dus die moet zich nog helemaal inleren.
De dealer overhandigde mij meteen een creditnota voor de laatste anderhalve maand compensatie tot 14 november 'a €450,-. Ik ben wel blij dat het allemaal achter de rug is en er nu een verse nieuwe en grotere batterij in zit!
Alles mooi nieuw zwart van onderen.
Hieronder de nieuwe sticker met de oude als referentie eronder.
Sticker nieuw batterijpack 64kWh:

Sticker oud batterijpack 57kWh: