Even na 11 uur vanmorgen werd ik gebeld door de dealer dat de auto klaar was.
Bij het ophalen zei ik nog dat ik het snel vond zijn gegaan. Daarop zei de receptionist dat ze er vorige week al twee gedaan hadden en dat de monteur die dit werk doet ondertussen ervaring had.
Met die van mij erbij en de twee kratten die er nog stonden doen ze er deze maand vijf. Dus het lijkt erop dat de vaart erin komt nu.
De auto was netjes vol geladen en rijd prima! Even met de OBD2 dongle en Enginelink de voltages bekeken en die zagen er verder gewoon prima uit, net als bij de oude batterij overigens.
De GOM-meter gaf nog maar iets meer dan 300 kilometer aan, dus die moet zich nog helemaal inleren.
De dealer overhandigde mij meteen een creditnota voor de laatste anderhalve maand compensatie tot 14 november 'a €450,-. Ik ben wel blij dat het allemaal achter de rug is en er nu een verse nieuwe en grotere batterij in zit!
Alles mooi nieuw zwart van onderen.
Hieronder de nieuwe sticker met de oude als referentie eronder.
Aan allen die wel de compensatie krijgen, kunnen jullie hier wat dealers noemen die deze wel uitbetalen en onder welke voorwaarden? Dan heb ik wat meer munitie om het ook voor elkaar te krijgen.
Jan Slomp schreef:Aan allen die wel de compensatie krijgen, kunnen jullie hier wat dealers noemen die deze wel uitbetalen en onder welke voorwaarden? Dan heb ik wat meer munitie om het ook voor elkaar te krijgen.
is er een janssen en van kouwen dealer in de buurt bij je ?
die hielpen mij ook gelijk.
Jan Slomp schreef:Aan allen die wel de compensatie krijgen, kunnen jullie hier wat dealers noemen die deze wel uitbetalen en onder welke voorwaarden? Dan heb ik wat meer munitie om het ook voor elkaar te krijgen.
De compensatieregeling is een recht. Opel probeert de regeling te laten ingaan vanaf het moment dat je kunt aangeven dat je hinder ondervindt van de beperkte actieradius. Dat is kennelijk niet het moment dat je de actieradiusbeperkende software hebt laten installeren, maar het moment dat je daadwerkelijk hebt geklaagd over de kleinere actieradius. Je moet dat aangeven bij de dealer. In mijn geval was dat Van Vliet in Woerden.
Ik werd zojuist gebeld door mijn Opel dealer Van Mossel, Goes, dat er een nieuwe accu voor me klaar ligt.
Werkplaats afspraak ingepland voor maandag 28 november.
Betreft een Ampera-E met kentekenregistratie in febr 2020. (bouwjaar 2019).
PS compensatie werd altijd netjes per maand uitbetaald, moest wel steeds de km-stand opgeven wat ik wat vreemd vond.
Inderdaad Ed er komt wat vaart in. Op dit moment vervangt Van Mossel Goes mijn accu. Werkplaats heeft mij afgelopen maandag gebeld voor de afspraak.
Is ook een Ampera E uit feb. 2020 dus denk ik bouwjaar 2019 en ook de compensatie keurig steeds ontvangen met opgave KM stand.
Als leenauto een Corsa met oude techniek en wat is dat wennen als je moet schakelen en ook een eind moet rijden (naar Hulst). Voor mij nooit meer een auto met een uitlaat en een versnellingsbak.
regis schreef:
Als leenauto een Corsa met oude techniek en wat is dat wennen als je moet schakelen en ook een eind moet rijden (naar Hulst). Voor mij nooit meer een auto met een uitlaat en een versnellingsbak.
Goed te lezen dat Van Mossel Goes er al meer heeft gedaan, dat geeft me een stukje zekerheid dat ze het juist doen
Hmm dat is idd even wennen weer. Ik heb altijd schakelbak gereden maar zou ook niet anders meer willen nu.