Mooi hoor!SlomeDuikelaar schreef:Donderdagochtend ga ik mijn auto inleveren voor de nieuwe batterij.
Ik ga zeker vragen om voldoende documentatie van de vervanging en de nieuwe garantie.
Mijn inschatting is dat dit zeker de auto zeer aantrekkelijk maakt voor de verkoop.
Zodra donderdag goed verlopen is, ga ik namelijk een Tesla model Y bestellen.
De model 3 was altijd mijn doel, toen ik van mijn Peugeot RCZ wilde overstappen naar elektrisch.
Vanwege de subsidie verlaging en de randvoorwaarden heb ik de Ampera-E gekocht.
Tegenwoordig is de model Y aantrekkelijker dan een model 3.
Zeker nu ik 6 dagen geleden een dochter heb gekregen![]()
Offtopic: Mochten jullie iemand weten die geïnteresseerd is in een Ampera-E Business Executive met nu circa 45000km.
Ik ben zelf hobby detailer, dus de auto staat er top bij in zijn coating en wordt 2 wekelijks met de hand vertroeteld
De Model Y zou ook mijn keuze zijn als ik een Tesla zou bestellen, want hoger model. Ik wil niet meer in een kart rijden. Ik heb twee collega's die een Model S hebben. Prachtige wagen, maar véél te laag.
Welke uitvoering heb je gekozen? De performance, de Long Range AWD of de achterwielaangedreven versie? Leuk weetje: die laatse heeft trouwens dezelfde acceleratiecijfers als de Ampera-e, 0-100 in 6,9 sec.
Maar boden ze geen aantrekkelijke inruil? Of doen ze daar niet aan?
Voordeel nu is dat de occasionprijzen letterlijk de pan uitrijzen en een jonge EV zeer aantrekkelijk is, vooral met een nagelnieuwe accu.
Alleen oppassen dat je de subsidie niet moet terugbetalen. Een van de voorwaarden was dat je de auto minimaal drie jaar in bezit moest hebben. Als je hem eerder verkoopt moet je wellicht (een deel) subsidie terugbetalen.