Rijden door Duitsland en in Oostenrijk

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats reactie
Matrox
Newbie
km-stand: 86000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Rijden door Duitsland en in Oostenrijk

Bericht door Matrox »

Hallo, we gaan binnenkort met de Ampera-e naar Oostenrijk. Is iemand onlangs nog door Duitsland gereden? Werkte de Ionity snelladers met de Ampera? Meen me te herinneren dat ik wel eens gelezen heb dat deze de Ampera niet herkennen en dan een communicatie fout geven.
We hebben een stuk of 4 laadpassen én de Ionity app, maar zou graag vooraf toch wel willen weten of het allemaal gaat werken.
We hebben ooit één keer bij Fastned geladen om de app onze auto te laten herkennen, maar voor de rest nooit een snellader nodig gehad (ook nauwelijks laadpalen trouwens, alles gaat moeiteloos met de Granny).

[edit]Inmiddels al verhaal gevonden op tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... D=ampera-evan iemand die ook in die richting ging. Dit zou zo te lezen geen probleem moeten zijn van iemand die ook in die richting ging. Dit zou zo te lezen geen probleem moeten zijn, mits je geen haast hebt[/edit]
4,5 jaar Volt. 90.000 km op iets minder dan 200 liter benzine.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.
Ruben
Vaste klant
km-stand: 0

Re: Rijden door Duitsland en in Oostenrijk

Bericht door Ruben »

We hebben eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Ionity.

Misschien leuk om ook eens Tesla laders te proberen, dat is een behoorlijk stuk goedkoper.

Veel plezier!
Matrox
Newbie
km-stand: 86000

Re: Rijden door Duitsland en in Oostenrijk

Bericht door Matrox »

Bedankt voor je reactie. Goed om een ander geluid te horen. We nemen een maand-abbo bij Ionity. Benieuwd naar gedrag van ons karretje in de bergen.
Even een testje gedaan bij een Ionity later waar ik langs kwam. In eerste instantie werd de auto niet herkend, andere paal geprobeerd, en dat ging zoals gehoopt. Haalde zowaar 43 kWh terwijl hij nog op bijna 60% was.
4,5 jaar Volt. 90.000 km op iets minder dan 200 liter benzine.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.
Plaats reactie