Hoi,
Dit is mijn eerste auto met leren bekleding. Nu zie ik wel eens oudere auto's met leren bekleding wat er niet zo mooi meer uitziet. Uitgedroogd en of glimmend van het vet.
Dus wat moet ik gebruiken voor bescherming. Kan ik bijvoorbeeld iets als anti-rain spray er op spuiten om het te beschermen? En wat moet ik regelmatig doen om het te onderhouden. Waar mee schoonmaken en waarmee voeden.
Hoe voorkom ik dat ik de verkeerde combi gebruik, dat het leer gaat glimmen en of spekglad wordt?
Is het overigens wel echt leer of is het iets als leatherette of zo?
onderhoud lederenbekleding
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Re: onderhoud lederenbekleding
Het is volgens mij slechts deel echt leer, ik heb behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal in gedachten.
Belangrijkste is dat je het schoon houdt. Vuil laat uiteindelijk het leer glimmen, omdat het "slijpt", zo is mij wijs gemaakt. Voordeel is dat dat pas na jaren gebeurt en dan lever ik de auto weer netjes in
En diverse auto fora raden BMW onderhoudspul aan, heb ik zelf ook. Verder gewoon regelmatig vochtig doekje eroverheen.
Belangrijkste is dat je het schoon houdt. Vuil laat uiteindelijk het leer glimmen, omdat het "slijpt", zo is mij wijs gemaakt. Voordeel is dat dat pas na jaren gebeurt en dan lever ik de auto weer netjes in
En diverse auto fora raden BMW onderhoudspul aan, heb ik zelf ook. Verder gewoon regelmatig vochtig doekje eroverheen.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Calypso
- Bekende
- km-stand: 12500
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- Contacteer:
Re: onderhoud lederenbekleding
Hanzzzz,
Ik heb indertijd de leren bekleding van de stoelen van mijn BMW Z3M gerestaureerd. Mocht je interesse hebben in hoe je het leer onderhoudt (en repareert), geef dan effe een PB.
Gr. Frank
Ik heb indertijd de leren bekleding van de stoelen van mijn BMW Z3M gerestaureerd. Mocht je interesse hebben in hoe je het leer onderhoudt (en repareert), geef dan effe een PB.
Gr. Frank