Bekeuring voor parkeren bij laadpaal in 10ct gebied

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
markiemark
Newbie
km-stand: 40000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e

Bekeuring voor parkeren bij laadpaal in 10ct gebied

Bericht door markiemark »

All

In het kader van de werkverschaffing heb ik een bekeuring (naheffing) ontvangen van Cition (voorheen parkeerbeheer) in Amsterdam voor het niet betalen van het 10cts tarief in de winkelstraat waar de laadpaal staat. Terwijl ik aan het laden was. 54 euro. Hele diepe zucht.

Iemand toevallig al een bezwaar ingediend of heb ik de twijfelachtige eer als eerste in de pen te mogen klimmen voor overijverige parkeerbeheerders in deze?

Dank,

Mark
Chevy Volt Nuclear
franc
Stamgast
km-stand: 136000
Lifetime: 48
Auto: Ampera

Re: Bekeuring voor parkeren bij laadpaal in 10ct gebied

Bericht door franc »

Er is helaas geen landelijk beleid voor wat betreft laadplekken. Iedere gemeente kan voor zich bepalen of tijdens het laden parkeergeld moet betalen en of de laadplek wel of niet gereserveerd is voor elektriche voertuigen.
Het staat ook slecht aangegeven. Ik weet nooit of ik nu wel of niet moet betalen.
De gemeente Heerlen maakt het helemaal bont: daar zijn laadplekken niet voorbehouden voor elektrsiche auto's en gewoon betaald. M.a.w. ze zijn altijd bezet door gewone auto's en je mag er niet langer dan een uur staan. Dus opladen lukt ook niet echt.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44

Bericht door Marco »

Almere schrijft 80 euro bekeuring als je met een niet EV auto op een EV plek staat en blauwe zone's gelden niet voor EV auto's. Er moet wel gewoon parkeergeld betaald worden voor EV auto.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Jeffrey Baljet
Vaste klant
km-stand: 12000
Lifetime: 0
Auto: Volt

Bericht door Jeffrey Baljet »

In Gorinchem zijn de plekken bij de laadpalen ook voor iedereen, en dit is ook in Eindhoven op industrieterrein de Hurk, waardoor er niet vaak plek is voor de EV voertuigen. Ik denk dan, zet dan geen paal neer.....
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

markiemark schreef:All

In het kader van de werkverschaffing heb ik een bekeuring (naheffing) ontvangen van Cition (voorheen parkeerbeheer) in Amsterdam voor het niet betalen van het 10cts tarief in de winkelstraat waar de laadpaal staat. Terwijl ik aan het laden was. 54 euro. Hele diepe zucht.

Iemand toevallig al een bezwaar ingediend of heb ik de twijfelachtige eer als eerste in de pen te mogen klimmen voor overijverige parkeerbeheerders in deze?

Dank,

Mark
Sinds 1 april 2012 geldt ook betaalplicht voor oplaadpunten in Amsterdam. Daar is op zich niets aan te doen (heeft niet zoveel te maken met de ijver van Cition). Wel vraag ik me af of de parkeerduurbeperking van 1 uur ook voor elektrische auto's geldt. Hoever kom je met 1 uur stroom? Stuur me anders even een DM met het hele verhaal, dan kan ik het in Amsterdam voor je uitzoeken.

Let wel: als je bezwaar maakt, vermeldt altijd dat je gehoord wil worden, liefst in een hoorzitting. Wettelijk hoeft men je namelijk alleen te horen, als je erom verzoekt.

Ik merk dat je hier niet blij mee bent, maar parkeerbeheer is geen werkverschaffing maar noodzakelijk in de grote stad. Is niet anders.

Groet, Alex van der Woerd
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

markiemark schreef:All

Dank,

Mark
De enige tip die ik je kan geven is om de gegevens op de naheffing goed te controleren met de feitelijke gegevens, in het verleden heb ik talloze bonnen gehad, waarbij cijfers van kenteken, dag, datum of tijd etc. onjuist (vaak cijfers omgedraaid) stonden vermeld. Heeft mij honderden Euro's opgeleverd.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Jan van Die
Vaste klant
km-stand: 56787

Bericht door Jan van Die »

Ik heb een aantal maanden geleden in Amsterdam geladen in de veronderstelling dat het parkeren gratis was.
Mooie brief naar Cition gestuurd, maar ze gaven geen krimp.
Op mijn argument dat je buiten Amsterdam moeilijk op de hoogte blijft van wijzigingen in de hoofdstedelijke parkeerregels, werd niet ingegaan. Betalen!
Zzzoemm...
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

Jan van Die schreef:Ik heb een aantal maanden geleden in Amsterdam geladen in de veronderstelling dat het parkeren gratis was.
Mooie brief naar Cition gestuurd, maar ze gaven geen krimp.
Op mijn argument dat je buiten Amsterdam moeilijk op de hoogte blijft van wijzigingen in de hoofdstedelijke parkeerregels, werd niet ingegaan. Betalen!
Beste Jan,

Dat is sinds 1 april 2012 verleden tijd. Dat is in de maanden daarvoor vrij uitvoerig gecommuniceerd.

Ik ga eens proberen of ik eenvoudig kan achterhalen welke specifieke parkeerregels voor EV's er in het land gelden. Ik ken de parkeermarkt en ik ken de oplaadpuntenmarkt. Als het mij niet lukt......

Groet, Alex van der Woerd
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Marcello
Bekende
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Marcello »

Als na 1 april is niets aan te doen. Het is duidelijk gecommuniceerd en op de site van Cition ook terug te vinden en zelfs op de gemeente site van Amsterdam. Overigens is er geen parkeerduur zolang je maar wel aan de kabel hangt en parkeergeld betaald.

Groet,
Marcel
Lithium White , PodPoint, zwart dak wrap, 19" bi-color, xenon
markiemark
Newbie
km-stand: 40000
Auto: Ampera-e

Bericht door markiemark »

Marcel

Ik heb een vergunning voor dat gebied en was aan het laden. Toch heb ik een bekeuring vanwege het feit dat het een 10 cents parkeergebied is (maximaal een uur, maar voor 10ct) vanwege de winkels en de dappermarkt.

Dus kun je me de bron van je kennis openbaren, dan heb ik ammunitie voor mijn bezwaarschrift (vanavond toch niets beters te doen *zucht*)

Dank, groet,

Mark
Chevy Volt Nuclear
Plaats reactie