Even voorstellen
Even voorstellen
Goedemorgen,
Gister de Ampera in ontvangst mogen nemen. Rijdt prive een Opel Zafira en zakelijk tot voor kort met Greenwheels. Daarvoor zakelijk Audi & Nissan.
Rijden gister ging super, bij thuiskomst na wat zoeken het juiste stopcontact gevonden en het laden begonnen. Auto gaf ook aan dat geladen werd, groene lamp brandde. Alles liep keurig. Echter vanacht ineens alarm en een knipperende oranje bol. Auto doet nu helemaal niks meer, lijkt wel of alles helemaal leeg is.
Balen en dus geen goede eerste indruk.
Gister de Ampera in ontvangst mogen nemen. Rijdt prive een Opel Zafira en zakelijk tot voor kort met Greenwheels. Daarvoor zakelijk Audi & Nissan.
Rijden gister ging super, bij thuiskomst na wat zoeken het juiste stopcontact gevonden en het laden begonnen. Auto gaf ook aan dat geladen werd, groene lamp brandde. Alles liep keurig. Echter vanacht ineens alarm en een knipperende oranje bol. Auto doet nu helemaal niks meer, lijkt wel of alles helemaal leeg is.
Balen en dus geen goede eerste indruk.
- volt-NL
- Stamgast
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Even voorstellen
Dat is balen! Wat zei de dealer?
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
Kom net terug van de dealer: Op zich wel interessant hoe dit loopt:
1) we kopen als bedrijf (niet leasen dus) een auto van 50.000 euro
2) de auto valt totaal stil in de eerste nacht
3) ik bel de dealer welke me verwijst naar een schade nummer van Opel
4) Melden van de klacht, daarna komt de ANWB langs
5) meneer van ANWB (erg vriendelijk) zegt dat ie nog nooit iets aan een Ampera gedaan heeft, maar komt tot de conclusie dat de accu (dus niet het batterypack) leeg is. Hij krijgt de auto weer aan de gang en rijdt achter me aan naar de dealer.
6) Dealer was erg vriendelijk en vervangt de accu (die in de kofferbak zit) kostenloos. Ook krijg ik de tip om toch echt maar een laadpaal aan te schaffen of er voor te zorgen dat ik minimaal 230V op de stekkerdoos heb, anders gaat dit probleem hoogstwaarschijnlijk blijven.
Jammere is nu dat ik geen gratis laadpaal kan krijgen omdat de auto gekocht is voordat de nu lopende actie (paal thuis) begonnen is.
Leuke auto, maar dus wel een moeilijke start van de samenwerking met de Ampera
. Eens kijken hoe het allemaal verder gaat nu.
1) we kopen als bedrijf (niet leasen dus) een auto van 50.000 euro
2) de auto valt totaal stil in de eerste nacht
3) ik bel de dealer welke me verwijst naar een schade nummer van Opel
4) Melden van de klacht, daarna komt de ANWB langs
5) meneer van ANWB (erg vriendelijk) zegt dat ie nog nooit iets aan een Ampera gedaan heeft, maar komt tot de conclusie dat de accu (dus niet het batterypack) leeg is. Hij krijgt de auto weer aan de gang en rijdt achter me aan naar de dealer.
6) Dealer was erg vriendelijk en vervangt de accu (die in de kofferbak zit) kostenloos. Ook krijg ik de tip om toch echt maar een laadpaal aan te schaffen of er voor te zorgen dat ik minimaal 230V op de stekkerdoos heb, anders gaat dit probleem hoogstwaarschijnlijk blijven.
Jammere is nu dat ik geen gratis laadpaal kan krijgen omdat de auto gekocht is voordat de nu lopende actie (paal thuis) begonnen is.
Leuke auto, maar dus wel een moeilijke start van de samenwerking met de Ampera
-
WimZ
- Newbie
- km-stand: 43000
- Lifetime: 28
- Auto: Bolt
- Contacteer:
Wat een onzin! Laadpaal heeft toch niets met je "start" accu te maken.
dat lijkt mij dus ook niet, maar ik heb de dealer nog gebeld en gevraagd of ik nu wel of niet thuis kan opladen met die thuislader. Dealer adviseert om het echt via een paal te doen, anders en ik citeer: 'is de kans groot dat we weer moeten uitlezen'.WimZ schreef:Wat een onzin! Laadpaal heeft toch niets met je "start" accu te maken.
Heb dus ook maar even met thenewmotion gebeld, en die komen nu langs om een offerte te maken voor een LoLo.
- mc_alistair
- Moderator
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Bizar verhaal dit... Maar als ik dit zo lees zou ik in ieder geval een andere dealer zoeken voor je onderhoud want deze weet nix van Ampera's af.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
-
WimZ
- Newbie
- km-stand: 43000
- Lifetime: 28
- Auto: Bolt
- Contacteer:
Ik krijg volgende week pas mijn laadpaal en laad iedere dag nu met de gewone thuislaadsnoer, geen enkel probleem. Het is alleen langzamer,maar dezelfde stroom, stinkt niet en de ampera rijdt ook hier gewoon zijn kilometers mee en start iedere ochtend en middag snel op
- boeuf
- Harde kern
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Echt een beschamend onzinnig verhaal van die Opol dealer. Als dit werkelijk zo is, zou er dus iets mis zijn met je Ampera of de meegeleverde lader. In beide gevallen ligt de bal bij de dealer, probleem oplossen of lader vervangen (die zijn namelijk niet altijd van de meest fantastische kwaliteit). Ik zou zeker om dat laatste vragen, of in elk geval een ander exemplaar lenen om te testen of het weer gebeurt (je kunt altijd jump-starten met de aansluitpunten onder de motorkap, zie handleiding).Joep schreef:Dealer adviseert om het echt via een paal te doen, anders en ik citeer: 'is de kans groot dat we weer moeten uitlezen'.
Succes..!
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
-
Ampera34
- Vaste klant
- km-stand: 21164
- Lifetime: 17
- Auto: Ampera
gewoon de "normale accu" die, of leeg, of defect is. Staat hier nog ergens een draadje over, als die leeg is dan valt blijkbaar verder alles uit. Maar in ieder geval een slecht begin van je Ampera tijdperk
Maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het rijplezier dat de auto geeft.
En vergeet niet (als pleister op de wond) dat hier op het forum mensen zitten die bij de eerste Pioniers hoorden, nou die hebben helemaaaaaal een super-indruk gekregen van de Opel organisatie...
Die werden van het kastje naar de muur gestuurd...ombouwprocedures, auto zoek, etc etc, we kunnen er bijna een boek over schrijven.
Maar nogmaals, de auto is het allemaal waard geweest
En vergeet niet (als pleister op de wond) dat hier op het forum mensen zitten die bij de eerste Pioniers hoorden, nou die hebben helemaaaaaal een super-indruk gekregen van de Opel organisatie...
Maar nogmaals, de auto is het allemaal waard geweest
Dank voor alle reacties. Ik krijg het allemaal wel weer gefixed. Het is een geweldige auto, en ik rijd er nu al 2 dagen met veel plezier in. Geweldige ervaring.
De dealer is overigens erg behulpzaam hoor.
De dealer is overigens erg behulpzaam hoor.