Nog een Lithium White in Lelystad

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
go4it
Newbie
km-stand: 20100
Lifetime: 35
Auto: Ampera

Nog een Lithium White in Lelystad

Bericht door go4it »

Mijn donkerblauwe Lancia Kappa 2.4 uit 2000 was aan vervanging toe (onderhoudskosten werden te hoog).
Na een tip van een collega zzp-er in de IT (bedankt Jeroen!) verdiept in de Opel Ampera.
Vanwege fiscale voordelen (WIA, VAMIL, geen bijtelling, geen mrb) de knop doorgehakt.
Half februari besteld (Lithium White, full options) en uiteindelijk 5 juli opgehaald.
Heb er nu bijna 1700 km mee gereden en bevalt prima.

Direct na bestelling ook gratis oplaadpaal aangevraagd via stichting e-laad, maar zij waren nog met gemeente Lelystad in onderhandeling over de contracten. Pas nadat ik de auto twee weken in bezit had, van de gemeente vernomen dat mijn aanvraag is afgewezen vanwege 'parkeergelegenheid op eigen terrein'. (drive-in woning). Nu op zoek naar de beste manier van laden en tot die tijd gewoon in het stopcontact van de garage op 10V (wel aparte groep). Jammer dat The New Motion nu pas met die actie komt voor twee gratis laadpalen!

Via een relatie op dit forum terecht gekomen (bedankt Jeffrey!) en mij zojuist geregistreerd.
Ben heel blij met dit forum, want allerlei vragen die ik had worden hier beantwoord en er zijn goeie tips. Ga zo door!

Govert Schipper (go4it)
Lelystad
Kat9
Sponsor
km-stand: 150000
Lifetime: 23

Re: Nog een Lithium White in Lelystad

Bericht door Kat9 »

10V, dus 230A? :D
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

go4it schreef:Direct na bestelling ook gratis oplaadpaal aangevraagd via stichting e-laad, maar zij waren nog met gemeente Lelystad in onderhandeling over de contracten. Pas nadat ik de auto twee weken in bezit had, van de gemeente vernomen dat mijn aanvraag is afgewezen vanwege 'parkeergelegenheid op eigen terrein'. (drive-in woning).
Dit is op zich logisch, maar zowel e-laad als Lelystad hadden dit op dag één al kunnen zien. Op het forum is genoeg info over laadoplossingen.

Of gebruikte je de garage altijd voor andere dingen? Dan kan het lastig worden, als je daar nu je auto moet stallen.

Anyway, succes met de Ampera.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
go4it
Newbie

Bericht door go4it »

Kat9 schreef:10V, dus 230A? :D
Koen
Yep, slip of the finger...
go4it
Newbie

Bericht door go4it »

Alex schreef:Dit is op zich logisch, maar zowel e-laad als Lelystad hadden dit op dag één al kunnen zien. Op het forum is genoeg info over laadoplossingen.
Inderdaad, als ik dit zelf eerder had geweten, had ik die paal allang zelf geregeld, maar goed...
Alex schreef:Of gebruikte je de garage altijd voor andere dingen? Dan kan het lastig worden, als je daar nu je auto moet stallen.
De garage wordt als schuur/werkplaats/fietsenstalling gebruikt, dus ervoor parkeren is niet handig voor de doorgang. Het zal wel een paal op een frame worden halverwege, had hiervoor al een offerte liggen via The New Motion.
Jeffrey Baljet
Vaste klant
km-stand: 12000
Lifetime: 0
Auto: Volt

Bericht door Jeffrey Baljet »

Hey Govert, welkom. :-)
AmperBenzine
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door AmperBenzine »

Wat leuk om te lezen. Ik werk ook als ZZP'er in de IT. Ik ben werkzaam als consultant/software ontwikkelaar. Ook ik heb onder andere vanwege het fiscale voordeel voor de Ampera gekozen. Buiten dat is het een super innovatieve, mooie auto.
Plaats reactie