Nu een maand al met veel plezier op de weg in de Ampera. Met al die drempels hier op Ypenburg kijken de mensen er ook vaak van op. De Voltec lader wordt binnenkort aan m'n huis bevestigd, over niet al te lange tijd komen er ook nog eens zonnepanelen op het dak en de laadpaal op het werk gaat ook nog wel komen. Maar ondertussen gaat het eigenlijk ook wel aardig met de lader aan het stopcontact. Bij bezoek aan klanten is de vraag vooraf nu iedere keer of men mij aan de stroom kan hangen, en dat lukt zeer vaak. Met alle rijtips op dit forum het benzineverbruik tot nu weten te beperken tot 1,0/100 km. Voorlopig doel is een eerste keer tanken na 2500km...
Leuk om mee te mogen doen in de omslag naar een andere manier van gebruik van energie!
Lithium White ook op Ypenburg
- HaKa
- Vaste klant
- Berichten: 166
- Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 23:23
- km-stand: 85000
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Bennekom
Lithium White ook op Ypenburg
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
-
Marco
- Stamgast
- Berichten: 250
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 01:00
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
- Locatie: Almere
Re: Lithium White ook op Ypenburg
mooie kleur
je kan een kortere flap aan de voorkant bestellen, of zoals ik met een mes een goeie 4cm afsnijden. Dan kan je nl normaal zonder herrie over de drempels. 1,0 is wel indrukwekkend, je rijdt zo'n 60km per dag voornamelijk??
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
- HaKa
- Vaste klant
- Berichten: 166
- Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 23:23
- km-stand: 85000
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Bennekom
Re: Lithium White ook op Ypenburg
Dank je, vind de kleur inderdaad heel goed staan bij het totale ontwerp. Wit is de laatste tijd een modekleur, maar het staat lang niet alle auto's, en deze kleur wit is dan weer net wat specialer.
Ik heb de wagen natuurlijk nog maar relatief kort, en tot nu toe de lange ritten goeddeels nog kunnen vermijden. Ik lease deze auto en ben denk ik 1 van de heel weinige Ampera-rijders die 'm ondanks de 0% bijtelling nog puur zakelijk rijden, maar dat duurt tot 1 januari as.; nog even een naheffing over het eerste half jaar vermijden dus (geduld...geduld..). Vanwege de lease ga ik ook nog niet zelf snijden aan de flap, misschien bij een volgende beurt ofzo.
Met privé erbij zullen er wel wat vaker langere ritten komen. 1 van de overwegingen om deze auto te kiezen was overigens wel dat ik in m'n kilometeradministratie zag dat een overgroot deel van de ritten minder dan 60-70 km zijn. De laatste tijd eigenlijk voornamelijk projecten in de randstad en nabij.
Maar verder zorg ik er wel voor de auto eigenlijk altijd geladen zien te krijgen. Ik merk dat ik nog veel medewerking krijg als ik ergens naar toe rijd, men vindt het allemaal nog heel leuk. Ben wel bang dat als over een tijdje veel meer mensen elektrisch rijden dat minder wordt en die laadpalen niet meer bij de voordeur naast de directieplaatsen staan...
En met de tips op dit forum, stand-by rijden op de snelweg als je het toch niet gaat halen op de accu, en in L-mode rijden om elektriciteit te regenereren, is het benzineverbruik heel laag te houden, vind ik zelf ook wel de sport van deze auto.
Ik ben niet zo'n racer, maar het valt me wel op dat ik vaak ongemerkt in een wedstrijdje zit bij een stoplicht. Doordat de wagen zo snel doortrekt (terwijl het pedaal echt niet diep wordt ingedrukt) denkt menigeen dat je het er om doet en proberen ze je met veel toerengeweld te overbluffen. Daarnaast merk ik dat ook vogels op de weg blijkbaar afgaan op geluid, want ze vliegen later weg dan bij een benzine auto...
Ik heb de wagen natuurlijk nog maar relatief kort, en tot nu toe de lange ritten goeddeels nog kunnen vermijden. Ik lease deze auto en ben denk ik 1 van de heel weinige Ampera-rijders die 'm ondanks de 0% bijtelling nog puur zakelijk rijden, maar dat duurt tot 1 januari as.; nog even een naheffing over het eerste half jaar vermijden dus (geduld...geduld..). Vanwege de lease ga ik ook nog niet zelf snijden aan de flap, misschien bij een volgende beurt ofzo.
Met privé erbij zullen er wel wat vaker langere ritten komen. 1 van de overwegingen om deze auto te kiezen was overigens wel dat ik in m'n kilometeradministratie zag dat een overgroot deel van de ritten minder dan 60-70 km zijn. De laatste tijd eigenlijk voornamelijk projecten in de randstad en nabij.
Maar verder zorg ik er wel voor de auto eigenlijk altijd geladen zien te krijgen. Ik merk dat ik nog veel medewerking krijg als ik ergens naar toe rijd, men vindt het allemaal nog heel leuk. Ben wel bang dat als over een tijdje veel meer mensen elektrisch rijden dat minder wordt en die laadpalen niet meer bij de voordeur naast de directieplaatsen staan...
En met de tips op dit forum, stand-by rijden op de snelweg als je het toch niet gaat halen op de accu, en in L-mode rijden om elektriciteit te regenereren, is het benzineverbruik heel laag te houden, vind ik zelf ook wel de sport van deze auto.
Ik ben niet zo'n racer, maar het valt me wel op dat ik vaak ongemerkt in een wedstrijdje zit bij een stoplicht. Doordat de wagen zo snel doortrekt (terwijl het pedaal echt niet diep wordt ingedrukt) denkt menigeen dat je het er om doet en proberen ze je met veel toerengeweld te overbluffen. Daarnaast merk ik dat ook vogels op de weg blijkbaar afgaan op geluid, want ze vliegen later weg dan bij een benzine auto...
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km