Het bolletje wordt niet groen

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Volleybas
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Het bolletje wordt niet groen

Bericht door Volleybas »

Hi allemaal,

Vandaag voor het eerst een rare situatie. Zoals altijd leg ik mij ampera thuis aan de lader (de voltec uit de kofferbak.) En wat schetst mijn verbazing... Hij (de kader) staat op groen. (prima) de lampjes lopen even heen en weer ( prima) ... Echter de claxon gaat niet ... En het lampje op mijn dash blijft geel (dan weer knipperen dan weer continue) de voltec lader is driftig aan het proberen de auto aan laden te zetten lijkt het.... Maar geen reactie van de auto...

Ik alles opnieuw geprobeerd (alsof ik aan kom rijden), auto uit, stekker voltec aan het stroom, wachten op groen licht, dan pas mennekes stekker erin... Helaas nog niet het gewenste beeld met claxon en groen bolletje....

Iemand zelfde ervaring of enig idee?
Gr. bas
Volleybas
Newbie

Re: Het bolletje wordt niet groen

Bericht door Volleybas »

Hè nu brandt ook het gele motor symbooltje op mijn dashboard.... Strange, hij doet t verder normaal laadt alleen niet op..
Gr. Bas
Volleybas
Newbie

Bericht door Volleybas »

Half uurtje later inmiddels: slim apparaat hoor, hij heeft zichzelf op de een of andere manier 'herstelt' en is gaan opladen terwijl ik op de bank zat.. Pfjjjw morgen weer met een vol accuutje op pad:)

Gr. Bas
Henri
Stamgast
km-stand: 166000
Lifetime: 2
Auto: Ampera

Bericht door Henri »

De voltec lader is erg gevoelig voor netspannng die niet helemaal volgens de norm is die die wil zien.
Kan je aanraden een wandlader te nemen voor thuis, werkt sneller en betrouwbaarder, laat er een aparte kabel voor trekken vanaf de meterkast en het werkt perfect. In 3,5 uur volle accu..doet de voltec 6 uur over.

Vergeet ook niet om de Ampera echt uit te zetten als je uitstapt, want anders laadt die ook niet op ....
bennyvw
Vaste klant
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door bennyvw »

Dat motorstoringslampje op het dashboard gaat vanzelf weer uit na een aantal succesvolle laadbeurten, is mijn ervaring.
Zie ook mijn topic daarover: http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=331

Ik heb wel gehoord dat er een software update zou zijn, die ervoor zorgt dat het lampje niet bij elke laadfout gaat branden. Maar of dat waar is :?:
Plaats reactie