Slecht gevoel Opel Ampera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
cees1
Newbie
km-stand: 456
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Slecht gevoel Opel Ampera

Bericht door cees1 »

Wij hebben onze Opel Ampere vorige week geleverd gekregen.
De auto is geleverd door Fred Janssen uit Huizen en ons advies is om hier zeker geen auto te kopen.
In juli zijn wij voor het eerst gaan kijken naar de Opel Ampera en bij Fred Janssen werd ons gezegd dat de auto uit voorraad leverbaar was en dat wij voor 1 augustus moesten bestellen want anders moesten wij € 2000,00 meer betalen.
Onder druk van deze deadline hebben wij snel beslist en is de auto bij Opel als verkocht geregistreerd op 26 juli.
Op 31 juli kwam Opel met de actie van de gratis laadpunten en daar onze auto op 22 augustus geleverd ging worden gingen wij er vanuit dat wij hiervoor in aanmerking zouden komen. Dat was dus niet het geval, we hadden de auto 5 dagen te vroeg besteld. Nu hadden wij hier vrede mee gehad als de auto € 2000,00 duurder was geworden. Dit bleek echter voor de voorraad auto's niet van toepassing. Kortom Fred Janssen auto's heeft ons verkeerde informatie gegeven met als gevolg dat wij snel de auto hebben besteld om er een voordeel mee te behalen dat achteraf een nadeel bleek te zijn.
Zowel Fred Janssen als Opel waren niet bereid om ook maar iets te doen om dit op te lossen. Kortom een koude douche voor Fred Janssen en Opel.
Nu heb ik eerder Opel gereden is mijn ervaring dat Opel heel inflexibel is als het om dit soort zaken gaat.
Ondanks dat ik deze auto nu 1 week heb zal dit wel mijn laatste Opel zijn en zal ik zeker bij Fred Janssen nooit meer een auto kopen.
De auto rijdt overigens prima al vind ik een aantal dingen wel erg knullig zoals de hoedenplank, het ontbreken van een regensensor en het navigatie systeem waar kaarten in zitten die minimaal 3 jaar oud zijn.
Kortom de aankoop van deze auto geeft mij een erg naar gevoel maar de auto zelf kan hier niks aan doen want met uitzondering van een paar onvolkomenheden is het een prima auto
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Slecht gevoel Opel Ampera

Bericht door mc_alistair »

cees1 schreef:Kortom de aankoop van deze auto geeft mij een erg naar gevoel maar de auto zelf kan hier niks aan doen want met uitzondering van een paar onvolkomenheden is het een prima auto
Zo is het maar net...

Wel vervelend dat je zo gen44id bent btw, niet zo netjes van de dealer. :thumbdown:
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
BlackEyed
Vaste klant
km-stand: 0
Lifetime: 0

Bericht door BlackEyed »

Ik kan me vinden in deze ervaring bij deze dealer.

Ik had een zeer drammerige verkoper die maar bleef aansturen op een overeenkomst meteen na de proefrit. Nadat ik hem liet weten hier niet van gediend te zijn, ben ik vertrokken en heb de auto ergens anders gekocht.
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
Ampera1
Stamgast
km-stand: 56000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door Ampera1 »

Inderdaad vervelend om te horen. In tegenstelling tot bovenstaande heb ik juist prima ervaringen bij deze dealer. Niet dat ik het verhaal wil ontkrachten, maar het is dus niet zo dat iedereen ontevreden is.

Elke auto heeft minpunten. Er is zelfs op dit forum een verbeterlijst opgesteld. Het afdeknetje blijkt in de praktijk toch bruikbaarder dan een hoedenplank. Als je onderweg extra bagage moet meenemen dan is zo'n netje simpel op te vouwen en kan opgeborgen worden. Tijdens de vakantie heb ik met de heen- en terugreis het netje opgevouwen en op lokatie het netje weer aangebracht. Een hoedenplank had ik niet mee kunnen nemen.
Ampera: Amper verbruik
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44

Bericht door Marco »

Ampera1 schreef: Het afdeknetje blijkt in de praktijk toch bruikbaarder dan een hoedenplank. Als je onderweg extra bagage moet meenemen dan is zo'n netje simpel op te vouwen en kan opgeborgen worden. Tijdens de vakantie heb ik met de heen- en terugreis het netje opgevouwen en op lokatie het netje weer aangebracht. Een hoedenplank had ik niet mee kunnen nemen.
Daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Je kan niet door het netje heen kijken wat er onderligt en is heel makkelijk weg te halen. Ik mis de echt hoedenplank dan zeker ook niet.

Ik heb ook redelijk goeie ervaring met Fred Jansen, hoewel de aflevering knullig verliep, was het verder wel ok.
Ze hebben je wel slecht en onvolledig voorgelicht. Het staat me bij dat bij deze dealer maar ook bij andere er maar een paar verkopers zijn die echt iets van de Ampera weten. Kan zijn dat deze verkoper alleen de prijsverhoging kende, maar nog niet de laadpaalactie. Maar dan zouden ze het nu beter kunnen oplossen.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

cees1 schreef:... en dat wij voor 1 augustus moesten bestellen want anders moesten wij € 2000,00 meer betalen.
Onder druk van deze deadline hebben wij snel beslist en is de auto bij Opel als verkocht geregistreerd op 26 juli.
Op 31 juli kwam Opel met de actie van de gratis laadpunten en daar onze auto op 22 augustus geleverd ging worden gingen wij er vanuit dat wij hiervoor in aanmerking zouden komen. Dat was dus niet het geval, we hadden de auto 5 dagen te vroeg besteld. Nu hadden wij hier vrede mee gehad als de auto € 2000,00 duurder was geworden. Dit bleek echter voor de voorraad auto's niet van toepassing. Kortom Fred Janssen auto's heeft ons verkeerde informatie gegeven met als gevolg dat wij snel de auto hebben besteld om er een voordeel mee te behalen dat achteraf een nadeel bleek te zijn.
...
Kortom de aankoop van deze auto geeft mij een erg naar gevoel ...
Bottomline heb je dus een koopbeslissing genomen obv verkeerde informatie door de verkoper. Sommigen noemen dit ook wel misleiding en stellen dan dat dat een reden is om de koopovereenkomst te ontbinden (juridisch sta je op dat moment best wel sterk). Vervolgens zou je dan een nieuwe koopovereenkomst aan kunnen gaan voor dezelfde auto, maar nu onder de juiste informatie en voorwaarden en had je i.c. de twee laadpalen kunnen krijgen. In feite heeft de dealer je bij aflevering nog een keer verkeerde informatie gegeven :( . Verre van netjes en een oplossing/tegemoetkoming was zeker op zijn plaats geweest.

Maar desondanks hoop ik dat je nog wel geniet van het rijplezier van je nieuwe auto.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

cees1 schreef:Wij hebben onze Opel Ampere vorige week geleverd gekregen.
De auto is geleverd door Fred Janssen uit Huizen en ons advies is om hier zeker geen auto te kopen.
In juli zijn wij voor het eerst gaan kijken naar de Opel Ampera en bij Fred Janssen werd ons gezegd dat de auto uit voorraad leverbaar was en dat wij voor 1 augustus moesten bestellen want anders moesten wij € 2000,00 meer betalen.
Als je de actie voorwaarden goed besturdeert, dan zul je snel ontdekken dat alleen de thuis lader interessant zou kunnen zijn, en dat aan de ladder voor op het werk zware voorwaarden hangen waar je waarschijnlijk niet aan kunt en zeker niet wilt voldoen.......!

En misschien een tip, soms is het verstandig een bevestiging te zoeken van wat een verkoper je vertelt.
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Plaats reactie