Het sommetje zou ik moeten opzoeken, maar alles bijelkaar komt het meen ik neer op zo'n 5 mille subsidie, en afschrijven in twee jaar.amperaormodels schreef:Kan iemand mij kort voorrekenen hoe dat zit met KIA / MIA / VAMIL?Devlinx schreef:Toch uiteindelijk vooral voor de 0 bijtelling en de KIA/MIA/VAMIL regeling voor ondernemers.
Hierdoor is de auto zowel prive als zakelijk interresant in de aanschaf.
Alvast bedankt!
Remco
Waarom een Ampera?
-
Adriaan
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 04 mei 2012, 15:40
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Waarom een Ampera?
- Marcel
- Stamgast
- Berichten: 415
- Lid geworden op: za 14 apr 2012, 14:02
- km-stand: 70000
- Lifetime: 21
- Auto: Ampera
- Locatie: Assendelft
Re: Waarom een Ampera?
10% ??
Hoe reken je dan mbt de mia (36%) en de kia (28%) ?
Hoe reken je dan mbt de mia (36%) en de kia (28%) ?
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Waarom een Ampera?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
pommeren
- Newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 11:45
- km-stand: 22000
- Lifetime: 56
- Auto: Bolt
Re: Waarom een Ampera?
Na jarenlang Mercedes gereden te hebben, me laten verleiden tot de 0% gezien criminaliteit in de regel gestraft wordt met als uitzondering Den Haag waar men beslissingen neemt die mij te hard treffen.
After sales valt mij zwaar tegen bij dit merkt dat aan alle kanten gepromoot wordt. 1 week na aflevering komt men met de aktie van 2 gratis Lolo Smart maar zijn in deze niet thuis en hebben nimmer gehoord van coulance.
Jammer
After sales valt mij zwaar tegen bij dit merkt dat aan alle kanten gepromoot wordt. 1 week na aflevering komt men met de aktie van 2 gratis Lolo Smart maar zijn in deze niet thuis en hebben nimmer gehoord van coulance.
Jammer
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Waarom een Ampera?
De zoveelste negatieve opmerking over een Opel dealer. Ik vind de Ampera van binnen mooier dan de Volt maar vanwege de waardeloze behandeling bij inmiddels 4 Opeldealers gaat het geen Ampera worden.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
-
ArjanA
Re: Waarom een Ampera?
Ik had een Opel Insignia diesel. Mooie auto, lekker groot. Proefrit gemaakt in een Ampera, ook mooi, maar toch twijfels of de auto hoog genoeg was. Vervolgens een paar keer in die van een collega gereden en de auto viel 100% mee. Het was even zoeken naar de juiste zit, en in de binnenspiegel zie ik nog steeds alleen de achterbank, maar de complete auto met als bonus 0% bijtelling hebben me over de streep gehaald.
-
Volleybas
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 19 mar 2012, 16:49
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Waarom een Ampera?
1 Duurzaamheid / iets willen betekenen, kort door bocht: wel drie kids op de wereld zetten, maar niet nadenken over het milieu.... Dat ging niet langer ...
2 Als ondernemer (eigenaar van een eigenzinnig reclamebureau) een signaal af willen geven, en dat werkt met de ampera
3 Erg on- 'opels' mooi design
4 rijden is een genot, ben na bedorven te zijn met grote volvo's en Audi's, nog altijd super tevreden over de keuze.
5 bijtelling en andere financiële voordelen als slagroom op de cake, tja ik lach me rot
6 in gesprekken met anderen geef ik altijd wel eerlijk aan dat de keuze voor de ampera sterk afhangt van je rijgedrag (oftewel hoe vaak heb je de benzinemotor nodig), ik rij nu zo'n 1:50 na 7000 km... Okay dus.
Gr. Bas
2 Als ondernemer (eigenaar van een eigenzinnig reclamebureau) een signaal af willen geven, en dat werkt met de ampera
3 Erg on- 'opels' mooi design
4 rijden is een genot, ben na bedorven te zijn met grote volvo's en Audi's, nog altijd super tevreden over de keuze.
5 bijtelling en andere financiële voordelen als slagroom op de cake, tja ik lach me rot
6 in gesprekken met anderen geef ik altijd wel eerlijk aan dat de keuze voor de ampera sterk afhangt van je rijgedrag (oftewel hoe vaak heb je de benzinemotor nodig), ik rij nu zo'n 1:50 na 7000 km... Okay dus.
Gr. Bas
-
Ruud Meijns
- Newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 02 mei 2012, 18:18
- km-stand: 25600
- Lifetime: 16
- Auto: Bolt
Re: Waarom een Ampera?
Milieuvriendelijkheid is voor mij de hoofdreden.
Energiezuinigheid, de 2e
0% bijtelling, geen wegenbelasting E.I.A en Vamil regeling de 3e.
Na ruim 5000 km is de auto zelf ook een aangename verrassing gebleken.
Energiezuinigheid, de 2e
0% bijtelling, geen wegenbelasting E.I.A en Vamil regeling de 3e.
Na ruim 5000 km is de auto zelf ook een aangename verrassing gebleken.
-
e.saan@saan.nl
- Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 10:55
- km-stand: 500
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Waarom een Ampera?
Voor mij speelde het milieu en het stellen van een voorbeeld de belangrijkste rol.
Jezelf zoveel mogelijk vooral zakelijk op zonne- en windenergie verplaatsen is toch echt een prachtige gedachte.
Iedere week 80 liter benzine tanken om jezelf te verplaatsen is in feite idioot.
Het voordeel van de bijtelling is natuurlijk mooi meegenomen.
Bovendien rijdt hij geweldig en als er nog voldoende stroom in de accu zit is de sportstand écht leuk.
Het leuke is dat ik eigenlijk alleen maar positieve reacties krijg op het uiterlijk van de auto. Echt iedereen vind hem mooi en sportief. Dat hij niet lelijk was, had ik wel in de gaten maar dat je er zoveel reacties op krijgt is verassend.
Na 7000 km gemiddeld 0,5 liter op 100 km. (Dat is gewoon 1 op 200) en geen stress dat de accu leeg gaat.
Geweldige auto, baanbrekend en wat mij betreft een ideale manier van autorijden.
Jezelf zoveel mogelijk vooral zakelijk op zonne- en windenergie verplaatsen is toch echt een prachtige gedachte.
Iedere week 80 liter benzine tanken om jezelf te verplaatsen is in feite idioot.
Het voordeel van de bijtelling is natuurlijk mooi meegenomen.
Bovendien rijdt hij geweldig en als er nog voldoende stroom in de accu zit is de sportstand écht leuk.
Het leuke is dat ik eigenlijk alleen maar positieve reacties krijg op het uiterlijk van de auto. Echt iedereen vind hem mooi en sportief. Dat hij niet lelijk was, had ik wel in de gaten maar dat je er zoveel reacties op krijgt is verassend.
Na 7000 km gemiddeld 0,5 liter op 100 km. (Dat is gewoon 1 op 200) en geen stress dat de accu leeg gaat.
Geweldige auto, baanbrekend en wat mij betreft een ideale manier van autorijden.
- René
- Newbie
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 20:47
- km-stand: 38500
- Lifetime: 5
- Auto: Ampera
- Locatie: Barneveld
Re: Waarom een Ampera?
Leuke vraag. Wat mij betreft niet in één antwoordt te vatten. Ja....bijtelling van 0% is natuurlijk top. Is er overigens ook bij een paar andere auto's maar die vindt ik minder mooi en praktisch. Het " groene" doet natuurlijk ook een behoorlijke duit in het zakje. De auto heeft een mooie lijn (vindt ik althans, en meningen kunnen verschillen). En het rijden (net de eerste 500km gemaakt) is goed.
Als ik dan toch de keuze moet maken wordt het dus de 0% bijtelling.
Als ik dan toch de keuze moet maken wordt het dus de 0% bijtelling.