Hallo,
Mijn naam is Ismail en sinds vandaag rij ik in een Opel Ampera. Wat mij opvalt is dat de auto heel veel toeters en bellen heeft waar ik nog achter moet komen wat het zijn. Voor de rest rijdt de auto prima en ben ik een trotse bezitter.
Kan het kloppen dat de auto je na toetert op het moment dat je uitstapt en de deur dicht gooit? Of komt dat doordat de accu leeg is?
En wat zijn jullie ervaringen met rijden (en opladen) op benzine?
Groeten,
Ismail
Ampera toetert bij uitstappen
-
liedekef
- Vaste klant
- km-stand: 58084
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
Re: Ampera toetert bij uitstappen
Toeteren als je uitstapt kan om 2 redenen:
- sleutel ligt nog in de auto
- auto verwittigt je dat hij op slot gaat omdat de sleutel de auto verlaten heeft en de deuren toe zijn.
Ik denk dat beiden aan/uit te zetten zijn in het config menu.
- sleutel ligt nog in de auto
- auto verwittigt je dat hij op slot gaat omdat de sleutel de auto verlaten heeft en de deuren toe zijn.
Ik denk dat beiden aan/uit te zetten zijn in het config menu.
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
Real Name: Franky
- franc
- Stamgast
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
Volgens mij krijg je dat toetertje alleen als de afstandsbediening er nog in ligt. Overkomt mij nog wel eens als de sleutel in mijn jas zit en die op de achterbank ligt. Als je dan voor uit stapt en de deur dicht doet, gaat hij toeteren.
-Franc
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
-
liedekef
- Vaste klant
- km-stand: 58084
- Lifetime: 4
Neenee, want ik heb die toeter aangezet voor als hij op slot gaat
. In het verkeerdelijk-vertaald menu "passief ontgrendelen" (komt 2 maal voor, ik denk dat ze "passief vergrendelen" bedoelen)
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
De momenten dat de auto je natoetert verschillen wel:issy06 schreef:Kan het kloppen dat de auto je na toetert op het moment dat je uitstapt en de deur dicht gooit? Of komt dat doordat de accu leeg is?
- als je de sleutel vergeten bent mee te nemen, wordt er getoeterd als je het linkerportier opendoet,
- als je de sleutel hebt meegenomen en je de auto hebt geprogrammeerd op vergrendelen na verlaten dan wordt er (bij mij) getoeterd als ik enige passen van de auto verwijderd ben. Maar dat duurt toch echt tussen de 5 en 10 seconden na het sluiten van het portier, dus niet op het moment dat ik uitstap.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
issy06
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Lag inderdaad aan de reserve sleutel die in de auto lag (op de eerste dag). Ik krijg geen getoeter meer. Bedankt voor de snelle reacties.
Weet iemand ook hoe stand kachel werkt en hoe en waar ik die kan instellen? Is wel handig met de lederen bekleding i.c.m. mooi weer.
Alvast bedankt weer
Groeten,
Ismail
Weet iemand ook hoe stand kachel werkt en hoe en waar ik die kan instellen? Is wel handig met de lederen bekleding i.c.m. mooi weer.
Alvast bedankt weer
Groeten,
Ismail
-
Jvdheuvel
- Bekende
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Stand kachel of airco. Op je afstanbediening knopje sluiten indrukken en vervolgens knopje der onder vast houden tot je richting aanwijzers knipperen , de kachel of airco springt aan en gaat versneld koelen of verwarmen ligt aan de ingestelde temp bij climate instelling. Na 10 gaat hij weer uit. Als je heel end van de auto afbent ab tegen je voor hoofd houden dan werkt je body als extra antenne grappig werkt ook nog, zelf geprobeerd stond aan andere zijde van gebouw ongeveer 100 meter denk voor de grap getest en toen ik bij auto kwam stond hij toch aan
En lekker fris
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Jvdheuvel schreef:Stand kachel of airco. Op je afstanbediening knopje sluiten indrukken en vervolgens knopje der onder vast houden tot je richting aanwijzers knipperen EN DE ACHTERLICHTEN GAAN BRANDEN , de kachel of airco springt aan en gaat versneld koelen of verwarmen ligt aan de ingestelde temp bij climate instelling. Na 10 gaat hij weer uit. Als je heel end van de auto afbent ab tegen je voor hoofd houden dan werkt je body als extra antenne grappig werkt ook nog, zelf geprobeerd stond aan andere zijde van gebouw ongeveer 100 meter denk voor de grap getest en toen ik bij auto kwam stond hij toch aanEn lekker fris
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne