Winterbanden en Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats reactie
Renevdb
Newbie
km-stand: 230
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Winterbanden en Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

Bericht door Renevdb »

Beste Ampera rijders,

vandaag verzocht ik de Belastingdienst (telefonisch) om informatie, m.b.t. het volgende:

Ik heb vorig jaar zakelijk een Ampera gekocht en daarmee gebruik kunnen maken van (onder meer) de KIA. (kleinschaligheidsinvesteringsaftrek). de Ampera is namelijk fiscaal gekwalificeerd als een "zeer zuinige auto".

Nu wil ik een set winterbanden/velgen aanschaffen en vraag mij af of daarop de KIA dan ook van toepassing is (gaat onderdeel uitmaken van de Ampera.....)

De Belastingdienst moest het antwoord schuldig blijven en stelde voor dat ik schriftelijk de inspecteur zou benaderen met deze vraag. Misschien is er een snellere weg en heeft een van u de ervaring / het antwoord.

Met vriendelijke groet,

René
mikeoelen
Newbie
km-stand: 14000
Auto: Ampera

Re: Winterbanden en Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

Bericht door mikeoelen »

Ik ben hier ook zeer benieuwd naar. Post aub je feedback van onze vrienden van de belastingdienst
Renevdb
Newbie
km-stand: 230
Auto: Bolt

Bericht door Renevdb »

Ik heb inmiddels de informatielijn van Fiscalert gebeld en daar verwijst de belastingadviseur naar:
Paragraaf 3.2.2. Winst uit een onderneming, artikel 3.43. Begrip investeren

1.Onder investeren wordt verstaan het aangaan van verplichtingen ter zake van de aanschaffing of de verbetering van een bedrijfsmiddel, alsmede het maken van voortbrengingskosten ter zake van een bedrijfsmiddel, voorzover die verplichtingen en kosten op de belastingplichtige drukken.

Fiscalert stelt dat er sprake is van verbetering van een bestaand bedrijfsmiddel en derhalve de k.I.A. van toepassing is: (indien ook aan de overige criteria wordt voldaan: investering van tenminste 450 euro en totaal investeringen in één boekjaar van minimaal 2.300 euro)
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera

Bericht door Hanzzzz »

Goede tip kom hier ik ga je zoenen.
Bepu
Stamgast
km-stand: 0